Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Omega-3

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-03-06, 16:55   #1
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Omega-3

Jeg synes forskerne roter fælt og går i ring jeg ...

http://www.forskning.no/Artikler/200.../1143381009.93

Gammel 27-03-06, 19:08   #2
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Omega-3

Stakkars oss.... *sukk*

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 19:57   #3
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sitat:

Gift?
- Så kommer giftspesialistene løpende, og sier at det er kvikksølv i denne fisken, og at gravide kvinner ikke kan spise den mer enn én gang i måneden. Jeg mener dette er basert på et ensporet syn.
- Kvikksølv er en komponent som betyr noe, men om de ikke spiser fisk, hva spiser de da? Kjøtt og smør? Det er ikke så heldig for fosteret.
- Det man må gjøre er en helhetlig vurdering. Fisk kommer veldig godt ut. Rødt kjøtt kommer mye dårligere ut, sier Drevon.

Sukk....

Gammel 27-03-06, 20:22   #4
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg tror ikke fet fisk er den sunneste måten å få i seg Omega-3 på. Renset fiskeolje er derimot bra.

Problemet med helsegevinsten er derimot at den har feil fokus. Omega 3 kurerer hverken kreft eller hjertelidelser. Det har derimot gode virkninger, men hva hjelper det når folk lever en destruktiv livvstil som mange ganger utveier omega-3s (og andre sunne produkters) virkning?

Sammensettning av fettsyrer i kosten er også viktig. For mye omega-6 (fra margariner og varmpressede oljer) hindrer kroppen fra å ta opp omega 3.

Jeg synes studier som denne er viktige, - fordi de viser at virkeligheten ikke er så svart - hvit som mange eksperter skal ha den til å være. Det er sammensetningen som betyr noe, ikke enkelt matvarer.

Gammel 02-04-06, 00:44   #5
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg synes dette var en tåpelig artikkel. Det er det jeg synes!

Omega 3 er en essensiell fettsyre - det betyr at vi må ha den tilført. Om det ikke har en klar effekt på hjerte- og karsykdommer er vel ikke så interessant så lenge det har positiv effekt på helsa totalt sett?!

Dessuten er Christian Drevon en id..t, t..k og d..t!!!

*irritabel* Ikke sur på noen av innleggene, altså!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oljer - kaldpresset, extra virgin og ikke extra med mer ElinGH Generell ernæringsdebatt 19 05-03-09 15:58
Omega 3 kapsler? Begod Kosttilskudd 4 14-01-05 14:13
Haster!!et spørsmål om omega 3-6-9 vend Atkins kosthold 6 03-10-04 19:08
Hvor kjøper dere Omega 3-6-9 ? Lullen Kosttilskudd 1 23-09-04 10:58
Hvilken olje?? dingpot Kosttilskudd 5 08-09-04 17:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.