Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Artikkel av Maria ThommessenViser til denne artikkelen;
Dette har hun helt rett - dette har vi lært på skolen.
Dette har hun også helt rett i.
Her gir hun eksempler.
Hun nevner ikke at energinivået vårt blir påvirket av hvilken mat vi putter i oss.
Man er kanskje i "kilo-balanse" - men stabil vekt sier overhodet ingenting om hvilken helsetilstand kroppens en er i.
Dette er forsåvidt riktig, men;
Jeg vet at hun skriver for vektklubben, og at de som er medlemmer der, antakeligvis vil NED i vekt, og ikke opp i vekt. Men her sier hun at all vektoppgang=>økt fettandel i kroppen. Og det er ikke nødvendigvis riktig - vektøkning kan bety økt muskelandel i kroppen.
1 kilo kroppsfett har et mye mindre volum enn 1 kilo muskler.
Her spiller hun på dårlig samvittighet.
Stemmer det.
Lagret energi i kroppen ER ikke det samme som lagret fett.
Javel.
Her bruker hun ordene "stolthet, selvfølelse, kondisjon, humør" - igjen spiller hun på dårlig samvittighet. Det hun sier er ikke direkte feil, men hun nevner ikke ordet helse (ikke et eneste sted i artikkelen faktisk).
Dette er igjen innmari lettvinne forslag hun kommer med.
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Sv: Artikkel av Maria Thommessen
Blir brått usikker på hva du mener her jeg - for 1 kilo fett tar mer PLASS (har større volum) enn 1 kilo muskler. Men det veier mindre. (ca. 1/3) Det er jo det som gjør at du godt kan miste mye fett - men ikke gå så mye ned i totalvekt - hvis du samtidig øker muskelmassen din. Men du vil ta mindre plass (les: kunne bruke mindre størrelser i klær)
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Sv: Artikkel av Maria ThommessenHm.. ja, jeg sa vel kanskje litt feil..
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Artikkel av Maria ThommessenHelt enig med mofe: Det er bare å skrive! Jeg leser gjerne igjennom, jeg synes de statlige "ekspertene" har fått dominere mediebildet den senere tiden. Og hun Maria T. er jo helt blåst.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
En meget god og informativ artikkel om PCOS | Albertine | PCOS og karbohydratkontroll | 17 | 13-08-09 23:01 |
artikkel om Vita biosa/melkesyrebakterier i shape up | jeef-micro | Generell ernæringsdebatt | 8 | 16-04-06 13:05 |
Artikkel i VI MENN | Torkil | Ketolysekuren | 2 | 30-05-05 21:09 |
En fornuftig artikkel | Begod | Lavkarbo generelt | 0 | 06-09-04 12:49 |
Artikkel i Det Nye - synspunkter? | winterblue | Lavkarbo generelt | 2 | 20-08-04 21:42 |