Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre. |
Del denne siden: |
Se resultatene: Ville du valgt bestrålt eller ikke bestrålt krydder? | |||
Bestrålt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
9 | 69,23% |
Ikke bestrålt |
2 | 15,38% |
Usikker |
2 | 15,38% |
Deltakere: 13. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bestrålt krydder, eller ikke?Sakset fra aftenposten:
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Sv: Bestrålt krydder, eller ikke?Men hvilken metode valgte bransjen da? Som de bruker nå? ER det bestrålt eller ikke?
![]() |
![]() |
#3 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Sv: Bestrålt krydder, eller ikke?
Noen har vlagt å bestråle,og andre ikke, og de er pliktige til å opplyse om det på pakken.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Sv: Bestrålt krydder, eller ikke?Bestrålt uten tvil. Her er det snakk om døde organiske ting som krydder. Bestråling av levende organiske vesner er noe helt annet. Her kan arvestoffet bli endret og gi ringvirkninger på lengre sikt. Men krydder er tørt og dødt og kan ikke bringe en eventuell DNA-endring videre. Bestråling av krydder kan derfor ikke omrokkere noe i arvestoffet eller manipulere noe slikt at det blir helseskadelig for oss. Dødt krydder formerer seg ikke videre. Og rester av stråling tror jeg neppe eksisterer. Bestråling tar bare livet av bakterier som ellers ville gjort krydderet helsefarlig. Så hvorfor folk er så engstelig for bestrålt krydder forstår jeg ikke. Samma sak med genmodifisert mais og slikt. Genmotifisert mat blir brutt ned i mage og tarm. De manipulerte genene vi spiser kan jo ikke påvirke kroppen vår. De blir jo brutt ned og er jo ikke noe næringsstoff.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bestrålt krydder, eller ikke?signerer fjonken sitt jeg.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Sv: Bestrålt krydder, eller ikke?Fjonken; du har et poeng - men; jeg er skeptisk til stråling. Det er vanskelig å vite selvfølgelig, om det har innvirkninger på oss. Men jeg tenker som så at ubestrålt krydder=naturlig, og bestrålt krydder=unaturlig.
![]() |
![]() |
#7 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Sv: Bestrålt krydder, eller ikke?Da sier jeg bestrålt under tvil... Det er fordi det er den beste måten å drepe bakterier i krydder på. I følge Mattilsynet er det ufarlig å spise bestrålt mat i det hele tatt, uavhengig av hva slags mat det er. Men det er bare i forbindelse med krydder at det er den beste måten å sikre forsvarlig hygiene på. Det at det er forbudt å bestråle annen mat gjør at jeg har tillit til at dette stemmer og at det er en riktig praksis fra myndighetens side. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
![]() |
![]() |
#8 |
Tar i mot hjelp....
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Sv: Bestrålt krydder, eller ikke?Krydder bruker vi svært ofte i maten uten at det blir behørlig oppvarmet. Derfor er jeg for bestråling av krydder/urter. Kan være mange skumle basselusker i dette.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 16:56 |
kan jeg få en kommentar på det jeg spiser | hannahgamlem | Induksjonen | 11 | 22-12-04 04:35 |