Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Denne bakemixen

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-01-05, 23:20   #1
Elisabeth
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Elisabeth er på en erverdig vei

Denne bakemixen

Er den noe god eller? Jeg savner brød så fælt! Det er så godt og lettvint å lage. Synd det var så dyrt!

Elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins! Svar med sitat
Gammel 17-01-05, 00:51   #2
Roy82
Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 43
Roy82 er ny på veien

Jeg syntes det ble "eggete" bløtt og smudrete når man tygger det... Men tynne skiver og masse pålegg går jo an

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-05, 18:21   #3
Liva
Juniormedlem

Liva sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sunnfjord
Alder: 46
Liva er ny på veien

Pizza

Eg har kjøpt denne, men har ikkje prøvd den endå. Har tenkt litt på om eg skal bruke den som pizzabunn kanskje? Då blir det jo ein tynn bunn med masse kjøttdeig, krydder og ost oppå

Liva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Legens diett, ligner Atkins' Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 12:52   #4
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Kjøpte en sån pakke i dag. men kan det brukes som vanlig mel eller må man tilsette andre varer som egg for at ting skal henge sammen.. vil bake pizza og tortilla

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 18:11   #5
Liva
Juniormedlem

Liva sin avatar

Liva er ny på veien

Det står jo ei brødoppskrift uttapå pakken- då må ein tilsette bakepulver, søtningsmiddel, evt salt, kullsyreholdig vatn, egg og olje.

Eg skal prøve denne i dag.. det blir spennande Viss den er etande vil eg prøve den til pizza el l seinare

Liva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Legens diett, ligner Atkins' Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 18:45   #6
Daizy
Seniormedlem

Daizy sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 47
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg lagde meg pannekaker av mix'n... ca sånn som det sto på utsia. Ble kjempegode
Men pizza deigen jeg lagde ble ikke så vellykket...ble seig og litt rar i smaken. Kanskje det hjelper med krydder?!

Liva - hvis det blir vellykket, kan du ikke poste oppskriften?

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 19:51   #7
*iselilja*
Medlem

Hvor: Akershus
*iselilja* er ny på veien
Question

me want a cookie..

hm,hvor får man kjøpt denne bakemixen hen?
det er atkins, ikkesant?

klem fra meg

*iselilja* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 21:19   #8
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Jeg kjøpte min på kinsarvik naturkost i bergen.. men det er forskjellige helsekost butikker som har de.. men det er veldig forskjellig fra butikk til butikk.

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 21:29   #9
Liva
Juniormedlem

Liva sin avatar

Liva er ny på veien

Har laga brødet

No har eg laga brødet. Det blei heilt greit.. litt tørt og ikkje så mykje smak egentlig- men på den eine skiva hadde eg ein del smør og leverpostei på- og den andre smør og kvitost (tenk det er 1/2 år sidan sist eg åt skive)... Så eg syns dei var ok, når eg hadde godt med pålegg på

Oppskrifta som står på bakemixboksen er sånn:
300 g Bake mix
1 ss bakepulver
1/2 ts salt (valgfritt)
1 ts søtningsmiddel (pulver)
300 ml kullsyreholdig vatn (eg brukte farris)
2 store egg
1 ss valnøttolje, linfrøolje el olivenolje (eg brukte salat- og matolje)

Bland dei tørre ingrediensane i ei skål. Pisk sammen egg, olje og vatn, og bland sammen dei øvrige ingrediensane. Bland godt, og pisk i 1 minutt til du får ein fast deig. Hell deigen i ei brødform (1,5 l) som er smurt m olje, og steik på 175 grader i 1 time. Etter steiking tas brødet ut av forma, avkjøles på rist og pakkes i plast. Børdet kan oppbevares i kjøleskap i inntil 5 dager.
eitt brød gir ca 10 skiver

For bruk i andre oppskrifter- 70 g bakemix= 100 g mjøl

Gammel 09-02-05, 22:35   #10
Daizy
Seniormedlem

Daizy sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 47
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Suuupert... bra at det smakte "greit"! Så lenge det er brød Jeg skal prøve å bake jeg også nå!

Er det noen som har prøvd de brødmixene? (ikke bake mix) (De er vel ikke kommet i butikken her i Norge enda men...)

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Håper på svar på spørsmåla mine. Ligner denne Atkinson eller Lindbergs diett? Liva Andre dietter 11 25-01-05 19:13
Denne likte jeg! nalana Generell diskusjon 3 10-08-04 23:06
Noen som har kjenskap til denne boka? Solstråle Lavkarbobøker 2 27-05-04 10:26

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.