Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Wheat Germ oil

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-06, 20:16   #1
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Wheat Germ oil

Lurte på om noen hadde prøvd denne?

Jeg var på helsekosten idag og spurte om de hadde noe for arr, og de ambefalte denne. Er veldig redd for preparater og sånt som kan gjøre det verre, men hun forsikra meg om at det ikke skulle blie det. Så jeg tenkte jeg skulle teste den ut.

Da jeg kom hjem surfa jeg litt på nettet og fant dette:

Also, Wheat Germ Oil can be very dangerous for a person with a severe wheat or gluten allergy. I recently received the following in my email, from a member of the Canadian Celiac Association " Just wanted to mention that wheat germ oil would be harmful to those people who have a wheat allergy, or gluten sensitivity, like Celiac Disease (CD), or the associated disease, Dermatitis Herpitiformus, (DH). Both Diseases are sensitive to the gluten in the wheat germ, and might inadvertently absorbed through the skin.".

Jeg er usikker på om jeg har glutenallergi, har vert i tvil lenge, nå har jeg prøv den og har litt vondt i magen ... kan også skyldes andre ting vel og merke.


Noen og har prøvd oljen og har positive/negative erfaringer?


Vil også vite om det er noe annet som virker bra på et dypt åpent arr (høres ikke så realistisk ut men...)

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 20:41   #2
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 61
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Wheat Germ oil

Hvis du mistenker at du har glutenallergi saa er det mest naerliggende aa ta kontakt med lege og faa det utredet. Det sier ogsaa her "severe wheat and gluten allergy". Hvis du hadde alvorlig allergi saa hadde du vel tidligere reagert naar du spiste noe som inneholdt gluten.

Jeg tviler paa at det er noen kremer som virker paa dype aapne arr. Her vil en lege konsultasjon vaere paa sin plass ogsaa. Legen kan henvise deg til spesialist. Det er ogsaa noen kosmetologer som driver med arr behandling, men jeg er ikke saa sikker paa hva slags behandling det er og hva slags arr de kan behandle.

Her er en link til en artikkel i Lommelegen.no som omhandler behandling av arr:http://www.lommelegen.no/svar/svar8340.asp

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 21:10   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Wheat Germ oil

Wheat germ-olje, det er altså hvetekim-olje...og virkestoffet er vitamin E. det kan du finne andre steder/andre kilder....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 02:01   #4
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Wheat Germ oil

Så vitamin E er hele hemligheten? jeg føler meg lurt! hehe

Er litt redd for å tulle for mye med arret også, vil helst ikke at fler folk skal skjære i meg ihvertfall, man burde ikke stole for mye på folk, det har jeg lært fra leger litt forrr mange ganger i det siste synes jeg. Men å bleke arret som det sto i artikelen kunne jo være aktuelt etterhvert


Takker for svar.

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 07:35   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Wheat Germ oil

E-vitaminet er sikkert tilsatt som konserveringsmiddel Det er jo også en antioksidant så det har kanskje også en legende virkning

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 13:48   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Wheat Germ oil

Opprinnelig lagt inn av Kristian

E-vitaminet er sikkert tilsatt som konserveringsmiddel Det er jo også en antioksidant så det har kanskje også en legende virkning

Nei, såvidt jeg husker fra min tid i helsekostbransjen, ble hvetekimolje solgt som naturlig vitamin E....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 16:13   #7
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Wheat Germ oil

Er det noen som veit om negative effekter av hverekimsolje?
Jeg fant jo oljen under et skilt "mediskins" skilt i helsekost butikken.
En dråpe olje inn i en annsiktskrem idag, og jeg merker hvordan den virker på kroppen. Jeg skulle jo ikke ta andre medikamenter mens jeg går på Diflucan piller mot sopp (som er skadelig for lever og nyrer) nå har jeg fått litt vondt i magen

Kan hvetekimsolje ha negativ effekt på organer, som tetre-olje har?

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 23:26   #8
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Wheat Germ oil

Nei, det tviler jeg på. Det er jo, som det ligger i navnet, olje fra HVETEKIM. Og hvetekim er MAT. Ikke tror jeg at en kapsel hvetekimolje har noe effekt på kroppen i negativ forstand. Og slett ikke utvortes.
Et tips, -leste at man kunne ta hull på hvetekimkapsler og tilsette i lett-harsknende oljer (linfrølje?) for å øke "levetiden" på olja. E-vitaminet i olja virker som antioksidant, nemlig...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 27-08-06, 21:55   #9
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Wheat Germ oil

Hmm.. det som er, er at jeg fikk virkelig vondt i lever og nyrer etter jeg hadde brukt hvetekimsolje i en krem.

Oljene er kanskje ikke så sterke om man i utgangspunktet er frisk og ikke går på andre medisiner. men om du også går på andre medisiner som har samme effekten på organer, er det absolutt ikke til å annbefale har jeg erfart! Nå kan jeg ikke lenger ta medisinene mine så ofte som jeg skulle, som betyr at det sikkert tar lengere tid før jeg blir frisk. sliiiitsomt!

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 16:09
Tofu dip og sauser Marianne Annen mat 0 29-07-05 12:23
Extra vergine olive oil guro Generell ernæringsdebatt 3 08-10-04 12:51
SB Fase 1 - Fisk Marianne Middag 0 08-10-04 10:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no