Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke mistet apetitten av ketoseEr det flere som har opplevd det i begynnelsen? Jeg har forsøkt å øke på fettet, øke på proteinene, kutte ut light- ingenting hjelper. Jeg har fortsatt for høy apetitt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
![]() |
![]() |
#2 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseDet bruker å være slik til du kommer i ketose, det tar noen dager. Når du er i ketose blir du mere mett og trenger ikke spise så mye.
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseJeg har vært i ketose i en uke, og har fortsatt stor appetitt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseDet er individuelt som med alt annet. Jeg fikk mindre apetitt først etter flere uker. Men mindre enn 1 mnd, husker ikke helt. Mye lenger enn en uke ihvertfall. Jeg har alltid kunnet spise mye, så jeg tror det har litt med magemål også. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseMam, det var skikkelig oppmuntrende! Jeg var i ferd med å gi opp og gå ut av ketose, nå fortsetter jeg og håper matlysten forsvinner etterhvert. Jeg har også blitt så oppgitt over å lese her om de som spiser to måltider om dagen og ikke orker mer, og har følt meg unormal (ikke satt på spissen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseJeg tror jeg er en overspiser jeg også. Jeg har alltid hatt en bra kosthold, med grovt hjemmebakt brød (Helkorn, kli, sammalt mel, linfrø osv)vanlig middag med poteter, ris eller pasta, og lettmargarin, olivenolje, lettmelk, lettyoghurt,lettsyltetøy osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseJeg har bare spist to måltider jeg også, men da var det kokvarmt her. Nei, må ha flere måltider, ihvertfall utenom hetebølgene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Sv: Ikke mistet apetitten av ketose
Tålmodig? Hva betyr det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseForresten, gikk du ned i begynnelsen selv om du spiste mer enn andre her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseHeisann. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 53
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseDa jeg begynte med lavkarbo (Atkins) i januar i fjor, var jeg sulten konstant de første tre ukene.
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
7,9 kilo på 6 uker. Det er bra, likevel gikk jeg rundt og grumlet fordi det går så saaakte. (Gir råd om å være tålmodig, men er jeg tålmodig selv?!?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
![]() |
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseJeg har heldigvis ikke mistet apetitten, jeg trodde ikke at det skulle være et mål engang. Nei apetitten er her og jeg regulerer matinntaket på samme måte som på enhver annen kur. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseJa, og så har jeg bestilt MCT-olje på apoteket. 188 kr for 1/2 liter. For å øke fettandelen i kosten, så kansje metthetsfølelsen kommer raskere denne gangen. http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=mct%2A Sist redigert av mam : 14-06-07 kl 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseMan skal ikke miste apetitten av å være i ketose - bare så det er sagt.
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseJeg har slått opp i ordboka og funnet ut hva "tålmodig" betyr, og lover å være det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan det være vi snakker om det psykiske magemålet? Om du har (som jeg) overspist, kan det være du er bare er vant til å spise mye, og at den vanen overkjører metthetssignalene dine? Men jeg legger meg på det de andre, og spesielt Nille skriver: ikke tenk på det. La kroppen få bestemme. Jeg har vært to måneder på lavkarbo nå og har ikke opplevd noen markant nedgang i min egen appetitt. Gnurer litt på det selv også, men men...
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseHei, jeg var veldig fornøyd med å bruke MCT-olje i to dager. Følte ikke jeg kjente mye sug. Men i dag derimot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseEr ikke "over 1/2 liter vann" veldig lite når du spiser så mye spekeskinke? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Sv: Ikke mistet apetitten av ketoseJepp, det var "bare" det jeg hadde drukket av vann fram til halv elleve. Jeg har mistet litt oversikten over dagens inntak, men det kom vel opp i 3 liter. Bare vann, og 1/2 liter farris, 1/2 l fun light, og enda litt mer kaffe. Jeg drakk så mye svak kaffe fordi jeg trodde at med fløte eller olje i, så skulle varm væske gi metthetsfølelse. Nåja. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Atkins - selvpåført diabetes? | Iset | Generell ernæringsdebatt | 45 | 12-06-09 21:12 |
Kan man komme i ketose med BMI på 20? | Ullabulla | Ketolysekuren | 85 | 18-09-07 10:36 |
Et lite hjertesukk fra meg | Albertine | Lavkarbo generelt | 37 | 13-09-06 18:38 |