Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Johannesbrødkjernemel?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-08-07, 14:30   #1
Babalotta
Medlem

Babalotta sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 45
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Johannesbrødkjernemel?

Spurte etter, og kjøpte en boks johannesbrødkjernemel. Det jeg fikk var en gul boks med noe som heter "carobpulver", kan det stemme? Brukes som kakaoerstatning og har 40 gr karbo pr 100 gr. Og er naturlig søtt?? Trodde det skulle være nøytralt på smak siden jeg kjøpte det for å bruke i supper, sauser, brød, jevninger osv.

Er jeg blitt lurt eller?
Hva skal det evt hete det jeg skal kjøpe?

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 14:36   #2
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Johannesbrødkjernemel???

Du har fått feil ja. Viss du ser i denne tråden,så skal det ligge et bilde av hvordan glasset med johannesbrødkjernemel ser ut.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=johannes%2A

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 21:20   #3
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Jeg har opplevd akkurat det samme. Fikk feil, da jeg spurte etter Johannesbrødkjernemel. Kjedelig at helsekostforretninger er så lite opplyst!!

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 10:26   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Kan skjønne de tar feil da, for det er laga av samme plante, men forskjellige bestanddeler...
Blir visst god kakao av dette, har en vegan-venn av meg fortalt, men det er ikke så optimalt for en lavkarber da...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 10:38   #5
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Hadde vi ikke en tråd her for noen måneder siden hvor en annen hadde opplevd AKKURAT det samme!?
Må si jeg synes det er litt sjokkerende at det er en gjentagende greie at folk får feil produkt. Hvis dette er en såpass skjelden vare hos helsekost, får de heller innrømme at de ikke har peil på hva Johannes er, ikke bare gi kunden noe annet på slump!

*har veldig høye krav til service*

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 11:29   #6
sma
Seniormedlem

sma sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 46
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Hadde vi ikke en tråd her for noen måneder siden hvor en annen hadde opplevd AKKURAT det samme!?
Må si jeg synes det er litt sjokkerende at det er en gjentagende greie at folk får feil produkt. Hvis dette er en såpass skjelden vare hos helsekost, får de heller innrømme at de ikke har peil på hva Johannes er, ikke bare gi kunden noe annet på slump!

*har veldig høye krav til service*

Jo, denne som Lemen la ut i går.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=johannes%2A

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 18:43   #7
Babalotta
Medlem

Babalotta sin avatar

Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Aha!
Da får jeg dra og bytte. Tviler for at jeg kommer til å bruke erstatning den dagen jeg skal lage meg kakao, da skal det bli skikkelige saker, men kanskje uten sukker. :P

Gammel 10-08-07, 12:55   #8
Babalotta
Medlem

Babalotta sin avatar

Såhh, der har jeg vært og hatt opplæring med hun dama på helsekost. Hadde ingen peiling på hva jeg snakket om, og hun tviholdt på at den gule boksen var riktig, det var jo den hun solgte til forlk som skulle bake ketogene brød...! Så det sitter kanskje noen rundt i nabolaget her og gumler sjokoladebrød, hva vet vel jeg.

Men etter mye om og men fikk jeg henne til å finne frem bestillingslista fra Rapunzel, og joda: der sto det såvisst johannesbrødkjernemel, 75 gr, med utsalgspris på 53 kr. Litt forskjell på det og den gule boksen med 200 gr til 40 kr. Så snille damen bestillte 6 glass, men som hun sa: håper du kjøper alle, for ingen andre bruker dette. Ehh? Hallo, så lenge hun sier sjokoladen er melet så er det vel ikke så rart. Hohoho...!

Gammel 10-08-07, 13:25   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Johannesbrødkjernemel?

Var innom Life butikken på Kilden/Stavanger her om dagen. Spurte om de hadde, og damen svarte at det kom an på hvilken jeg mente jeg skulle ha. Den til å tykne sauser/bruke i brød, eller kakaoerstatning. "Det er ikke helt det samme, ser du", sa hun !

Imponert jeg !

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.