Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Mandagsveie-klubben (for alle)

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-06-08, 09:47   #226
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mandagsveie-klubben (for alle)

jeg også vil være med på denne.
har egentlig veiedag på tirsdager, men bytter om

Vekt idag: 73.2

feriekiloene slipper taket

quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 13:30   #227
Skytten
Juniormedlem

Skytten sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 63
Skytten er på en erverdig vei
Unhappy

hmmmm, det var 0,2 kg OPP det ..jajaja...mange mandager igjen

Skytten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren:) Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 00:25   #228
MMM
Juniormedlem

MMM sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 54
MMM er på en erverdig vei
Smile

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Neida, du gjør ikke noe feil. Tickeren følger med signaturen din, og når du endrer så endrer den seg i alle innlegg du har hatt. Helt riktig observert!

Jeg melder ikke inn noe resultat i dag. Jeg har ketolyseferie i 1 uke, og starter opp igjen mandag 7. juli. Går akkurat nå på "jordbær-dietten", men vil ikke anbefale den for de som fortsatt vil ned i vekt ... Men det er veldig godt, og jeg koser meg masse! Ses igjen senere!

Så bra da - da er alt i orden!
Jordbær, ja, de er jo helt fantastiske om dagen! Har vært oppe i sikkert 20 bær noen dager for det er vanskelig å stoppe. Hjelper når jeg tar fløte og Splenda på - da deler jeg opp bærene ganske smått så blir det liksom mer av det
Men du da, er det noe som heter jordbærdietten eller er det bare det at du tar av nå som det er sesong? Er ikke helt med i jungelen av dietter, som du skjønner

MMM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 01:07   #229
noli
Medlem

noli sin avatar

Alder: 40
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Jeg hopper over "meldeplikten" denne uken.

noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 09:54   #230
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MMM, her.

Men du da, er det noe som heter jordbærdietten eller er det bare det at du tar av nå som det er sesong? Er ikke helt med i jungelen av dietter, som du skjønner

Neida, "jordbærdietten" er bare noe jeg har satt opp fordi jeg har spist så mye jordbær om dagen. Siden jeg har "ferie" fra ketolysekuren denne uka, så synes jeg ikke det skulle stå "ketolysekuren" i det feltet akkurat nå.

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 19:19   #231
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Alder: 46
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

må vel innom å rapportere min stillstand denne uken og

jaja, bedre lykke neste uke

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 23:21   #232
bolleboll
Seniormedlem

bolleboll sin avatar

Hvor: oslo
Alder: 55
bolleboll er en juvelbolleboll er en juvelbolleboll er en juvel

Her vil jeg også være med. Veide meg i dag, men egentlig er det mandager jeg veier meg. Sneik veide meg for jeg hadde gått opp en kg pga utskeielser på lørdag. Ble så glad når jeg hadde gått ned kg igjen. Stikker innom på mandag.

bolleboll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse nybegynner Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 21:35   #233
Turi
Medlem

Turi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Turi er på en erverdig vei

Slenger meg på her, veide meg mandag, og jeg veide mye mer enn jeg trodde. :sukk:

Noen som er behjelpelig til å lage en "sticker" om det er det det heter, for å tikke nedover på vekta. hilsen noe dataudyktig.

Turi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 18:45   #234
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Turi, her.

Noen som er behjelpelig til å lage en "sticker" om det er det det heter, for å tikke nedover på vekta. hilsen noe dataudyktig.

Om du trykker på min ticker f.eks så blir du videresendt til siden som lager de

Gammel 07-07-08, 07:21   #235
bolleboll
Seniormedlem

bolleboll sin avatar

Hvor: oslo
Alder: 55
bolleboll er en juvelbolleboll er en juvelbolleboll er en juvel

-1,3 denne uken

bolleboll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse nybegynner Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 07:38   #236
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

Hvor: sandnes
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

idag viste vekta 71,7

er veldig fornøyd, men mer fornøyd av at jeg har vært i ketose siden jeg tok et oppgjør med meg selv

quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 08:29   #237
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Alkohol og baconsnacks i helgen + mensen nå gjør at jeg avventer veiingen til neste mandag

Gammel 07-07-08, 08:38   #238
Nivanna
Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 43
Nivanna er ny på veien

Slenger meg på den her jeg..

Dette blir mitt andre forsøk på ketolyse, den første gangen var jeg nok kanskje ikke så motivert som jeg burde være, og det ble sprekk etter ett par uker, der jeg liksom skulle være med Lindberg, men så sprakk jo alt det etterhvert..

Vet med meg selv at jeg må ha ståldisiplin, og ikke noe "litt av det skader jo ikke", osv osv. Strikt kur, da funker det kjempebra!

Nå er jeg ferdig med mine 4 første uker, og har gått 7,2 kg. Det er jeg fornøyd med, men er jo en lang vei igjen å gå!

Det ble 1,2 kg siden forrige mandag ved veiing i dag!

Nivanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 10:42   #239
msplum
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 52
msplum er ny på veien

God formiddag

Etter 6 lange uker med bare vas og tøys, så har jeg endelig gått ned noen gram. Bare 300 gram, men guud så fornøyd jeg er

Håper inderlig at det skal løsne nå.

Gratulerer så mye til dere andre med fin nedgang!

NEI til grønnsaker og JA til bredere fortau (eller noe sånt)!
[SIGPIC][/SIGPIC]
msplum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 11:27   #240
pazuza
Medlem

pazuza sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: halden
pazuza er på en erverdig vei

kan jeg oxo slenge meg med her, sliter litt her. går veldig opp å ned i vekt fra 70 til 68,8 å opp til 69 kg igjen

pazuza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vær mot andre slik du vel andre skal være mot deg Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 11:42   #241
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Alder: 46
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

jaaaaaa!!! etter flere uker med stillstand har jeg endelig gått ned 400gram!! kjempefornøyd er jeg!!!! veier nå 77,6kg!!!

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 12:04   #242
pazuza
Medlem

pazuza sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: halden
pazuza er på en erverdig vei

grattis godt jobbet.

pazuza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vær mot andre slik du vel andre skal være mot deg Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 12:25   #243
bærrgen
Seniormedlem

bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Etter mange ukers slurv i matveien, tok jeg meg selv i nakken forrige mandag. Har være i ketose hele uken og spist så fornuftig og bra atte. Så når vekten bare viser 400 gram ned ble jeg litt sur!

bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 12:55   #244
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Slenger meg på her,jeg også!Begynte på ketolyse tirsdag,og idag var vekten som i går. 84.4kg ned totalt 2.1 kg siden tirsdag.Er godt fornøyd!

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 15:15   #245
Turi
Medlem

Turi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Turi er på en erverdig vei

Veier :81,7, altså ingen vektnedgang. :sukk:

Turi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 19:24   #246
Maskotten
Medlem

Maskotten sin avatar

Hvor: Sandnes
Maskotten er ny på veien

Jippi.. så gøy med mandagsveieklubben :O)
Jeg veide meg idag...
startvekt 101 (3 uker siden)
nå: 97,6 =3,4 kg lettere (idag)
Stolt

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 20:07   #247
Gulleline
Medlem

Gulleline sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Lørenskog
Gulleline er ny på veien

Jeg slenger meg selvsagt med her, jenter!!!
Hadde min første tur på vekta idag - siden slutten av mars. Huff, det var skikklig trist å se, gitt. Så heretter er det full skjerpings, altså.
Så jeg er klar for neste mandag, ja! Det blir spennende å se!

Min-journal - besøk meg gjerne om du vil!
Ny start - uke 22 Pjuh - I'm a work in progress...
Gulleline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 00:34   #248
MMM
Juniormedlem

MMM sin avatar

MMM er på en erverdig vei

Hei igjen! klokka rakke såvidt å runde midnatt, men for meg er det enda mandag!

Ser at det har vært mange flinke folk denne uka, men også at det er endel med ujevne resultater. Jeg hører definitivt med i sistnevnte kategori... hrmpf !! Jeg synes liksom jeg har vært så flink hele tiden, men det monner liksom ikke. Sist uke klarte jeg å skrive at jeg skulle kutte ut Lollipopbrødet og heller vende tilbake til kokte egg og brie... sånn ble det ikke, nei. Havna på noen turer her og der hos venner, på camping m.m hvor det var praktisk å ha med brødet for å ha på pålegg. I tillegg ble det noe lavkarbo øl flere dager(maks tre den ene dagen, ikke så galt, da ?) + to tre glass hvitvin og et par øl den andre dagen osv. Men - ikke noe særlig for mye karbo i mat, den var jeg flink med. Uansett - jeg gikk 0.7 kg opp siste uka . Ok - så forventet jeg ikke å gå ned, men jeg kan ikke fatte at dette skulle være nok til å legge på seg av!! Nå sliter jeg med motivasjonen i grunn, synes liksom ikke at noe monner skikkelig, det blir bare opp, ned, opp. I morges var jeg ikke i ketose engang, og det skjønte jeg på forhånd, for jeg har vært skikkelig fsulten og fysen noen dager! Men her kommer dagens lyspunkt - da jeg veide meg kl 23.30, så var jeg igjen i ketose . Så står det igjen å se om jeg forbrenner fett for det da...

Følte meg forresten dårlig noen dager forrige uke også, var veldig kvalm i perioder, og onsdag trodde jeg jeg skulle kollapse på jobben. Etter å ha roet det ned en lang stund, drakk jeg to glass juice og spiste en krokanrull etter råd fra lavkarbovenninne, og etter 15-20 min. var jeg rimelig i farta igjen... Hva var det!? Lavt blodsukker? Skal starte en tråd på dette om jeg ikke finner noe som passer...

Sånn - da var jeg ferdig med sutringa for i dag

MMM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:38   #249
smilefjes
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Hjemkomst fra toukers ferie i går kveld - første veiing i dag tidlig... Minus to kilo

Har lett rivieraen rundt etter ren mat og omeletter med stor suksess og laget mye mat i leiligheten. Det gikk kjempefint. Men på kjøreturen ned og opp igjen var det en utfordring av de store å leve lavkarbo - det finnes ikke noen verdens ting å spise noe sted på veien...

Men - jeg var bevæpnet med eurodiettmåltider i tilfelle det skulle bli vanskelig, så det gikk da på et vis likevel. Til og med i Eurodisney - og der sukrer de _alt_.

Vekttapet kunne kankjse vært større, men jeg er kjempefornøyd uansett jeg. For omsider sitter ketosen slik den skal. Jeg må bare holde meg under femten g karb i døgnet viser det seg. Så jeg spiser kun grønnsaker og noe rømme / fløte med karb - ehm... Og rødvin...

Hadde det ikke vært for lange deilige kvelder med kjempeutsikt og rødvin hver dag, så hadde jeg kanskje tatt en kilo til, men det spiller ingen rolle. To kilo med ferieinnstillingen på maks og kos, kos kos er toppers, og jeg har det superdupert!

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:38   #250
msplum
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 52
msplum er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hjemkomst fra toukers ferie i går kveld - første veiing i dag tidlig... Minus to kilo

Har lett rivieraen rundt etter ren mat og omeletter med stor suksess og laget mye mat i leiligheten. Det gikk kjempefint. Men på kjøreturen ned og opp igjen var det en utfordring av de store å leve lavkarbo - det finnes ikke noen verdens ting å spise noe sted på veien...

Men - jeg var bevæpnet med eurodiettmåltider i tilfelle det skulle bli vanskelig, så det gikk da på et vis likevel. Til og med i Eurodisney - og der sukrer de _alt_.

Vekttapet kunne kankjse vært større, men jeg er kjempefornøyd uansett jeg. For omsider sitter ketosen slik den skal. Jeg må bare holde meg under femten g karb i døgnet viser det seg. Så jeg spiser kun grønnsaker og noe rømme / fløte med karb - ehm... Og rødvin...

Hadde det ikke vært for lange deilige kvelder med kjempeutsikt og rødvin hver dag, så hadde jeg kanskje tatt en kilo til, men det spiller ingen rolle. To kilo med ferieinnstillingen på maks og kos, kos kos er toppers, og jeg har det superdupert!

WOW! Det er jo knallbra! Så flink du har vært!

Jeg må bare få si at jeg tror virkelig at det har løsna for meg nå. Hadde en liten snikveiing i dag og da viste vekta 1,3 kilo mindre enn i går - og så lavt har den aldri vært. Jeg noterer den ikke som offisiell men håper at det er et tegn på at jeg nå er over platået mitt.

NEI til grønnsaker og JA til bredere fortau (eller noe sånt)!
[SIGPIC][/SIGPIC]
msplum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Skaldemann Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ren mat- klubben Sugarpill Lavkarbo generelt 21 22-08-05 08:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.