Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jeg skal i narkose i morgen

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-01-09, 15:23   #1
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Jeg skal i narkose i morgen

I morgen skal jeg operere. La ut en tråd for en tid tilbake ang dette med å få tilført sukkervann intravesnøst under operasjonen. Noen skrev at Torkil anbefaler å gå ut av ketose noen dager før narkosen. Jeg har da IKKE gjort dette, for huet mitt VIL IKKE. Nå er jeg på rett spor. Vekta går endelig nedover igjen, og jeg vil IKKE ut av ketose.

Så det jeg lurer på, HVA KAN skje om jeg er i ketose under narkosen? Er det bare LITT dumt, eller er det farlig?

Det er en kort operasjon, max 15-20 minutter (tror jeg) skal fjerne et ekstraledd i ett lett oppå foten og rense ut en infeksjon...

Kanskje jeg ikke får sukkervann en gang hvis det varer veldig kort? Og hvis jeg får det, er det noen som vet hvor mye sukker det er i det sukkervannet. Vil helst ikke ha i meg 500gr karbo, liiksom....

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:31   #2
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal i narkose i morgen

Jeg har vært i narkose under ketose (rim gitt )
og det gikk bare finfint!!

Min operasjon varte i 3 timer og jeg fikk ikke sukkervann iallefall!

Lykkelykke til da!!

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:45   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg sa i fra at jeg ikke skulle ha glukose, og fikk det heller ikke.

Har aldri vært borte i at de henger opp glukose ved vanlige små inngrep. Om de henger opp noe er det salt/mineral- oppløsning.

Dersom du faster fra midnatt og ikke blir operert før på ettermiddagen, vil de nok kommer med intravenøst til deg. Bare si i fra at du ikke vil ha glukose, så er det nok ikke noe problem!

Masse lykke til!

Gammel 26-01-09, 21:18   #4
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg sa i fra at jeg ikke skulle ha glukose, og fikk det heller ikke.

Har aldri vært borte i at de henger opp glukose ved vanlige små inngrep. Om de henger opp noe er det salt/mineral- oppløsning.

Dersom du faster fra midnatt og ikke blir operert før på ettermiddagen, vil de nok kommer med intravenøst til deg. Bare si i fra at du ikke vil ha glukose, så er det nok ikke noe problem!

Masse lykke til!

Er det sant???? Så fiiiiint!!!!! Jeg skal inn 7.30 så jeg trenger kanskje ikke noe intravenøst i det hele tatt

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:34   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Du burde jo ikke trenge noen ting så tidlig! Hva om det hadde vært barnefri helg og du kunne sove til 12? Du hadde ikke strøket med om du ikke spiste eller drakk på de 12 timene uansett!

Det eneste som kan endre på dette er om du blir veldig dårlig av narkose. Noen kaster opp i timesvis etterpå og da de ha intravenøst.
Har du fått narkose tidligere og tåler det bra, burde det ikke være noe probem!

Skal krysse fingrene for at alt blir som du ønsker!

Gammel 26-01-09, 22:50   #6
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Kan ikke bidra med annet enn å ønske deg lykke til. Håper det går fint.

Gammel 27-01-09, 00:28   #7
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 44
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Ja, lykke til!

Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 02:21   #8
annemarta
Juniormedlem

annemarta sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Rosenes by
Alder: 45
annemarta er på en erverdig vei

Jeg jobber på postoperativ avdeling. Og det er sjelden glucose brukes som væskeerstatning da det fordeler seg likt i alle kroppens væskerom. Natriumklorid eller det som heter ringer acetat brukes som regel. Glucose brukes til diabetikere, da tilsatt insulin for å regulere blodsukker, eller hvis noen føler seg veldig slappe etter lengre tid uten mat i magen.

annemarta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Plutselig fedon :) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal ha fest i morgen ... Mrs. Big Eurodiett 4 17-09-08 20:08
Når skal jeg veie meg, morgen/kveld? Lisekir Spørsmål og svar 2 03-04-08 12:25
Skal på kurs i morgen - tips til mat? sma Ketolysekuren 6 01-02-08 22:37
Jeg skal til Sverige i morgen... Aadi Lavkarbo generelt 7 13-03-06 15:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.