Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Toalettbesøk, hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 13:09   #1
LanoGakkGakk
Medlem

LanoGakkGakk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Toalettbesøk, hjelp!

Ja, nå kjennes det egentlig ut som det løsner litt i dag altså, men jeg er på dag 4 siden sist jeg fikk utført noe særlig på toalettet, og magen har vokst seg litt ubehagelig på den tiden.

Jeg har ikke vært på toalettet en eneste gang siden jeg begynte med Cocosa for fire dager siden. Har spist ca 2 ss pr. dag. Nå setter jeg igang med magnesium. Har også en pakke linfrø stående men på den står det 13 kh pr 100 gram, og det høres liksom ikke ut som det jeg har lest andre steder her på forumet. De er kjøpt i Nederland

Jeg har vant til daglig toalettbesøk. Det er kanskje for mye å forvente på dette kostholdet?? Men har vært knallkvalm to kvelder på rad, og i dag var formen helt elendig. Fikk helt åndenød av å gå noen trinn i trappen min, og armer og bein er tunge og slappe. Trimplanene mine detter litt i vasken av dette, så jeg tror jeg skal gå over til å gå tur istedet for å shredde med Jillian for en periode, for i dag klarer jeg knapt nok å løfte armer og bein, og langt mindre sprette rundt med vekter i tillegg.

Sist gang jeg var på lavkarbo gikk jeg ned fantastiske 20 kilo, men magen ødela. Fikk hemoroider og stresset fælt med å få magen til å virke.

Hva er normalt for dere? Annenhver dag?? Hver 4. dag som meg??

Har ikke lyst til at alt skal "falle i do" for at jeg ikke får magen til å fungere. Jeg SKAL nemlig ned i vekt, for sånn som jeg har det nå vil jeg ikke ha det lenger.

Glad for tilbakemeldinger på dette!

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:21   #2
ninasov
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Toalettbesøk, hjelp!

jeg går på do ca hver 2. 3. dag... og jeg har ingen problemer, men min mage har alltid laget problemer da jeg har irritabel tarm. nå er den helt i orden når jeg går på lavkarbo... håper det ordner seg for deg...
kanskje du skal prøve klyster? dersom det står en propp der, så kan det jo hjelpe å bare sette igang litt...

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:28   #3
BlirFjong
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 42
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Har selv gått over et år uten særlige problemer, gikk på do hver dag eller hver 2. dag, litt avhengig av hva jeg spiste. Men nå har jeg også problemer, det som er endret er at jeg har sluttet helt med lavkarbobrød og knekkebrød, så vurderer rett og slett om jeg må begynne å spise litt av det igjen :/
Men det bremser vektnedgangen.. Tar med andre ord også gjerne imot råd! Har hatt skikkelig vondt i magen i det siste pga manglende toalettbesøk...

BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 14:20   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Fortsatt ca daglig, men mye mindre i mengde .
Når man spiser mat som er ren, så nyttigjør kroppen den bedre, og det blir følgelig mindre avfall. Men det er ikke uvanlig å bli litt forstoppa i starten.
Hele linfrø har null karber (men ikke når de knuses), og går ufordøyd gjennom kroppen. I Norge trekker man fra kostfiber (cellulose, ufordøybare karbohydrater), men det gjelder ikke alle land. Det som er genialt med linfrø, er at de danner et slags slim som kan få magen i gang. Prøv å legg en håndfull linfrø i lunkent vann en liten stund, og svelg det. Litt nasty, men funker ganske bra!
Ellers høres det ut som du har magnesiummangel, i forhold til det med musklene dine. Det er ikke uvanlig i overgangen å føle seg sånn, så skaff til veie magnesiumtilskudd så skal du se det blir litt bedre .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 14:23   #5
LanoGakkGakk
Medlem

LanoGakkGakk sin avatar

Har begynt på et brett magnesium i dag. Var borte å hentet ett hos min kjære mor, for hun har fått et brett av meg en gang før...

PÅSKEUTFORDRINGEN
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 14:24   #6
LanoGakkGakk
Medlem

LanoGakkGakk sin avatar

Putter noen linfrø i vann også, for i morgen er det veiedag... og sniktitten min var ikke så veldig mye å rope hurra for.

PÅSKEUTFORDRINGEN
Gammel 30-01-11, 14:25   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Ellers så kan fløtegrøt være effektivt også
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16913

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 14:26   #8
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

eller du kan spise en sjokkis eller to med malitol hehe

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 14:30   #9
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er på mange måter bedre i magen min enn før. Har slitt med irritabel tarm i flere år. masse smerter, forstoppelse, diare og luft.

Nå er luftplagene og kolikksmertene 99% borte. Jeg har sjelden forstoppet. Men det hender at jeg får diare, og da bare spruter det . Må bokstavligtalt løpe på to, og kan ikke bevege meg vekk fra et sted med toalett før det gir seg.

Men jeg tror ikke jeg heller er på do hver dag altså. Men å gå 4 dager, det er slik jeg gjorde før det - endte med skikkelig forstoppelse og smerter - og deretter diare ..

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 14:31   #10
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

eller du kan spise en sjokkis eller to med malitol hehe

Med mindre du er som meg, og bare blir en levende prompepute!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 30-01-11, 14:32   #11
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

hehe. *legge Photobscura under sofaputa*

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 14:56   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

hehe. *legge Photobscura under sofaputa*

Eventuelt gå laaange omveier rundt sukkerfrie sjokkiser . Koster mer enn det smaker!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 30-01-11, 16:34   #13
Eva40
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Eva40 er på en erverdig vei

Sånn har jeg også vært i det siste (etter at jeg begynte med xtravaganza). Sist gang gikk det 4 dager, og da tenkte jeg at da tar jeg en dulcolax supp, og det hjelper alltid etter 10-20minutter. Så jeg har alltid det liggende i skapet på badet. Liker ikke å gå mer enn 4 dager, men hos meg håper jeg det er midlertidig, for jeg skal snart over på litt lavkarbo med mye grønnsaker og da pleier det å løsne for min del.
Pass på at du får i deg nok væske, det er kjempeviktig. Jeg ville ikke prøvd sukkerfri sjokolade, for jeg blir skikkelig dårlig av søtningstoffene, og det er det mange som blir. Jeg blir kvalm og får migrene. Men du må jo prøve deg frem. Lykke til, håper problemet ditt går over raskt.

Gammel 30-01-11, 17:27   #14
BlirFjong
Seniormedlem

Haha, der har du meg også! Spist nemlig litt malitol-sjokolade i går kveld, og jeg var rimelig glad det ikke var andre folk rundt for å si det sånn

Men er det slik at magnesium hjelper? For jeg kan sikkert bli flinkere å ta magnesium-tabelettene mine, har ikke vært så flink på det i det siste.. Kanskje det rett og slett er derfor? Og ikke fordi jeg har sluttet med brød/knekkebrød? Hmm!

BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:31   #15
Deanna
Medlem

Deanna sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Jeg sleit fryktelig forrige uke. Jeg måtte rett og slett sette av ei uke med "Gå På Do Hver Dag" som mål, og finne en rutine. Når jeg har fått den på plass trenger jeg hverken linfrø eller andre greier, det holder å kjenne lukta av kaffe om morgenen.

Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 18:00   #16
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.

Haha, der har du meg også! Spist nemlig litt malitol-sjokolade i går kveld, og jeg var rimelig glad det ikke var andre folk rundt for å si det sånn

Men er det slik at magnesium hjelper? For jeg kan sikkert bli flinkere å ta magnesium-tabelettene mine, har ikke vært så flink på det i det siste.. Kanskje det rett og slett er derfor? Og ikke fordi jeg har sluttet med brød/knekkebrød? Hmm!

Det er jo sikkert en overgang det at du har slutta med knekkebrød og brød, men magen klarer det fint selv, uten fiber, bare den får litt tid på seg! Magnesium kan til en viss grad være avførende, ja . I store doser, altså.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 30-01-11, 18:09   #17
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Etter å ha pint meg gjennom hele natt til lørdag, med det som heldigvis viste seg å "bare" være en skikkelig forstoppelse (værre enn å fø!) har jeg lest alt jeg kom over om temaet. Her er litt av det jeg kom fram til;
- få i deg nok fett!
- drikk vann i bøtter og spann
- magnesium er viktig
- kalsium og kalium er enda viktigere (sesamfrø= suveren kilde)
- linfrø hjelper godt, bl.a. ved at de "bygger seg ut" når de går hele gjennom tarmen= skaper plass til å få ut dritten

Lørdag bakte jeg massevis av de gode, lavkarbovennlige knekkebrødene som inneholder kruskakli, linfrø og masse sesamfrø, Magen funker som den skal. Jeg har kjøp microlax for å ha i medisinskapet. Må den aldri bli brukt..

Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:58   #18
BlirFjong
Seniormedlem

Det er jo sikkert en overgang det at du har slutta med knekkebrød og brød, men magen klarer det fint selv, uten fiber, bare den får litt tid på seg! Magnesium kan til en viss grad være avførende, ja . I store doser, altså.

Skal begynne å huske de hver kveld i alle fall, det er jo uansett viktig..

Gammel 30-01-11, 20:29   #19
LanoGakkGakk
Medlem

LanoGakkGakk sin avatar

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Etter å ha pint meg gjennom hele natt til lørdag, med det som heldigvis viste seg å "bare" være en skikkelig forstoppelse (værre enn å fø!) har jeg lest alt jeg kom over om temaet. Her er litt av det jeg kom fram til;
- få i deg nok fett!
- drikk vann i bøtter og spann
- magnesium er viktig
- kalsium og kalium er enda viktigere (sesamfrø= suveren kilde)
- linfrø hjelper godt, bl.a. ved at de "bygger seg ut" når de går hele gjennom tarmen= skaper plass til å få ut dritten

Lørdag bakte jeg massevis av de gode, lavkarbovennlige knekkebrødene som inneholder kruskakli, linfrø og masse sesamfrø, Magen funker som den skal. Jeg har kjøp microlax for å ha i medisinskapet. Må den aldri bli brukt..

Jepp, fett er det masse av her. Muligens kan jeg pøse på med enda mer vann. Har begynt med magnesium og har også laget meg en linfrømix.

Kalsium og kalium er neste steg, og i dag oppdaget jeg at min bror tilfeldigvis også har satt igang lavkarbokosthold, for han har sendt meg en lavkarbo brødoppskrift på mail. Har ringt ham, og han skryter veldig av det brødet som inneholder både linfrø og sesamfrø.

PÅSKEUTFORDRINGEN
Gammel 31-01-11, 07:54   #20
Lissi80
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Lissi80 er på en erverdig vei

Har merket litt til dette jeg og, men stort sett løsner det med en dobbel espresso med varm fløte og kanel Men det kan fint gå en 2-4 dager i mellom, men går det så lenge som 4 dager begynner det å bli ubehagelig så prøver og få gått på do iallefall annenhver dag og det kommer som regel litt om ikke så store mengder

jeg skjønner ikke hvordan dere reagerer på sukkerfri sjokolade Jeg kjøpte den mørke fra sukkerfritt i helgen og spiste hele på lørdagskvelden uten noen problemer.. Ventet meg mageknip og ubehag, men alt uteble jo... Ikke alle som reagerer tydeligvis

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 07:56   #21
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Lissi80; Da er du "heldig" (hehe, i den forstand at det ikke er noen direkte konsekvenser med å spise det ), men har hørt om andre som går fritt for det. Jeg må spise en del for å reagerer, i hvert fall mer enn en halv plate sjokkis. Det som skjer med meg er at det begynner å romle, og romle mer og mer og mer, før jeg får skikkelig mageknip, og kjenner at magen sakte men sikkert fylles opp som en heliumsballong på 17. mai. Resten kan du sikkert forestille deg .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 31-01-11, 11:35   #22
LanoGakkGakk
Medlem

LanoGakkGakk sin avatar

Nå ble det en liten dash i går og en liten dash i dag, altså to dager på rad. Håper det fortsetter.....

PÅSKEUTFORDRINGEN
Gammel 31-01-11, 13:15   #23
marit72
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
marit72 er på en erverdig vei

Fløtegrøten er effektiv for å sette fart på magen! Det går ikke lenge her før jeg rett og slett må løpe på do.

marit72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:44   #24
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Lissi80, her.

jeg skjønner ikke hvordan dere reagerer på sukkerfri sjokolade Jeg kjøpte den mørke fra sukkerfritt i helgen og spiste hele på lørdagskvelden uten noen problemer.. Ventet meg mageknip og ubehag, men alt uteble jo... Ikke alle som reagerer tydeligvis

Da er du heldig, jeg kan spise 1/3 sjokolade fra "Sukkerfritt" eller noen få drops fra Fribol uten at "Rauvfossen" er i gang. Og da tar det noen timer før jeg kan være lengre enn 30 sek fra en do. Jeg får ikke luftsmerter eller annet ubehag. Gemalen kan spise så mye maltiol som han ønsker uten å merke noe.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:46   #25
LanoGakkGakk
Medlem

LanoGakkGakk sin avatar

Jeg blir jo nysjerrig på sånn sjokolade da... Hvor kjøper jeg det? Har de sånt i vanlig daglivarebutikk?

PÅSKEUTFORDRINGEN
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02
Er dette uvanlig? (toalettbesøk) grm123 Spørsmål og svar 6 24-01-09 14:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.