Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Maiskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-05-11, 21:39   #151
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Maiskravletråden 30+

Jeg har nettopp sett filmen "I am number four" og for dere som liker eventyr miksa med action så anbefales den på det sterkeste! Åh så gøy med slike filmer!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:00   #152
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Da tar jeg meg en ukes pause fra lavkarbo! Orker ikke mer dritt nå.. Snakkes!

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:08   #153
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Dritt? Håper det ordner seg.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:00   #154
Mamseen
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Mamseen er på en erverdig vei

Hva skjer? Du var jo så happy i går??

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:02   #155
Mamseen
Medlem

Har vært en tur hos legen i dag jeg. Var hun som anbefalte med Hexeberg. Jeg har ikke vært hos Hexeberg til konsultasjon, har lest masse osv.
Legen sjekka meg opp og ned og tok masse blodprøver. Greit å følge med på kroppens utvikling.

I går prøvde jeg en sånn ketostix, bare for moro egentlig. Slo ut på den nest svakeste.

Gammel 12-05-11, 12:13   #156
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Hvor: Slattum
Edla er ny på veien

Godt at du blir følgt opp Menseen!

Jeg har lært her inne at utslag er utslag, uansett hvilekn styrke det blir! Så da er du i Ketose! Håper kiloene renner av nå!

Jeg har vært i 17.mai fering i barnehagen til eldste idag, smakte bare bittelitt på kakaen og det var fordi minstemor puttet kake i munnen på meg og jeg syntes det virket ufint av meg å sitte å spytte ut... :P

Nå har jeg spist biff til lunsj, kun fordi jeg fikk så lyst på det!

Egentlig er jeg litt lei, vekten står bom fast og jeg føler meg ikke så vel i meg selv for tiden. Men jeg skal IKKE gi opp, bare stå på så kommer nedgangen seg kanskje igang igjen!

Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:43   #157
Mamseen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Edla, her.

Godt at du blir følgt opp Menseen!

Jeg har lært her inne at utslag er utslag, uansett hvilekn styrke det blir! Så da er du i Ketose! Håper kiloene renner av nå!

Jeg har vært i 17.mai fering i barnehagen til eldste idag, smakte bare bittelitt på kakaen og det var fordi minstemor puttet kake i munnen på meg og jeg syntes det virket ufint av meg å sitte å spytte ut... :P

Nå har jeg spist biff til lunsj, kun fordi jeg fikk så lyst på det!

Egentlig er jeg litt lei, vekten står bom fast og jeg føler meg ikke så vel i meg selv for tiden. Men jeg skal IKKE gi opp, bare stå på så kommer nedgangen seg kanskje igang igjen!

Aha, så det er ikke fargen som teller?
Stå på, dette klarer du!!

Gammel 12-05-11, 17:43   #158
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Edla er ny på veien

huff! sorry, jeg så ikke dem autocorecten för nå jeg Mamseen!

Takk for heiarop!

Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 20:05   #159
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Mamseen, her.

Aha, så det er ikke fargen som teller?
Stå på, dette klarer du!!

Utslag er utslag ja! Det er absolutt ikke noe å trakte etter det å ha mørkest farge på stixen - da bør man egentlig drikke mer, kan være et tegn på litt dehydrering ü

Gammel 12-05-11, 21:48   #160
Mamseen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Utslag er utslag ja! Det er absolutt ikke noe å trakte etter det å ha mørkest farge på stixen - da bør man egentlig drikke mer, kan være et tegn på litt dehydrering ü

ok
Takker!!

Gammel 12-05-11, 21:57   #161
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Huff, nei var bare alt som plutselig ramlet sammen. Masse skolearbeid som må bli gjort, men som ikke er blitt begynt på, familietrøbbel, samt jeg er så usikker på han som jeg holder på med.. Alt ble bare alt for mye, og jeg tenkte at trøstespising hjalp før, og det kommer til å hjelpe nå. Men etter to dager der jeg nesten ikke har gjort annet enn å spise så har jeg funnet ut at dette funker faktisk ikke. Nå ligger jeg her stappmett etter dagens taco (med mais og lefse) og har egentlig mest lyst til å bare kaste opp. Jeg er så skuffet over meg selv, over hvor liten viljestyrke jeg har. Skal liksom ikke mer enn bittelitt før jeg vipper over kanten..

Jeg hadde tenkt å skeie ut en uke, men jeg tror jeg stopper her. Jeg føler meg misslykket, stygg, oppblåst å ikke minst utrolig dårlig med den syke kvalmen, overspistfølelsen og hodepine.. Jeg er utrolig skuffet over meg selv.

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 22:16   #162
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Edla er ny på veien

Akkurat det det der med at fargen på stixene kan indikere dehydrering når den blir mørk stemmer ikke på meg. Jeg drikker minst 2 liter vann i tillegg til det jeg drikker til måltidene så jeg er ihvertfall ikke dehydrert men får mørke stix for det.

Nupsida, skjønner hvordan du har det. Det ER vanskelig å holde seg borte fra mat når ting går mot en. Særlig når man er vandt til å spise bort det vonde.

Men nå har du prøvet det og sett at det faktisk ikke funker, så er det nye friske tak!

Gammel 12-05-11, 22:32   #163
madamode
Seniormedlem

madamode sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

føler meg litt "lost" jeg...

bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke?
hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det?
spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye?
holder på å bla meg gjennom stadig flere oppskrifter og tråder om råd og tips...hjeeeelp!

åhhh jeg er så forba... utålmodig, vil ned - nåååå!!! fort fort fort!!! uff..

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:19   #164
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Edla er ny på veien

bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke? Jeg bruker journalen for å holde orden på meg selv, skriver logg om vekt og trening.
hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det? Stix finnes på apoteket, 50kr for 50stk. Du må ikke ha dem men jeg synes det er veldig gøy å tisse på pinner så jeg bruker dem!
spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye? Hva spiser du da? Husk å drikke masse vann! Kunstige søtingsstoffer kan påvirke slankingen negativt. Spiser du nok fett?

Sitat:

åhhh jeg er så forba... utålmodig, vil ned - nåååå!!! fort fort fort!!! uff..

Kan ikke annet enn å signere denne! Og gi deg en

Gammel 12-05-11, 23:22   #165
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Huff, nei var bare alt som plutselig ramlet sammen. Masse skolearbeid som må bli gjort, men som ikke er blitt begynt på, familietrøbbel, samt jeg er så usikker på han som jeg holder på med.. Alt ble bare alt for mye, og jeg tenkte at trøstespising hjalp før, og det kommer til å hjelpe nå. Men etter to dager der jeg nesten ikke har gjort annet enn å spise så har jeg funnet ut at dette funker faktisk ikke. Nå ligger jeg her stappmett etter dagens taco (med mais og lefse) og har egentlig mest lyst til å bare kaste opp. Jeg er så skuffet over meg selv, over hvor liten viljestyrke jeg har. Skal liksom ikke mer enn bittelitt før jeg vipper over kanten..

Jeg hadde tenkt å skeie ut en uke, men jeg tror jeg stopper her. Jeg føler meg misslykket, stygg, oppblåst å ikke minst utrolig dårlig med den syke kvalmen, overspistfølelsen og hodepine.. Jeg er utrolig skuffet over meg selv.

Skjønner hvordan du føler deg, og har mange ganger reagert på samme måte når ting har buttet i mot. Er det noe annet enn mat du finner trøst i? Jeg tipper du har en venn eller venninne du kan snakke med om det du går gjennom, det pleier å hjelpe å bare få alt ut.
Du er jo ikke mislykket fordi at du sprakk i noen dager. Du vil jo "back on track", og du kommer nok til å klare deg fint. En annen ting, som jeg kan si helt sikkert; og det er at du er i hvertfall ikke stygg! Men kjenner til følelsen. Familier går gjennom perioder der ting er litt krise innimellom, men det går stortsett over og ordner seg til det beste. Når det gjelder fyren; hva er du usikker på? Om han er bra for deg? Dine følelser for han, eller kanskje hans for deg? La det gå naturlig for seg. Merker du at dette ikke er riktig, så er det ikke det. Lytt til dine egne følelser og magefølelse ikke minst.
Når det gjelder skolearbeidet; lag deg noe godt (gjerne noe salt som er lavkarbo) og ha pepsi max eller hva slags sukkerfri brus du liker (gjerne med litt koffein), ha på bakgrunnsmusikk og bare gå inn for at NÅ skal det arbeides, så setter du deg ned og gjør det. Fokuser på hvor godt det blir etterpå.

Krysser fingrene for deg i alle fall

Gammel 12-05-11, 23:27   #166
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Farger på svaret var lurt, så jeg tar og gjør det samme

bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke? Hvorfor ikke er vel egentlig et godt svar her. Det er veldig greit å skrive en journal. Man føler man får mer orden på seg selv, og legger mer merke til hva man gjør riktig, eventuelt feil, i perioder med lite eller stor nedgang
hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det? Det finner du på apoteket. Jeg går på ketolyse, men bruker ikke stix. Men for all del, det er ikke dyrt, og kan være en grei peikepinn
spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye? Det kan du finne ut gjennom å føre en journal. Eventuelt snakk med noen på de spørretrådene, eller Lena Beatrice ( http://lenabeatrice.net/ )
holder på å bla meg gjennom stadig flere oppskrifter og tråder om råd og tips...hjeeeelp!

åhhh jeg er så forba... utålmodig, vil ned - nåååå!!! fort fort fort!!! uff..Utålmodige er vi bortimot hele gjengen, men vekten går sin gang. Enkelte perioder stopper det bare opp, andre ganger går man jevnt og trutt nedover. Håper dette hjalp

Gammel 12-05-11, 23:28   #167
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Haha, ler godt her. Skrev feil: det finner du ut gjennom å spise en journal. Har vært innpå damnyouautocorrect.com i hele dag så syns det var meget passende.

Gammel 13-05-11, 05:36   #168
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Nupsida!!!

Huff, nei var bare alt som plutselig ramlet sammen. ... Alt ble bare alt for mye, og jeg tenkte at trøstespising hjalp før, og det kommer til å hjelpe nå. Men etter to dager der jeg nesten ikke har gjort annet enn å spise så har jeg funnet ut at dette funker faktisk ikke. ... Jeg er utrolig skuffet over meg selv.

Veit du kva? Du skal ikkje vere skuffa over deg sjølv. Niks! Du skal vere glad over at du har vore gjennom dette og innsett noko usedvanleg viktig. Du skal vere stolt over at du er sterk nok til å seie til deg sjølv her og no at "nei, dette funka faktisk ikkje, no legg eg det frå meg". Det er ikkje eit nederlag! Eg har levd med mat som hjelp og trøst mot dette og hint i mange, mange år. Sidan lenge før du var født Det å faktisk forstå at det ikkje hjelp likevel, det tok lang tid. Sjølv om vi kanskje kjenner det inni oss på eit tidspunkt, tar det ofte veldig lang tid før vi klarer å flytte det frå det vage ubehagelege indre, til ei reell medviten erkjennelse om at dette funkar faktisk ikkje, og det er ikkje dette eg treng.

Ta det med deg vidare, og sjå dei siste dagane som ein siger heller enn eit nederlag. Siger fordi du ser kva det gjer med deg istaden for det du skulle ønske det gjorde. Og så blir du sterk og kan bygge deg opp ein ny verktøyboks som hjelper deg å meistre det som blir stort og vanskeleg.

Stor klem frå Zillah

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 10:39   #169
madamode
Seniormedlem

madamode sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Haha, ler godt her. Skrev feil: det finner du ut gjennom å spise en journal. Har vært innpå damnyouautocorrect.com i hele dag så syns det var meget passende.

- likte den!! regner med det var den som skulle til før jeg bestemte meg!!

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:14   #170
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Hihihi, jeg har lagd meg bursdagsostekake Gleder meg til å spise den! Bare synd jeg ikke har noen å dele den med i dag. Oh, well. More for me

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:16   #171
madamode
Seniormedlem

madamode sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hihihi, jeg har lagd meg bursdagsostekake Gleder meg til å spise den! Bare synd jeg ikke har noen å dele den med i dag. Oh, well. More for me

bursdag?? i dag? du?

gratulerer med dagen!! - har du oppskrift og kanskje?

Gammel 13-05-11, 11:26   #172
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av madamode, her.

bursdag?? i dag? du?

gratulerer med dagen!! - har du oppskrift og kanskje?

jaa..

tusen takk!

Ja, oppskrifta er lagd på Gerds ostekake, med noen små justeringer. Her finner du min versjon

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:35   #173
madamode
Seniormedlem

madamode sin avatar

jaa..

tusen takk!

Ja, oppskrifta er lagd på Gerds ostekake, med noen små justeringer. Her finner du min versjon

takker og bukker! - skal prøves - nyt dagen og stell pent med deg selv

Gammel 13-05-11, 12:03   #174
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Gratulerer med dagen!

Gammel 13-05-11, 12:05   #175
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Gratulerer med dagen Vaskleklut!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Maiskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 97 02-06-10 10:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.