Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 01-09-11, 17:49   #9826
vibsen
Medlem

Medlem siden: Jun 2011
vibsen er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som vet hvor mange karber det er i Fedon-burgeren som selges på burger king?
Spiste en slik i går, og endte opp med føling en drøy time senere........
Jeg var veldig usikker og satte tre enheter insulin, noe som for meg betyr at kroppen min takler 25-30 karber uten alt for store hopp i blodsukkeret.
Vedkommende som solgte meg burgeren visste ikke, men ville gjerne selge meg en meny, altså burger + en halv liter brus og pommes frites

25,9 g, så du tippet riktig. http://www.burgerking.no/produktinnehall/nutrition/

vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag
Gammel 01-09-11, 17:54   #9827
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Tusen takk for kjapt svar!
Glemte å få med at det det var chickenburgeren jeg spiste, og da var det visst 30 karber ifølge linken.
Burgeren var forøvrig god, likte veldig godt brødet!

Gammel 01-09-11, 20:52   #9828
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tema: barn på ca 2 år.(jente)

1. Når skal de helst ha sluttet å sove på dagen?
Helt individuelt. Jentungen her var rundt 2 år da hun sluttet å sove på dagtid, guttungen 3.5.

2. Når skal de helst slutte med bleier?
Like individuelt som forrige. Men jeg ser i grunnen ingen grunn til ikke å ta tak i det når ungen runder 3 år i det minste.

3. Når bør de helst flytte ut av sprinkelsenga?
Mine var vel rundt 3 - 3,5 år da de gikk over til stor seng. Noen gjør det mye tidligere, men jeg vet også om barn som pga plassmangel sov i sprinkelseng til de var 5 år.

4. Er det normalt at de får en slik en seperasjonsangst ved barnehagelevering rundt den alderen, når de aldri har hatt det før, eller er det noe jeg gjør galt? Dette har begynt samtidig som "selvstendighetsalderen" aka trassalderen begynte
Helt vanlig. Hun trenger tid til å venne seg til at du ikke er der hele tiden, det går seg til.

4.5: hva kan jeg gjøre for å gjøre denne perioden i hennes utvikling best mulig for henne? Synes liksom det virker så slitsomt og stressende og måtte protestere så mye..
Du skal gjøre det som er jobben din - sette grenser for henne, men også lytte til hva hun mener. Det er ikke snilt av foreldrene å la ungen skrike seg til viljen sin!

5. Når bør de slutte med smokk? Bør det skje gradvis? Hun er liksom ikke sånn suuuper avhengig av den, men veldig god å ha når hun sover og sånt da..
Nå er jeg sterk mostander av smokk for barn over 1 år, i alle fall på dagtid. Jentungen her ville aldri ha smokk (heller ikke tott) mens guttungen hadde smokken om natten til han var 3 år, da tok jeg affære og det ble slutt på dagen. Han sutret litt ved leggetid et par dager og det var det.

Lykke til.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 01-09-11, 21:41   #9829
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Er det lov med heklenåler på fly? Eller går det under "skarpe og spisse gjenstander" som f.eks saks og strikkepinner?

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 01-09-11, 22:20   #9830
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Er det lov med heklenåler på fly? Eller går det under "skarpe og spisse gjenstander" som f.eks saks og strikkepinner?

Arbeidslederen min fløy til spania i sommer med strikketøy i håndveska, hun opplevde ingen problemer hvertfall

Gammel 01-09-11, 22:34   #9831
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 34
Egwene er ny på veien

Jeg hadde med meg matpakke på flyet en gang og hadde med en solid stålgaffel gjennom sikkerhetskontrollen.
Jeg glemte nemlig å pakke det ned i kofferten når jeg kom på flyplassen og tenkte ikke over det før jeg var gjennom.

det skjedde ingenting XD
Vet ikke om det var fordi jeg pakket den i aluminiumsfolie da.

Gammel 02-09-11, 00:38   #9832
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Noen erfarne kontaktlinsebrukere/optikere her?

Bruker linser fra Specsavers - de har basiskurve 8.6. Opplever ofte å bli ganske tørr, i tillegg til at de har en tendens til å sitte bom fast når jeg skal ta dem ut. Lurte på å prøve en annen type, i silikon. Disse har dog en basiskurve på 8.5 eller 9. Lurte på om det kanskje kunne være en ide å prøve den med BC 9? Er det noen annen "bivirkning" enn at de eventuelt faller ut om de er for "store"?

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 02-09-11, 07:42   #9833
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Medlem siden: May 2010
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Mamma har opplevd å bli fratatt begge deler, men også å få det gjennom. Det kommer visst litt an på hvor vanskelig sikkerhetsvakten har tenkt til å gjøre seg..

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 02-09-11, 10:16   #9834
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Mamma har opplevd å bli fratatt begge deler, men også å få det gjennom. Det kommer visst litt an på hvor vanskelig sikkerhetsvakten har tenkt til å gjøre seg..

Definitivt stor skilnad frå plass til plass, person til person, frå gong til gong. Eg har gått gjennom med eit heilt manikyrsett også, utan å bli fråtatt noko, eg hadde gløymt å putte det i bagasjen. Andre gongar har dei kikka på tynne, små bambuspinnar.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-09-11, 10:18   #9835
Dante
Medlem

Dante sin avatar

Medlem siden: May 2006
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Har oppskrift på muffins, men lurer på om jeg kan lage den kremen som er på cupcakes i lavkarbo variant=

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon
Gammel 02-09-11, 10:23   #9836
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dante, her.

Har oppskrift på muffins, men lurer på om jeg kan lage den kremen som er på cupcakes i lavkarbo variant=

Du kan bruke sukrinmelis i stede for melis i hvert fall. Ellers er det jo vanskelig å svare uten å se oppskriften. Mange varianter av den også!

Gammel 02-09-11, 10:41   #9837
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Eggene jeg skulle hatt i omelett i dag var ekle. Ikke klare i hviten, men litt grumsete.. Da er det nok best å ikke spise dem,sant?
Ikke utgått på dato

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 02-09-11, 10:44   #9838
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Eggene er spiselige. Egg er generelt spiselige helt fram til at de brått lukter sånn at det ikke ville ramle deg inn å spise dem. (Men de fleste kaster dem når de har dehydrert så mye at de flyter om du legger dem i et glass vann.)

Har vokst opp med 2000 høner... og spist mer egg enn de fleste.

Sist redigert av smgj : 02-09-11 kl 10:54.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 02-09-11, 10:50   #9839
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Vi har alltid egg vi er i tvil om i en kopp og lukter på dem først. Har også vokst opp med høner og plutselig fant man et reir man ikke visst om

Men jeg lurer på om noen med litt mer datakompetanse enn meg kan svare meg på følgende: på den forje pc'n, HP, hadde jeg ved siden av "start" knappen helt nederst til venstre et ikon som gjorde at jeg fikk opp skrivebordsbakgrunnen. Har bytta pc til en anne HP, tror faktisk det var vista på begge to også, men nå er det fine ikonet mitt borte.

Er det noen innstillinger jeg kan endre på så den kommer tilbake?

Gammel 02-09-11, 10:52   #9840
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Vi har alltid egg vi er i tvil om i en kopp og lukter på dem først. Har også vokst opp med høner og plutselig fant man et reir man ikke visst om

Men jeg lurer på om noen med litt mer datakompetanse enn meg kan svare meg på følgende: på den forje pc'n, HP, hadde jeg ved siden av "start" knappen helt nederst til venstre et ikon som gjorde at jeg fikk opp skrivebordsbakgrunnen. Har bytta pc til en anne HP, tror faktisk det var vista på begge to også, men nå er det fine ikonet mitt borte.

Er det noen innstillinger jeg kan endre på så den kommer tilbake?

Om du har vista, høyreklikk på vektøylinjen din, gå på "verktøylinje", og huk av for "skrivebord", så kommer ikonet opp.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-09-11, 11:00   #9841
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Eller du kan trykke på Start (Flagget) + D på tastaturet.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 02-09-11, 11:01   #9842
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om du har vista, høyreklikk på vektøylinjen din, gå på "verktøylinje", og huk av for "skrivebord", så kommer ikonet opp.

Takk Photo Ble ikke helt det samme, men fant "vis skrivebordet" når jeg høreklikka der, så da ordna det seg

Gammel 02-09-11, 21:21   #9843
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

hmm hvordan tolker man at samboer tviholder på en vippestol gutten vår brukte som baby? han har sagt at han ikke føler seg i stand til å få fler barn (psykisk, å få ansvar for flere og det å være rollemodell) og er generelt negativ til å få fler barn (), men nå som jeg skulle til å legge den ut for salg så nekter han og lar meg ikke selge den. Det er ikke snakk om en tilknytning fordi gutten vår har brukt den, men han har mer den innstilling 'hva hvis vi får bruk for den'.. Hva skjer?

Regrets nye dagbok!

Sist redigert av Regret : 02-09-11 kl 21:31.
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 02-09-11, 21:23   #9844
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

hmm hvordan tolker man at samboer tviholder på en vippestol gutten vår brukte som baby? han har sagt at han ikke før seg i stand til å få fler barn og er generelt negativ til å få fler barn (), men nå som jeg skulle til å legge den ut for salg så nekter han og lar meg ikke selge den. Det er ikke snakk om en tilknytning fordi gutten vår har brukt den, men han har mer den innstilling 'hva hvis vi får bruk for den'.. Hva skjer?

Er vel mest sannsynlig at han, ikke vi, sitter på svaret her?

Gammel 02-09-11, 21:37   #9845
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Joda, selvfølgelig Jeg lurer mest på hvordan jeg skal tolke det.. for han sier ingenting! Jeg har jo lyst på flere, men har lagt tanken langt baki rotrommet og ikke tenkt noe mer på det pga holdningen hans, men nå titter jo et lite håp opp..

Regrets nye dagbok!
Gammel 02-09-11, 21:49   #9846
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Nå vet jeg ikke hvor gammel han er i forhold til deg, men er han ca på din alder så har dere gooood tid. Jeg har drøyt ti år på deg, og jeg er OVERHODET IKKE KLAR FOR BARN!
Likevel har jeg nekta søstra mi å kaste de feteste barneklærne hun har, og begge søstrene mine er over førti og har fått de barna de skal, såååå ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-09-11, 22:09   #9847
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Ja, han er omtrendt like gammel som meg, et par år eldre. Ja jeg har mer enn nok tid å ta av når det gjelder å få fler, men fordi vi allerede har 1, så vil jeg gjerne ha en til relativt snart. Litt pga egne erfaring med å ha søsken som er både nær meg i alder og ei som er mye yngere, og jeg må si at jeg har mye bedre forhold til hun jeg vokste opp sammen med enn hun jeg bare har. oi, nå holdt jeg på å glemme at jeg faktisk har enda ei søster haha, hun ble født nå i juni, så hun er vanskelig å huske på men henne vil jeg nok ikke se på som en søster pga aldersforskjellen (21 år), men mer som faren min sitt barn. Men selvsagt, jeg skal ikke tvinge mannen min til å få fler, så om det blir fler så er det fordi han selv har sagt at han vil ha fler. For meg var veldig viktig å få nr 1 ganske tidlig, og tilfeldigvis så fikk jeg det også (gravid som 18, ikke uhell ) så jeg har jo egentlig fått det jeg har drømt om siden jeg var barn selv Jeg er født til å være mamma, så barn er selvsagt svært viktige for meg, men det er også mannen min. Jeg er nok sånn typisk 50-talls husmor

Regrets nye dagbok!
Gammel 03-09-11, 12:27   #9848
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Har noen prøvd denne nettbutikken: www.modcloth.com
Synes de har så mye stilig, bl a denne: http://www.modcloth.com/Modcloth/Wom...ove-Song-Dress
sukk....kanskje en dag....he, he....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 03-09-11, 13:32   #9849
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

På pcen min, har DELL med w.7, så har det skjedd noe rart. Hver gang jeg klapper igjen lokket så blir bildet feil vei, dvs at bildet ligger 90 grader feil vei, altså sånn at jeg må snu pcen for å se bildet korrekt. Da må jeg trykke F1 og jeg får opp en meny hvor jeg får fire valg, koble fra prosjektor, duplikat, utvid og bare prosjektor. Jeg må trykke på utvid sånn at bildet blir korrekt og jeg kan bruke pcen på normalt vis.

Noen som vet hvordan jeg får dette bort? PS: det har ingentingtingelig med kontrollpanel-strømforsyning-batteri å gjøre.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 03-09-11, 13:56   #9850
LaLa77
Medlem

LaLa77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 48
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Har noen prøvd denne nettbutikken: www.modcloth.com
Synes de har så mye stilig, bl a denne: http://www.modcloth.com/Modcloth/Wom...ove-Song-Dress
sukk....kanskje en dag....he, he....

Jeg har handlet derfra flere ganger.
Super nettbutikk, og ikke noe tull Det tar ca 1,5 uke å få varene, de bruker UPS til transport, så du kan følge pakken hele tiden.
Min absolutte favorittbutikk faktisk

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.