Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan lavkarbo kombineres med et kosthold uten melkeprodukter, gluten og gjær?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-04-12, 18:54   #26
MayBritt80
Juniormedlem

MayBritt80 sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Stange
Alder: 45
MayBritt80 er på en erverdig vei

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kan Lavkarbo kombineres med et kosthold uten melkeprodukter, glut

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ja, syns også pofiber og fiberhusk gir bedre konsistens, mer som ekte hvetedeig Mandelmel får du på helsekost, ja. Vær obs på at det finnes forskjellige typer, den som er avfettet fungere best som erstatning for vanlig mel.

Da skal jeg se etter det i helsekoseten i morgen skal dit og kjøpe tagatesse, det er visst lavkarbo vennlig sukker etter det jeg skjønte?

MayBritt80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 18:59   #27
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kan Lavkarbo kombineres med et kosthold uten melkeprodukter,

Opprinnelig lagt inn av MayBritt80, her.

Da skal jeg se etter det i helsekoseten i morgen skal dit og kjøpe tagatesse, det er visst lavkarbo vennlig sukker etter det jeg skjønte?

Ja, tagatesse er bra hvis du ikke liker sukrin. Er tagatesse som er mest likt sukker ihvertfall, men det kan gi litt magetrøbbel og har bittelitt karbo i seg.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 16:45   #28
MayBritt80
Juniormedlem

MayBritt80 sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Stange
Alder: 45
MayBritt80 er på en erverdig vei

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kan Lavkarbo kombineres med et kosthold uten melkeprodukt

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ja, tagatesse er bra hvis du ikke liker sukrin. Er tagatesse som er mest likt sukker ihvertfall, men det kan gi litt magetrøbbel og har bittelitt karbo i seg.

Så sukrin er bedre da enn tagatesse? Vet ikke om jeg liker sukrin for har aldri prøvd det, men hørte ei venninne si det var veldig søt smak på det??

MayBritt80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 16:47   #29
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan lavkarbo kombineres med et kosthold uten melkeprodukter, gluten og gjær?

Tagatesse har dobbelt så søt smak som sukker og sukrin har kun 75% av søtheten til sukker. Sukrin har lavest GI og kalorier ja.

Gammel 01-05-12, 21:45   #30
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kan Lavkarbo kombineres med et kosthold uten melkepro

Opprinnelig lagt inn av MayBritt80, her.

Så sukrin er bedre da enn tagatesse? Vet ikke om jeg liker sukrin for har aldri prøvd det, men hørte ei venninne si det var veldig søt smak på det??

Tagatesse smaker mye bedre enn sukrin da, nesten helt likt sukker, og oppfører seg mer likt sukker. Det er vel derfor mange foretrekker det. Sukrin gir ofte en ganske ubehagelig smak og følelsen i munnen, knaser ofte litt for at det ikke alltid løser seg helt opp.. Med tanke på karbohydrater og bivirkninger er vel sukrin bedre. Pluss at tagatesse inneholder litt av det samme stoffet som er i Splenda, så de som reagerer på Splenda må være obs på det. Så du får nesten selv veie for og imot, jeg foretrekker iallefall tagatesse selv om jeg får litt magevondt hvis jeg spiser for mye av det.

Gammel 01-05-12, 22:07   #31
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan lavkarbo kombineres med et kosthold uten melkeprodukter, gluten og gjær?

Sukrin knaser ja, sukrinmelis er ok da. Jeg har blitt så vant til sukrin at jeg tåler at det knaser om jeg ikke har sukrinmelis, det blir jo godt. grunnen til at jeg ikke kjøper tagatesse er at det inneholder like mye isomalt som tagatose og gir en del kalorier i motsetning til sukrin.Isomalt søter bare halvparten av det sukker gjør og har halvparten av kaloriene, dvs det i praksis er som sukker med unntak av GI som er lavere enn sukker. http://www.lavkarbo-torget.no/index....product&id=255
http://www.caloriecontrol.org/sweete...olyols/isomalt

Gammel 01-05-12, 22:12   #32
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Re: Sv: Kan lavkarbo kombineres med et kosthold uten melkeprodukter, gluten og gjær?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Sukrin knaser ja, sukrinmelis er ok da. Jeg har blitt så vant til sukrin at jeg tåler at det knaser om jeg ikke har sukrinmelis, det blir jo godt. grunnen til at jeg ikke kjøper tagatesse er at det inneholder like mye isomalt som tagatose og gir en del kalorier i motsetning til sukrin.Isomalt søter bare halvparten av det sukker gjør og har halvparten av kaloriene, dvs det i praksis er som sukker med unntak av GI som er lavere enn sukker. http://www.lavkarbo-torget.no/index....product&id=255
http://www.caloriecontrol.org/sweete...olyols/isomalt

Har dårlig erfaring med sukrinmelis til glasurer, karameller/fudge, sjokolade og slikt, der knaser melisen også. Går greit der det er en del væske, men det funker ikke likt vanlig melis til alle formål, hvis ikke det er jeg som har gjort noe feil.

Gammel 01-05-12, 22:15   #33
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

i sjokoladen derimot har de ikke isomalt derfor har jeg unnet meg den http://www.lavkarbohuset.no/produkt/...sjokolade-85-g

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo uten egg og melkeprodukter rolfp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 04-04-12 12:42
Mat med gjær men uten mel og sukker? GuroK Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 14-02-11 19:27
Hvordan være (stort sett) veggis (uten melkeprodukter) og lavkarbo? hanneko Lavkarbo generelt 12 20-02-10 20:03
Kan ketolysekuren kun kombineres med andre lavkarbo dietter? Thula Ketolysekuren 28 03-03-05 08:48
Kan Lavkarbo og Yoga filosofi kombineres? HP Lavkarbo generelt 5 19-08-04 22:26

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.