Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er dette ok?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-05-06, 23:10   #1
Kanari
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2006
Alder: 39
Kanari er ny på veien

Er dette ok?

Følger ingen spesiell lavkarbo diett, men prøver å kutte ned litt på karbohydratene..Er ikke helt dreven på dette området enda så jeg spør dere om dere kan vurdere denne salaten jeg lagde forrige dagen, er denne ok?
-Karbonadedeig krydret med Hindu tacokrydder
-Grønn salat
-Fire ss hvite bønner
-Tre ss rømmekolle
-Tre ss Santa Maria tacosaus hot
-Fire ss Finello light ost

Kanari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo,lav gi.... Svar med sitat
Gammel 31-05-06, 23:16   #2
Albertine
Gjest

Sv: Er dette ok?

Jeg ville ha valgt en fullfettvariant av osten jeg. Og tatt vanlig rømme.

Svar med sitat
Gammel 31-05-06, 23:25   #3
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg ville ha valgt en fullfettvariant av osten jeg. Og tatt vanlig rømme.

Pssst... hun er på South Beach

...og den dietten kan ikke jeg mye om... men ut fra generell lavkarbo ser det bra ut synes jeg. Bra start!

Sist redigert av Huldr : 31-05-06 kl 23:57.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 12:31   #4
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

synes det ser bra ut jeg , men var det ikke litt lite mat ? med mindre det var MASSE kjøttdeig da ...

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 16:42   #5
bubavon
Medlem

bubavon sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 42
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Jepp, om du følger south beach er dette ok. Men det kan hende du ikke merker de helt store forandringene på denne dietten. Det er flere feil jeg vil påpeke med south beach dietten. Bla. Mener jeg den har tatt feil, angående de ''gode'' karbohydratene. Den anbefaler bla. helkorn som en sunn kilde, men jeg er sikker på at de fleste nordmenn har det mye bedre uten noe korn i det hele tatt.
Den anbefaler også lettmelk som man vet at kan forverre vanlig allergi, både mot mat og pollen og dyr, det kan forøvrig alle pasteuriserte melkeprodukter. Men de uten fett er verst, mettet fett reduserer behovet for antioksidanter, mens pasteuriseringen øker det. Det vil gå litt opp i opp i de fete produktene.

Merkelig nok mener south beach ikke at egg er farlig for deg, men den går på den gamle myten om mettet fett og sier at det er farlig. Det er det ikke.

Han anbefaler også planteoljer og margarin, og sier disse er sunnere siden de inneholder mindre mettet fett. DEt er de ikke. Mettet fett fett er sunnere enn umettet, men det er stor forskjell på det umettede, om du spør meg er det kun fire planteoljer som er ok: kokosnøtt-, plame, oliven og linfrøolje.

Og selv om det ikke står i boken, vet jeg at han anbefaler statiner til sine pasienter med høyt kolestrol, ikke bra!

Og alle disse tingene gjør at jeg mener denne dietten ikke vil hjelpe for de fleste. Den vil gjøre deg like sulten som før, og pga. hans anbefalinger om helkorn, vil ikke insulinnivåene stabilisere seg i nevneverdig grad. Som gjør at du legger på deg like lett som før.

Men med menyen din tror jeg det ville være bedre å bruke vanlig rømme, og vanlig ost. Og jeg vet jo ikke hvor mye kjøttdeig du spiste, men jeg synes også at måltidet så litt lite ut. Husk at det ikke er hvor mye du spiser men hva du spiser som teller. Dersom du spiser lavkarbo kan du spise til du er mett, når du er sulten, med god samvitighet.

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 19:23   #6
Kanari
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2006
Alder: 39
Kanari er ny på veien

Jeg hadde cirka 250 gram karbonadedeig i salaten og jeg ble mett!!!!

Kanari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo,lav gi.... Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 22:33   #7
bubavon
Medlem

bubavon sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 42
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Kanari

Jeg hadde cirka 250 gram karbonadedeig i salaten og jeg ble mett!!!!

Perfekt! Da er alt bra.

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18
Kan dette brukes? Fleskepølsa Induksjonen 3 11-02-04 18:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.