Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Billig, lettvint lunsjLegger inn dette tipset her også, jeg, selv om jeg har svart i en annen tråd med samme oppskrift:
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billig, lettvint lunsjJa, vi har hatt endel diskusjoner om de kjøttkakene hehe.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Sv: Billig, lettvint lunsjHva gikk diskusjonene i? Smak og behag, eller næringsverdi?
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Sv: Billig, lettvint lunsjBegge deler, egentlig. Mest oppskrifter, tror jeg. Skal se om jeg finner linkene.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Billig, lettvint lunsjVar ikke så mange som jeg trodde, men jeg fikk opp mange dagbøker og diskusjoner om annet der kjøttkake-diskutering kanskje har sneket seg inn hehe, gadd ikke å lese gjennom alt. Men fant iallefall dette:
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Sv: Billig, lettvint lunsjTakk for linker :-) Da kan jeg sikkert finne variasjon når jeg eventuelt går lei mine egne fettburgere :-)
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Sv: Billig, lettvint lunsjsynes det er godt jeg og...godt stekte, og med amerikansk grønnsaksblanding oppi...nammis.
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 42
![]() ![]() |
Sv: Billig, lettvint lunsjhehe...når vi snakker om feite kjøttkaker skulle dere ha smakt kjøttkakene til oldemora mi, de skulle ha hett fleskekaker, ikke kjøttkaker! Hun er iallfall svææært tradisjonell i matveien, skulle ha posta oppskriften om jeg hadde hatt den her. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price''
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Sv: Billig, lettvint lunsjMen er det ikke rart da, at oldemors oppskrift kanskje nå er helt politisk korrekt igjen?
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 42
![]() ![]() |
Sv: Billig, lettvint lunsj
Politisk korrekt er vi ikke enda, myndightene våre vil jo fortsatt ha oss til å spise lite fett osv. Vi lavkarboere er foreløbig bare en rebelsk gerilja som prøver å ta over etter de utdaterte myndighetene våre. En klok mann sa en gang at alle sannheter går igjennom tre faser: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price''
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billig, lettvint lunsjJeg lager også burgere/kjøttkaker av og til, men har bare brukt vanlig kjøttdeig. Trodde nemlig at farsen som er et blandingsprodukt var full av f.eks. hvetemel eller potetmel! Stemmer ikke det eller?
:sa Nalana Replace one worry with another, thats the secret of life ![]() Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Sv: Billig, lettvint lunsjRen medisterfarse er fett svinekjøtt som er svært finmalt. (Finnes også i grovmalte varianter - jeg liker egentlig den best.) Ofte er farsen satt til krydder, blant annet muskat. Medisterfarse skal ikke inneholde karbohydrater. Spør i butikken, dersom produktet ikke er skikkelig merket (det skal det være).
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Sv: Billig, lettvint lunsj
Medisterdeig er fullt av stivelse, medisterfarse er "ren".
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billig, lettvint lunsjOK, da lærte jeg noe nytt i dag
:sa Nalana Replace one worry with another, thats the secret of life ![]() Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 43
![]() |
Sv: Billig, lettvint lunsjdette må jeg prøve ut!!! jeg har kun spiste reine medister kaker eller kjøttdeigkaker....men aldri kombinasjonen....så dette skal bli spennendes å prøve |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg
![]() |
![]() |
#16 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: rogaland
Alder: 56
![]() |
Sv: Billig, lettvint lunsjEr det ikke hverken karbo eller sukker i medisterfarse? Ser de er dårlig merket i butikken
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Er dette greit som lunsj? | Kanari | Spørsmål og svar | 1 | 10-06-06 10:49 |
Grafisk kalkulator til salgs! Billig, billig! | mofe | Generell diskusjon | 13 | 03-07-05 21:31 |
Vegetarisk lunsj | Marianne | Lunsj | 0 | 11-05-05 11:35 |
billig treningsutstyr!! | Aline | Trening | 11 | 02-02-05 10:30 |
Hva gir dere små barn til frokost, lunsj og kvelds? | Zoë | Barns kosthold | 6 | 22-04-04 09:22 |