Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 36
![]() |
Går jeg ned på denne dietten?Jeg har aldri prøvd lav karbo dietter før, men har seriøst lyst å forandre kostholdet mitt, og har viljestyrke til det... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lav karbo
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går jeg ned på denne dietten?556 kalorier per dag er ren galskap! Du sulter kroppen, forbrenningen ødelegges og dette har ingenting med lavkarbo å gjøre. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går jeg ned på denne dietten?Hei på deg og velkommen!
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Går jeg ned på denne dietten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Supermoderator
Det at du vil ned fort burde får varsellampene dine til å blinke. Du vet helt sikkert at det finnes ingen snarvei som er sunn for kroppen og at det beste er å ta på den riktige måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Går jeg ned på denne dietten?hva med 1000 kcal da? øke fett inntaket bare.... olje på salaten kasnkje osv.... vil jeg da forbrenne fett? er liksom derfor jeg vil i ketose....vil ha det lille jeg har av muskler.... tenkte å bare faste for å komme i ketose, men da hadde i hvert fall forbrenninga gått t helvette....så leste her da....kroppen min er vant til 600 kcal om dagen, vil jeg da gå opp på 1000 med lavkarbo eller ned? holde jevnt? har liksom 7 % fett å miste |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Supermoderator
Sv: Går jeg ned på denne dietten?Tror nok du trenger råd fra legen Torkil her inne. De færreste her inne vet hvordan kroppen vil reagere når man fra før lever på 600 kalorier per dag. Om du ser under Ketolyse så finner du han der om han ikke oppdager denne tråden først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Går jeg ned på denne dietten?nei jeg er ganske undervektig.......men målet er ned 5 kg nå.... ser jo meg selv, har mye å ta av... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Supermoderator
Her er det noe galt, du er undervektig og mener du har mye å ta av? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Går jeg ned på denne dietten?jepp, vil bare bevise for meg selv og andre at jeg klarer såppass....er vel en del av anoreksia som gjør d....men uansett....kommer jeg i ketose med denne dietten? vil ikke miste muskler og sånn...vet jeg har 7 % fett |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Supermoderator
Sv: Går jeg ned på denne dietten?Vet du, jeg har sendt PM til Torkil som er lege og spurt om han kunne være så snill å se på denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gjest
|
Forutsatt at dette ikke er en syk spøk: |
![]() |
![]() |
#13 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Går jeg ned på denne dietten?har alerede kontakt med lege og alt hjelpeapperat |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Du kan ikke være frisk med en fettprosent på 7! Du sier også at du skal miste 7 % fett, så du kan ikke være seriøs. Du er undervektig også, og likevel skal du ned i vekt. Søk hjelp! Hvis du kødder så bør du ihvertfall søke hjelp! Dette er ett seriøst forum og spiseforstyrrelser er noe du ikke skal tulle med.
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Sv: Går jeg ned på denne dietten?Hei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#16 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Går jeg ned på denne dietten?går til lege og psykolog ofte....nylig vært innlagt på psyk... men har gått opp en del i påsken tror jeg...får hjelp for sf, derfor vil jeg bare se at jeg fortsatt kan gå ned før jeg blir "frisk" bare for min egen selvtillit.... alle blodprøver er normale, har sjekka alt, bare litt lavt kalium.... Normalt blodtrykk og alt...bmi'n er den eneste som er for lav...vil bare ta av det stygge fettet og beholde musklene/få mer muskler....var på samme vekta i fjord, men da så jeg mye tynnere og trent ut enn nå... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Går jeg ned på denne dietten?Dette er trist lesning.
![]() |
![]() |
#18 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Full peiling ? Dette var skremmende lesning. Du sulter og utmagrer kroppen din som en spesialist riktignok, og ingen her vil fortelle deg det du ønsker å høre. Jeg håper du tar til deg det Torkil, Iset, Georgine og de andre har skrevet her. Det du gjør er å ødelegge kroppen din, forbrenningen din for resten av livet. Du trenger en helt annen hjelp enn det vi kan gi deg her inne. Det du driver med har ingenting med lavkarbo kosthold å gjøre - og du er nok ikke ex-anorektiker. Du trenger hjelp av fagpersoner. Håper du får den hjelpen du trenger - ikke til å gå ned, men til å få et normalt forhold til mat og kosthold !
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Sv: Går jeg ned på denne dietten?jeg vet ikke hva jeg skal si... begynnelsen tenkte jeg at dette var spøk, men samtidig så tenkte jeg at dette er for sykt.... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre
![]() |
![]() |
#20 |
Juniormedlem
![]() |
jepps, d er jævli....jeg vet hvordan du hadde d.... jeg har d som en overspiser OFTE....bare at d kommer opp igjen... uansett om jeg ikke vil, eter jeg masse crap og spyr.....når jeg beholder noe er d alltid sunn mat... Jeg vil bare ha KONTROLL som dere....ikke spise å kaste opp....tror å følge en lav karbo diet er tingen... kommer ikke til å bli så sugen på shit og får mer kontroll, noe jeg helt mangler... |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Sv: Går jeg ned på denne dietten?Kan slutte meg helt til Iset - har selv hatt diverse sf i snart 35 år
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Hvor: Rogaland
Alder: 43
![]() ![]() |
Sv: Går jeg ned på denne dietten?Huff...har selv slitt med sf og vil bare si en ting: Ta imot den hjelpen du kan få og bli frisk! Selv om du slanker deg mer så får du ikke bedre selvtillit og det vet du godt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 48
![]() |
Sv: Går jeg ned på denne dietten?Du har fått mange kloke råd. Det du trenger er selvsagt å bli frisk. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Hvor: M & R
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da vet du altså hvilke mat som kroppen din beholder. Da bør du holde deg til den type mat og kanskje øke på med proteiner for å få mer muskler. Fettprosenten din er for lav og derfor må du ikke tenke på å redusere den. Dette klarer du fint bare du fokuserer på å øke musklene. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten
![]() |
![]() |
#25 |
Seniormedlem
Hvor: Sola
Alder: 45
Tror du virkelig det, Kristian? Jenta er alvorlig spiseforstyrret og trenger psykisk hjelp til dette. Jeg synes du forenkler en alvorlig og dødelig spiseforstyrrelse grovt med den siste setningen din.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal | Kristian | Livets lyse side | 15 | 05-10-08 23:39 |