Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det er jo faktisk bare helt UTROLIG!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-09-07, 19:43   #26
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Det er jo faktisk bare helt UTROLIG!

Lokkebiff metoden er bare kjøtt og fett (dvs. sånn ca. Skaldeman ekstreme) og er ikke akkurat noe vi bør anbefale her på forumet.

Uansett hva slags filosofi en velger bør en spise fullverdige måltider med både fett, proteiner og antioksidanter/grønnsaker. Slik at man får i seg de næringsstoffene kroppen trenger. Hvordan man velger å fordele matgruppene, dvs. hvor mye av hver, er noe man må vinne ut ved prøv/feil metoden. Noen tåler mer grønnsaker enn andre, - og noen tåler mer protein eller mer fett enn andre. Balansen er det bare en selv som kan finne ut av

Gammel 05-09-07, 19:50   #27
tullann
Medlem

tullann sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

ok.. Bare kjøtt og fett hadde jeg nok ikke klart uansett! ÆSJ!!!

tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 02:32   #28
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Tusen takk!

Angående dagsmenyer, så føler jeg at jeg har lista opp hva jeg spiser i løpet av en dag tusen ganger, så det gidder jeg ikke nå altså.

Mitt råd er i stedet: Spis NOK og spis rent. Kutt ut kunstig søtning og la karbohydratene komme i form av grønnsaker.

Ang løs hud, så har jeg ikke sett noe til det.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 08:15   #29
KrissiFontaine
Medlem

KrissiFontaine sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Gratulerer, Bee! Kjemperesultat!!

KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 14:06   #30
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Satt akkurat og tenkte på hvor mye jeg har gått ned på så kort tid, og det er jo bare helt fantastisk.

20 kilo på MINDRE enn 5 måneder. Er dette en vidunderkur eller hva?

Så flott. Du må ha fulgt ketolysekuren??? uten mye " slinger i valsen".
Gratrulerer.
Tar man ekstremvarianten av kostindusert ketose, risikerer man økning i kolesterol og de øvrige blodfetter. Da bør man i hvert tilfelle måle disse kanskje en gang i måneden eller annen hver måned.
Ketolysekuren krever varierte grønnsaker/blandet salat hver dag i tillegg til ketolysetablettene for å unngå dette. Selentabletten har f.eks. en svært sterk antioksidativ sammensetning som beskytter mot negative effekter av kolesterol og annet fett.

Det hadde vært spennende med vitenskaplige studier på Skaldemannkuren- kanskje den er helt OK? men jeg tror ikke vi vet det pr i dag? Det bekymrer meg litt at Skaldemann i sin bok på første side, nederst fraskriver seg ethvert ansvar for kuren.

vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 14:28   #31
Tittentei
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 54
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Hva er ekstremvarianten av kostindusert ketose? hvordan spiser man da? Jeg har ikke bestilt noen tabletter så det burde jeg kanskje gjøre? men vet jo ikke om jeg er på ekstrem varianten heller da.... Hm nå må den boken komme.

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 16:44   #32
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tittentei, her.

Hva er ekstremvarianten av kostindusert ketose? hvordan spiser man da? Jeg har ikke bestilt noen tabletter så det burde jeg kanskje gjøre? men vet jo ikke om jeg er på ekstrem varianten heller da.... Hm nå må den boken komme.

Ekstremvarianten er kjøtt og fett og lite/ingen grønnsaker.

Men den aller mest eksteme og aller farligste er dietter som er lavkarbo/lavfett OG lavkalori. Dvs. 0-20 karber pr dag samtidig som man spiser lite fett og ingen grønnsaker. Visst tar man av - men kiloene kommer alltid på igjen fordi man med et slikt kosthold ødelegger både muskelmasse og forbrenning. Man blir rett og slett underernært. En god venninde av meg besvimte til stadighet, mistet hår og tennene løsnet. Mannen hennes kjørte henne til legevakten hvor det ble konstatert uttørring og underernæring. Derfor har jeg lest en del om dette den siste uka. Dette er ikke tråden for å utdype dette. Mulig jeg skriver mer om det et annet sted.

Vi er strenge med å IKKE anbefale slikt her på sidene da det er både usundt og lisvfarlig.

Gammel 08-09-07, 19:28   #33
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Jeg har til opplysning spist MASSE grønnsaker. Ellers hadde jeg nok blitt rimelig lei ganske så fort. Ikke hadde jeg tort ekstremvarianten heller.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.