Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Paprika er i gang igjen!

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-03-08, 23:44   #26
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Paprika er i gang igjen!

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

takk, da lever vi på det litt sammen med pillene våre

*Knegger*

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 23:45   #27
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

hehe, nå er det natt på hun uten hypermedisinen sin

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 23:47   #28
paprika
Medlem

paprika sin avatar

I alle fall: dagen i dag har gått utrolig bra. Fy fader så lurt det er å ikke ha skapet fullt av pottis og digg! I kveld gikk det hele så strålende. Gleder meg uhemmet til å bestille varer fra den mindresukker siden.

Paprika, mamma til to
Gammel 10-03-08, 23:49   #29
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

flinke jenta!

*nå sove*

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 22:01   #30
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 46
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Hei du/dere må gi et lite vink hvis dere finner alternativer. har en svigermor som desverre går på kortison preparater.. dårlig kosthold også, men hun vil ikke høre om lavkarbo, så da får det være.. (hun og samboern spiser det som er billigst)

når det gjelder østlig medisin, så er jeg veldig mye mer for den enn vestlig til tross for at jeg er bioingeniør.. hehe
grunnen til det er at det østlige fokuserer veldig på forebygging, og vesten fokuserer mer på å operere/ bøte på skadene når de først har oppstådd.. og det er ikke alltid vi i vesten får bort grunnsykdommen heller..

men det er jo klart.. det beste fra begge verdner er jo helt klart best

ha en trivelig uke.

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:21   #31
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

Hei du/dere må gi et lite vink hvis dere finner alternativer. har en svigermor som desverre går på kortison preparater.. dårlig kosthold også, men hun vil ikke høre om lavkarbo, så da får det være.. (hun og samboern spiser det som er billigst)

når det gjelder østlig medisin, så er jeg veldig mye mer for den enn vestlig til tross for at jeg er bioingeniør.. hehe
grunnen til det er at det østlige fokuserer veldig på forebygging, og vesten fokuserer mer på å operere/ bøte på skadene når de først har oppstådd.. og det er ikke alltid vi i vesten får bort grunnsykdommen heller..

men det er jo klart.. det beste fra begge verdner er jo helt klart best

ha en trivelig uke.

Jeg skal lese litt om kortison rett og slett. Kjente at jeg ikke er helt inne i det.

Vi tenker altfor lite på å forebygge sykdom her i Vesten, ja! Der er jeg helt enig med deg.

Paprika, mamma til to
Gammel 11-03-08, 23:24   #32
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Smile

Det har vært en knall dag! Har ikke spist for mye karbohydrater, har trent (svømming) og det var utslag på stixen. Hvis bare lønna til kona kunne kommet inn nå sånn at jeg kan bestille varer fra mindresukker, ville alt bare vært velstand. Nå er det nesten bare velstand

Paprika, mamma til to
Gammel 12-03-08, 09:04   #33
Nillomien
Seniormedlem

Nillomien sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 40
Nillomien er ny på veien

God morgen.. Ønsker deg en super dag.. Her kommer gubbens lønn på fredag.. da skal vi titte på akvarie..=)

Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 10:33   #34
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

og MIN kom i dag .... åhhh, men har har shoppeforbud

Gammel 12-03-08, 21:05   #35
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

flinke paprika som har svømt og greier!!

min lønn kom også i dag, halve gikk rett i regninger..

Gammel 13-03-08, 09:14   #36
Nillomien
Seniormedlem

Nillomien sin avatar

Hvor: Halden
Alder: 40
Nillomien er ny på veien
Talking

God morgen=) Innom får å ønske deg en flott dag jeg..

Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 00:53   #37
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

God morgen.. Ønsker deg en super dag.. Her kommer gubbens lønn på fredag.. da skal vi titte på akvarie..=)

Å, jeg har alltid hatt lyst på akvarie, men kona nekter. Jaja, jeg har klart å grine meg til to marsvin og en katt Dere må kose dere med det i morgen da.

Paprika, mamma til to
Gammel 14-03-08, 00:54   #38
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

og MIN kom i dag .... åhhh, men har har shoppeforbud

Stakkars deg! Det er ikke mye som er verre en shoppeforbud

Paprika, mamma til to
Gammel 14-03-08, 00:56   #39
paprika
Medlem

paprika sin avatar

flinke paprika som har svømt og greier!!

min lønn kom også i dag, halve gikk rett i regninger..

Takk Lønnen kom i går, og jada, halve forsvant ut i regninger her også. Lista jeg hadde klar for å bestille på mindresukker ble en del forkortet... Menmen, gleder meg uansett til pakken kommer!

Paprika, mamma til to
Gammel 14-03-08, 01:02   #40
paprika
Medlem

paprika sin avatar

I dag sov jeg til klokka to Sitter for lenge oppe om kveldene, og har hatt fri altfor lenge. Nuvel, etter at jeg hadde klart å brekke meg ut av loppekassa, var jeg aktiv som få. Ryddet, støvsuget, lagde deilig middag og tok lillejenta med i bassenget på skolen til kona. Har klart å holde labbene unna påskegodtet til ungene som de skal ha med når de kjører til vestlandet med faren sin, så lavkarbomessig var dagen kun døg! Utslag på stixen og alt.

Paprika, mamma til to
Gammel 14-03-08, 17:06   #41
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

hvor er du du bestiller sånne mindre sukker produkter ifra?? jeg var innom en helsekostbutikk i byen for noen uker siden og fikk hakeslepp da jeg så at de skulle ha 400kr for en boks med whey protein.. så da tenker jeg at jeg klarer meg fint med mitt soyamel fra dementer/ spielberger med 2.4 karber per hundre gram. dette får jeg kjøpt på lokalbutikken for 20kr per 250g..

vet du at jeg våkner så tidlig etter at jeg begynte på denne dietten.. litt irriterende egentlig, for jeg tror at kroppen min trenger mer enn kun 3 timer søvn per natt. i natt sovnet jeg 0330, og så pling var jeg lysvåken klokka 0730.. skulle stå opp 0830, og da er det jo bare tull å legge seg igjen.. blir mer trøtt når jeg våkner da..

skal prøve å legge meg tidlig i dag.. (haha)

ønsker deg en fin helg

Gammel 14-03-08, 19:37   #42
paprika
Medlem

paprika sin avatar

hvor er du du bestiller sånne mindre sukker produkter ifra?? jeg var innom en helsekostbutikk i byen for noen uker siden og fikk hakeslepp da jeg så at de skulle ha 400kr for en boks med whey protein.. så da tenker jeg at jeg klarer meg fint med mitt soyamel fra dementer/ spielberger med 2.4 karber per hundre gram. dette får jeg kjøpt på lokalbutikken for 20kr per 250g..

Jeg har bestilt varer fra et svensk nettsted som heter mindresukker.com, men jeg tror ikke de har whey protein og sånn. Jeg har utelukkende bestilt godis og slikt. De selger også tortilla og pasta som er lavkarbo. Hadde vært spennende å prøve det også.

vet du at jeg våkner så tidlig etter at jeg begynte på denne dietten.. litt irriterende egentlig, for jeg tror at kroppen min trenger mer enn kun 3 timer søvn per natt. i natt sovnet jeg 0330, og så pling var jeg lysvåken klokka 0730.. skulle stå opp 0830, og da er det jo bare tull å legge seg igjen.. blir mer trøtt når jeg våkner da..

Dette høres ikke helt bra ut. Tre timers søvn? Jeg hadde vært halvdød! For tiden sitter jeg oppe til både to og halv tre, men jeg er sykemeldt. 25 mars begynner jeg i praksis, og da må jeg opp klokka halv seks for å ta båten til byen. Det blir andre boller! Uansett, jeg håper ikke du er i gang med å utvikle søvnproblemer. Jeg har strevd med det siden jeg var liten, og kan pr i dag ikke sovne uten noe å sove på. Det anbefales ikke.

skal prøve å legge meg tidlig i dag.. (haha)

ønsker deg en fin helg

I lige måde!

Paprika, mamma til to
Gammel 14-03-08, 19:44   #43
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Jeg sprakk i natt Det var da som bare f... Men jeg gir meg ikke! Så langt har jeg vært flink i dag, og satser på å være like flink i natt. Problemet er at jeg er så sulten i to - tida, og når skapet atter er fullt av godis, blir det vanskelig. Kona har gjemt unna godteriet nå, så i natt får jeg uansett ikke tak i det.

Ellers har jeg svømt i dag, 500 meter. Jeg er ikke verdens mest utholdene, men 500 meter er mer enn 0 meter, så jeg sier meg fornøyd. Ungene reiser til besteforeldrene i morgen sammen med faren, så det blir bare meg og kona i påsken. Vi har som mål å svømme hver dag, så forhåpentligvis kommer jeg meg rett og slett litt i form i løpet av denne påskeuka.

Paprika, mamma til to
Gammel 15-03-08, 19:06   #44
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Hei paprika! jeg jobber i turnus og har problemer med å sove hvis jeg er stresset.. men sålangt har jeg klart meg fint uten sovetabeletter. og jeg var døøød på jobb den dagen. mot slutten av dagen vel og merke.. men jeg må ha noe i ørene, ellers får jeg ikke sove..

ikke bra. ndg godter og slikkerier kan jeg ikke ha det i hus, for da sprekker jeg.. hadde meg et realt godtekick i jula.. fisj så kvalm jeg ble.. usj og gusj..!!
lærer aldri

så flinke dere er som svømmer!!!

Gammel 15-03-08, 19:20   #45
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Innom og hilse på eg, kjekt med fler fra stavanger! Og håpe på treff om ikkje så veldig lenge, va domt det ikkje går neste uga, men der komme mer sjanser!
lørdagsklem te deg

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 23:09   #46
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Hei paprika! jeg jobber i turnus og har problemer med å sove hvis jeg er stresset.. men sålangt har jeg klart meg fint uten sovetabeletter. og jeg var døøød på jobb den dagen. mot slutten av dagen vel og merke.. men jeg må ha noe i ørene, ellers får jeg ikke sove..

Jeg vet hvordan det er å jobbe turnus. Man blir jo helt tullete, særlig med mye natt. Jeg er sykepleierstudent

ikke bra. ndg godter og slikkerier kan jeg ikke ha det i hus, for da sprekker jeg.. hadde meg et realt godtekick i jula.. fisj så kvalm jeg ble.. usj og gusj..!!
lærer aldri

Ja, ikke sant? Man blir jo dødskvalm. Æsj! Sitter faktisk med den kvalme følelsen nå...

så flinke dere er som svømmer!!!

Ja, ikke sant? Har til og med fått med meg kona, og i og med at hun har nøkler til bassenget, er det helt gratis

Paprika, mamma til to
Gammel 15-03-08, 23:14   #47
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Jeg har bestemt meg for å være helt ærlig i denne dagboken, så jeg holder meg til det. Derfor kan jeg røpe at jeg i skrivende stund sitter her og føler meg som en kvalm hval. Kvalm fordi jeg har spist dritt hele dagen, og hval fordi jeg, vel...eh...likheten faktisk er litt slående. Bajs, bajs og atter bajs. At jeg ikke kan utvise litt mer kontroll! Trist paprika i kveld.

Paprika, mamma til to
Gammel 15-03-08, 23:16   #48
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Innom og hilse på eg, kjekt med fler fra stavanger! Og håpe på treff om ikkje så veldig lenge, va domt det ikkje går neste uga, men der komme mer sjanser!
lørdagsklem te deg

Takk! Det virker som om vi er en god del fra Stavanger her = bra. Gleder meg veldig til treff.

Paprika, mamma til to
Gammel 16-03-08, 00:42   #49
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Jeg har bestemt meg for å være helt ærlig i denne dagboken, så jeg holder meg til det. Derfor kan jeg røpe at jeg i skrivende stund sitter her og føler meg som en kvalm hval. Kvalm fordi jeg har spist dritt hele dagen, og hval fordi jeg, vel...eh...likheten faktisk er litt slående. Bajs, bajs og atter bajs. At jeg ikke kan utvise litt mer kontroll! Trist paprika i kveld.

men paprika da.. gjort er gjort og spist er spist
hva med å få dilla på noe "sunt" multekrem? baconkrisp med fløte?
ikke straffe deg selv fordi du har spist og kost deg..

i morgen er en fin dag til å starte med nye blanke ark

jobber du ved siden av studiet? eller har du hatt turnus jobb før?

jeg jobbet turnus for 3 år siden på en plass det var sykt hektisk, ble faktisk sykemeldt av det. så jeg begynte i en spennende dagstilling. der kom jeg ikke overens med sjefa (psykopat tror jeg..) og dermed bar det ut i turnus igjen et annet sted. nå er jeg mer eller mindre fornøyd.. trivelige folk på jobb, man er alene når man har aften eller nattevakter.. det re digg!! da er man sjefen og må ta avgjørelsene selv..

håper dagen i morra blir fin og at søtsuget ikke blir for stort for deg

sender litt *ikke forspise seg på godter* vibber til deg

Gammel 16-03-08, 12:17   #50
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

må bare innom med en har lest nå opp og ned her... skammer meg for at jeg ikke har vært innom tidligere.... men håper det går bedre i dag- skjønner det er vanskelig til tider dette!!! men bare ikke la deg selv bli ødelagt når du først har sprukket.. for det kommer alltid en ny dag i morgen

- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Og der kom mensen igjen gitt ... janine75 Ketolysekuren 6 07-12-07 23:51
Nå begynner jeg på Atkins intro igjen! donjuanwannabe Atkins kosthold 11 03-03-04 12:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.