Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Paprika er i gang igjen!

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-03-08, 11:55   #76
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Paprika er i gang igjen!

håper du får en nyydelig påskeaften

- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 12:48   #77
StineK
Seniormedlem

StineK sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Kopierte den kyllingretten - er såååå glad i indisk.

Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:09   #78
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Michelin, her.

Å, den kyllingretten så veldig god ut-skal skrive i boka mi og lage ved første og beste anledning På apotekene har de veldig gode karbofrie drops fra fribol, men les godt på pakkene, oppdaga akkurat at den ene boksen jeg hadde kjøpt innehoder karbo tar du krom? Det hjelper meg-har sjelden lyst på snop- og da må det jo ha skjedd et mirakel; kunne godt trykke i meg en stor sjokoladeplate på no time før God påskeaften til deg og dine

De skal jeg jammen sjekke ut! Tar ikke krom, dessverre. Jeg gjorde det, men gikk likesom og "gulpet" hele dagen av dem. Holdt faktisk på å kaste opp flere ganger også

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:20   #79
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Det er farlig å "ta fri" en dag. Jeg hadde planlagt å spise påskeegg på påskeaften med verdens reneste samvittighet. Påskeaften var jo mitt 1 delmål. Som sagt så gjort. Jeg momset av hjertets lyst i går - med ren samvittighet. Problemet er bare at jeg fulgte opp i dag også. Da jeg kom ned på kjøkkenet lå det fortsatt godis på benken fra i går pluss en pose potetgull. Undertegnede var solgt. Men jeg har lært noe av dette:

1. Som nevnt, en "fridag" kan være forløperen til en skikkelig sprekk
2. Ikke ha godteri liggende og slenge, det må legges på et mammasikkert sted.

Heldigvis er jeg ikke helt satt ut pga min manglende viljestyrke. Spist er spist og i morgen er det en ny dag. Apropos morgendagen: det er faktisk siste dag av påskeferien! Kan ikke fatte at tiden har gått så fort! På tirsdag allerede skal jeg påbegynne en 12 uker lang praksis etter å ha vært sykemeldt i fem mndr. Gleder meg!

Paprika, mamma til to
Gammel 24-03-08, 00:22   #80
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

håper du får en nyydelig påskeaften

Tusen takk! Det ble en fin dag, med mye godis. Håper du også hadde en god påskeaften!

Paprika, mamma til to
Gammel 24-03-08, 12:58   #81
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 46
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sitat:

Spist er spist og i morgen er det en ny dag. Apropos morgendagen: det er faktisk siste dag av påskeferien! Kan ikke fatte at tiden har gått så fort! På tirsdag allerede skal jeg påbegynne en 12 uker lang praksis etter å ha vært sykemeldt i fem mndr. Gleder meg!

ja, ikke sant!! lykke til med praksis!!

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 23:04   #82
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

ja, ikke sant!! lykke til med praksis!!

Tusen takk

Paprika, mamma til to
Gammel 24-03-08, 23:06   #83
paprika
Medlem

paprika sin avatar

I dag ble jeg forsøkt skjenket med et glass saft av min kone, heldigvis klarte jeg å la være å gulpe ned før det var for sent Ellers har jeg vært sur, sur og atter sur i dag. Rett og slett varkeekte PMS.

Paprika, mamma til to
Gammel 25-03-08, 23:30   #84
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Tilbake i Ketose etter påskens ville utskeielser I dag var første dag i praksis. Det ble ikke akkurat en hel dag, mest info. I morgen er det rett på sak. Tror det kommer til å bli bra.

Etter praksis tenkte jeg at jeg skulle gjøre noen innkjøp mens jeg likevel var i byen (jeg bor på Finnøy, og her er utvalget noe labert). Skulle handle kjøttdeig på Rema, se etter kylling på Kiwi, kjøpe SB12 (det BØR virke med den stive prisen) og se etter Heistad sjokoladepudding på Meny. Jeg, vet du, inn på Rema og støvsuge frysedisken for billig kjøttdeig for så å stappe dem i sekken. Det veide faktisk litt. Men en bør på ryggen med kjøtt må man vel tåle når man driver med lavkarbo? Javel, videre til Kiwi. Innen jeg hadde kommet meg fra Rema og til Kiwi (100 meter) så jeg ut som en nedsnødd Jeti. Det snødde altså så hemningsløst! Jeg kunne jo ikke gi meg, så jeg gikk på med krum nakke og fikk gjort alt. Det var tidspunkt under rundturen jeg hadde lyst til å løfte ansiktet mot himmelen og rope: Hvorfor?! (Den eneste grunnen til at jeg ikke gjorde det, er at jeg er redd folk hadde begynt å lure på hvor jeg hadde gjort av støttekontakten min), Og det var andre øyeblikk der jeg hadde doble øyenbryn, et naturell og et av snø. For ikke å snakke om en hjelm av snø oppå håret .Brrrrr. Men det var verdt innsatsen, lagde deilig sjokoladepudding nå i kveld. Den er jo ikke SÅ lavkarbo, så jeg skal dog være litt forsiktig.

Dette har alt i alt vært en fin dag. Det eneste som er litt dumt i kveld, er at jeg har fått ørebetennelse (mon det kan komme av denne strabasiøse handleturen i snøværet?), og får ikke kommet meg til legen før torsdag.
(Ironisk nok, i og med at jeg er omgitt av leger hver dag på praksis.)

Velvel, nå får jeg finne kassen. Min utkårede ligger allerede og sover Tror jeg skal følge på God natt til alle sammen!

Paprika, mamma til to
Gammel 26-03-08, 10:39   #85
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Stakkars, jeg ser det for meg! Satt bare inne i snøværet jeg
Håper du snart blir bedre!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 10:49   #86
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sitat:

Den eneste grunnen til at jeg ikke gjorde det, er at jeg er redd folk hadde begynt å lure på hvor jeg hadde gjort av støttekontakten min

Synes jeg ser deg!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 12:24   #87
StineK
Seniormedlem

StineK sin avatar

StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

God bedring! Du er flink til å fortelle.

Gammel 27-03-08, 15:15   #88
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Håper du er frisk og spretten igjen
Været har i alle fall kommet seg! Ønsker deg fin torsdag jeg

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 16:49   #89
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Det ser ikke ut som det er så mange som kan på treff i morgen. Skal vi utsette det til flere kan være med?

Gammel 27-03-08, 23:26   #90
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Det ser ikke ut som det er så mange som kan på treff i morgen. Skal vi utsette det til flere kan være med?

Kanskje like greit!

Paprika, mamma til to
Gammel 29-03-08, 00:43   #91
paprika
Medlem

paprika sin avatar

I går var jeg hos legen for å diskutere medisiner, og jeg benyttet meg av anledningen til å veie meg mens jeg likevel hadde tilgang på en vekt (vi har ikke vekt hjemme fordi jeg ikke klarer å la være og veie meg morgen, middag og kveld hver dag). Resultatet var deprimerende; jeg har gått ned lusne 1 kg. Nå var jo hovedgrunnen til denne konsultasjonen at jeg skulle diskutere endring av medisiner pga vektoppgang og stagnering pga bivirkninger. Jeg skal slutte med Remeron og Cipralex, og gå over til Efexor. Jeg er veldig spent på om det går bra, eller om jeg blir syk igjen. Det vil være krise akkurat nå. Jeg får tenke positivt. Efexor alene kan ha vektnedgang som bivirkning, det samme har zeldox (som jeg også tar), sammen med lavkarbolife burde kiloene begynne å renne av som små badeballer.

Uansett, kom hjem fra legen, og stappet innpå med det første jeg så. Følte at det ikke var noe vits i å jobbe med det når ingenting likevel skjer. Har spist kontinuerlig i to dager nå. Og da snakker jeg om godteri, brød, pizza. oboy +++ Dere skjønner dealen. Men, men, jeg kommer meg nok i gang denne gangen også.

Paprika, mamma til to
Gammel 29-03-08, 12:14   #92
Michelin
Seniormedlem

Michelin sin avatar

Hvor: sunnmøre
Alder: 53
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

God morgen,
Lykke til med medisinendringene-håper det går bra på absolutt alle mulige måta

.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 13:14   #93
StineK
Seniormedlem

StineK sin avatar

Lørdagsklem! Håper medisinblandingen går seg til.

Gammel 29-03-08, 13:22   #94
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Lykke til med de nye medisinene og med å komme på sporet igjen.

Gammel 29-03-08, 14:22   #95
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Høres ikke noe særlig ut verken med medisiner eller matutskeielser, håper dagen idag er bedre! Og håper at virkningen av nye medisiner kommer fort! God lørdagsklem fra meg

Gammel 30-03-08, 00:49   #96
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Tusen takk for klemmer og støtte. Det er bare så deilig at dere finnes! Jeg får selvsagt støtte og oppmuntring hjemme også, men dere som er her inne forstår på en litt annen måte.

Dagen i dag har ikke vært noe bedre enn i går. Pasta, sjokolade, ostepop, brus you name it. Men jeg gir meg ikke! Fra og med i morgen begynner jeg på ny frisk.

Paprika, mamma til to
Gammel 30-03-08, 07:40   #97
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Spist er spist! Denen søndagen er en fin dag å renske systemet på

Håper du får en fin dag

Gammel 30-03-08, 10:21   #98
Michelin
Seniormedlem

Michelin sin avatar

Hvor: sunnmøre
Alder: 53
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Ny dag-nye muligheter-lykke til

.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 11:44   #99
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Hvor: Vestfold
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Tusen takk for klemmer og støtte. Det er bare så deilig at dere finnes! Jeg får selvsagt støtte og oppmuntring hjemme også, men dere som er her inne forstår på en litt annen måte.

jepp kunne ikke sagt det bedre selv.. ! min søte sambis mener at jeg må spises mindre og trene mer.. jaja, han om det..

Dagen i dag har ikke vært noe bedre enn i går. Pasta, sjokolade, ostepop, brus you name it. Men jeg gir meg ikke! Fra og med i morgen begynner jeg på ny frisk.

Ny dag, nye muligheter

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 23:36   #100
paprika
Medlem

paprika sin avatar

I dag begynte jeg med nye medisiner, og for en forskjell! Jeg har ikke hatt trang til søtt i det hele tatt, ei heller hatt behov for å overspise eller kaste opp. Jeg har holdt meg på den smale lavkarbostien i hele dag. Det er bare så fantastisk bra. Nå håper jeg bare at medisinene gjør jobben sin også sånn at jeg ikke får en depressiv nedtur.

Paprika, mamma til to
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Og der kom mensen igjen gitt ... janine75 Ketolysekuren 6 07-12-07 23:51
Nå begynner jeg på Atkins intro igjen! donjuanwannabe Atkins kosthold 11 03-03-04 12:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.