Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-03-08, 15:16   #1401
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

bit tenna sammen og spis masse grønt til, håper det er forbrenninga som setter inn nådesstøtet

Har spist middag nå da, og ble mett i allefall satser på at det varer en stund

Gammel 31-03-08, 15:22   #1402
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Jeg kom så fort jeg kunne (forresten blitt litt redd for å nevne ordet komme på dette forummet )

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 15:40   #1403
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg kom så fort jeg kunne (forresten blitt litt redd for å nevne ordet komme på dette forummet )

jeg skal ikke kommentere den

jeg skal prøve å la vær å spise noe som helst annet enn ED resten av dagen nå da...

Gammel 31-03-08, 16:07   #1404
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Det klarer du! sammen med meg... sliter litt jeg også... for at jeg er så innigamperæva irritert og lei meg i dag... denne sykemeldingsprosessen og videre tenking tar på meg

Jeg har spist tre produkter og skal spise vaffel og bar senere i kveld

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 16:41   #1405
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Ingenting feil med å vær sulten da Jeef, er veien til "mett" som er farlig... Men du fikser det jo! Alle de gode pulverposene

Distrea, du passer ikke til å være lei deg du vel... ? Hater å være sykemeldt jeg og, er drittkjedelig! laget et blogginnlegg idag som handler om absolutt ingenting... kjedeligkjedeligkjedelig!!! Lett å havne i litt negative tanker... I know! Oppmuntringsvibber til begge to!

Jeg har bare holdt meg til kakao og capuccino idag, vil ha fart på ting, og tenker (idiotisk nok) at det er bedre med bare drikke... (har heldigvis ingen supper som ligger og roper i skapet...) Håper jeg kommer på bedre tanker etter trening... I går på spinning var jeg litt småirritert, nei masse småirritert, på alle som har to armer å gjøre det med, for noen PINGLER!!! Grrr... Jaja...

Alt er sikkert helt annerledes i morgen! Klem til dere

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 17:29   #1406
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

takk indi! du har rett... jeg passer ikke til det i det hele tatt
I morgen er det heeelt sikkert en bedre dag.

du tenker heeelt likt som meg, og det er sånn også... jeg går ned mest når jeg bare drikker shaker!.. men så er det godt med noe tygg også.

i dag har jeg drukket jordbær dessert som shake igjen... herregud så grusomt

God tur på treninga... se ordentlig stygt på de derre toarmede du

Gammel 31-03-08, 19:05   #1407
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Håper dere får en bedre dag i morgen.

Har ikke en strålende dag jeg heller egentlig. Fikk omtrent ikke sove i natt, uten at jeg vet hvorfor, så jeg er trøtt som en strømpe.
Tror det er sånn ca eggeløsningstid her nå, og av en eller annen grunn har jeg de siste månedene slitt like mye med pms da som når mensen faktisk kommer.

Ikke ser det ut til at kjøkkenet blir ferdig i dag heller.

Og så er jeg SULTEN! Skikkelig sulten, som jeg ikke har vært på lenge. Jeef som har smittet meg tro?

Har spist 3 ED måltider og har til gode ett og middag, men så lenge de driver på på kjøkkenet er det ikke lett å komme til og lage mat. Sukk.

I morgen blir en bedre dag, garantert.

Gammel 31-03-08, 20:24   #1408
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Beklager "smitten" Robyn hehe

jeg er ikke så sulten lenger, men kanskje for at jeg har spist tilsammen to koteletter. Skal lage meg kakao eller capuchino etter farmen (avhengig )

Gammel 31-03-08, 20:34   #1409
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Alt blir bedre i morgen
Ønsker jaffal alle en riktig god og myk og snill kveld!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:13   #1410
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

ikke sulten, men innmari lyst på noe godt... så nå spiser jeg litt rå blomkål, og noen sukkererter.. syns selv jeg tar meg fin inn

Gammel 31-03-08, 22:00   #1411
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Hei her og der

Jeg har funnet frem den brune boksen med alle pulverposene i, og studert meg gul og grønn på hva jeg skal gjøre med dem. Jeg har gitt bort noen, men resten er ugg...

Løsningen som jeg fant på: Jeg skal spise opp alt sammen inkl uggesupper og aperompedesserter

I tillegg til posene så sitter jeg inne med en viss mengde annen pulvermat, sånn f.eks Herbalife og slikt.

Eh.. altså: frem og tilbake

Kiloene tør jeg ikke å sjekke, men jeg gikk vel opp sånn ca 6 kg i påska. Har ikke oppdatert tickeren.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 22:32   #1412
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Velkommen tilbake Dilly
Så kjekt å se deg igjen.... Beste bablegjengen i verden dette! Håper pulveret tryller vekk de seks kiloene fort som fy!
Kan jo ikke la all den gode maten bare ligge der og ta plass

Gammel 31-03-08, 23:00   #1413
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

.. trenger du flere supper Dilly?..

Gammel 31-03-08, 23:06   #1414
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Koselig å se deg igjen Dilly!

Jeg har syndet i kveld....
Vi ga oss ikke på kjøkkenet før klokka var 21 så middagen ble en kebab.
Uten mais og jeg spiste selvsagt ikke pitabrødet, så det er vel ikke det verste jeg kunne spist. Men allikevel...

Ja ja, i morgen er en ny dag.

Smakte forresten karamell baren i dag, og den imponerte ikke videre. Er nok sjokobaren som forblir min favoritt.

Nattinatt jenter.

Gammel 01-04-08, 03:31   #1415
Schnuppa
Nytt Medlem

Medlem siden: Dec 2007
Schnuppa er på en erverdig vei

Hei
Er ny her på forumet, men har holdt på med ED siden nyttår. Gikk ned 10 kg i fase en. Så ble jeg syk, og har etter det hatt problemer med å komme meg inn i ketose igjen. Er flink en dag eller to, men så er det noe godt som roper på meg

Men nå har jeg bestemt meg for å være skikkelig flink, og holde meg til fase 2. Tenkte at det kanskje blir litt mer motiverende dersom jeg skriver inn her. Synest at dere er veldig flinke til å støtte hverandre

Vel, det var bare noen ord i natten...

Schnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 08:07   #1416
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

vilkommen inn i bablegjengen vår Schnuppa

jeg er glad jeg ikke gjorde noe værre enn å spise kotelett og grønnsaker da jeg var fysen i går, og vekta i dag viste 900 gr ned var sikkert en blanding av helgas utskeielser og mye trening på søndag som førte til oppgang i går Kamera here I come

Gammel 01-04-08, 08:43   #1417
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Schnuppa: velkommen skal du være
her inne er det godt å være, det å vite at vi er fler er en god støtte i seg selv.
Også når det er SÅ flotte jenter som skravler og deler erfaringer, går det (nesten) som en lek

Så bra. Jeef! jeg får ikke veie meg før torsdag

Gammel 01-04-08, 10:38   #1418
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Hei
Er ny her på forumet, men har holdt på med ED siden nyttår. Gikk ned 10 kg i fase en. Så ble jeg syk, og har etter det hatt problemer med å komme meg inn i ketose igjen. Er flink en dag eller to, men så er det noe godt som roper på meg

Men nå har jeg bestemt meg for å være skikkelig flink, og holde meg til fase 2. Tenkte at det kanskje blir litt mer motiverende dersom jeg skriver inn her. Synest at dere er veldig flinke til å støtte hverandre

Vel, det var bare noen ord i natten...

Velkommen Schnuppa, (morsomt nick)
Håper du finner masse motivasjon sammen med oss, det er veldig ok å bable her inne, og vi er flinke til å støtte hverandre, så bare hiv deg på!

Robyn, kebab er ikke det verste, du har rett i det, spist er spist og sånn, håper det var godt! Jeg har og lyst på kebab... hmmmf!

Og Jeef, JIPPIJIPPIJIPPI!

Håper alle har en bra dag! Jeg skal på jobb og spise lunsj med folk i dag, det blir deilig... se noen normale mennesker igjen, blir veldig masse syge tvserier her jeg sitter, og jeg trenger litt intelligent samtale innimellom... Selv om jeg har dere da

Gammel 01-04-08, 10:44   #1419
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Velkommen hit Schnuppa, her er det koselig å være.

Kebaben smakte himmelsk Indi.

I dag viste vekta 93, det er kraftig opp (1,2) siden søndag.
Tror jeg skylder et dobesøk eller to, så kanskje forklaringen ligger der?

Ha en fin dag alle!

Gammel 01-04-08, 10:48   #1420
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Jeg har også problemer med de der dobesøkene, skylder noe hele tiden syns jeg! Det kan jo kanskje også være vann du samler på? Du har i alle fall ikke lagt på deg fett på så kort tid, og kebaben har ingenting med saken å gjøre...
Klem til deg, og lykke til med snarlig dobesøk

Gammel 01-04-08, 12:29   #1421
Tulla 81
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 44
Tulla 81 er på en erverdig vei

Ok.
Dag nummer 4 på ED. Dette går over all forventning. Ikke spist noe jeg ikke skal spise (tror jeg), drukket MYE vann, men har problemer med å få i meg 5 ED produkter hver dag. Blir ofte at jeg ikke rekker/klarer mer enn 4. Klarer heller ikke å få i meg nok salt tror jeg. Hva er det salt er så viktig for? Hva hjelper det mot/for?

Ellers har jeg ikke trent disse dagene. Føler meg slapp og ikke så mye energi til overs. Håper dette ordner seg etter hvert. Hvor lang tid tar det før man er i ketose? Jeg vet ikke hvordan jeg merker at jeg har kommet i ketose.

Det er mye nytt på en gang dette. Gleder meg til Fase 1 er over. Savner kjøtt, kylling, fisk og annen vanlig mat!

Ha en fin 1. aprilsnar!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 12:38   #1422
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Velkommen Schnuppa - her har vi det kjempekoselig

Jeef: så bra med nedgang på 900 gr, snakk om motivasjon Før du vet ordet av det så har du nytt og fancy speilreflekskamera.

Distrea: flink jente som ikke har veid seg ennå - det har ikke jeg heller, sev om jeg holdt å å gi etter i dag morges. Men det er kun EN DAG igjen, og i morgen blir det spennende å se om vi har hatt noe nedgang Vi krysser fingrene for det.

Apropos do-besøk: jeg tar et glass varmt kokt vann med enten 1 sitronskive eller ganske mange sitrondråper oppi hver morgen ca 20 min før frokost. Det kicker igang forbrenningen og er rensende. Må ofte et tur på tiddelido etterpå. Svettet en del i begynnelsen når jeg begynte med det - men det er bare bra. Ut med all dritt (so to speak, hi hi)

Veiedag i morgen - jeg er så spent, håper det går nedover.

Forresyen, i går la jeg meg på sulten mage Spiste alle 5 måltider, hvorav et med kjøtt og grønnsaker, men altså - denne fase 2 er litt skummel.... enten litt for sulten eller sliten eller fysen...

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 12:52   #1423
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Ok.
Dag nummer 4 på ED. Dette går over all forventning. Ikke spist noe jeg ikke skal spise (tror jeg), drukket MYE vann, men har problemer med å få i meg 5 ED produkter hver dag. Blir ofte at jeg ikke rekker/klarer mer enn 4. Klarer heller ikke å få i meg nok salt tror jeg. Hva er det salt er så viktig for? Hva hjelper det mot/for?

Ellers har jeg ikke trent disse dagene. Føler meg slapp og ikke så mye energi til overs. Håper dette ordner seg etter hvert. Hvor lang tid tar det før man er i ketose? Jeg vet ikke hvordan jeg merker at jeg har kommet i ketose.

Det er mye nytt på en gang dette. Gleder meg til Fase 1 er over. Savner kjøtt, kylling, fisk og annen vanlig mat!

Ha en fin 1. aprilsnar!

Du er flink!
Jeg spiser fire poser hver dag, er litt forskjellig hva folk gjør. Om du ikke orker fem, så tror jeg ikke du skal stresse på grunn av det!
Hvis du spiser alle kosttilskuddene, inkludert kalium, trenger du ikke stresse så veldig med salt heller, etter det jeg har forstått! Var noen her i babletråden som fant ut av hvorfor salt er viktig, jeg har glemt det!
Hvor lenge det går før ketose varierer, at du ikke har energi er kanskje et tegn på at du er der... Jeg brukte fire dager sist, det er lenge. Og blir kjempesliten, vondt i hodet og ekstremt lite tiltakslyst... Men det går over, nå, etter 10 dager sånn omtrent i ketose, har jeg det helt greit, og det beste er at sultfølelsen avtar, jeg må minne meg selv på å spise... Trening går også bedre, selv om jeg aldri er så sprek i ketose som utenfor!
Hvis du vil sjekke om du er i ketose, går det å kjøpe sånne teststrimler på apotek, eller der de selger ketolyseproduktene, der jeg bor har de sånt på meny.
Stå på!

Gammel 01-04-08, 12:54   #1424
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Ruska, det er ONSDAG i morgen, ikke veiedag, ikke tro dere kan lure dere unna, jeg følger med! Hehe...

Gammel 01-04-08, 13:19   #1425
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

ÅÅÅååååhhhh... nå trodde jeg

jeg husker heller ikke dette med salt, men min lege har ikke sagt det er så viktig heller, hu er mer på at det må bli ensformig å bare spise søøte produkter.

Jeg gikk ned ganske lite i starten, legen mener det kan være en vektstopper å spise for lite.

Noen ganger har jeg veeeeldig lyst på noe salt, da har jeg sutta litt på buljongterning, da blir jeg veldig tørst også så jeg får i meg det vannet som er så viktig

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.