Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan noen hjelpe meg litt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-07-08, 15:26   #26
Sophie
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Dette er helt normalt, kroppen skal igjennom en stor omstilling og reagerer da med kvalme, slapphet osv.

Ok. Kjenner meg skikkelig dårlig. I tillegg er magen større enn tidligere og jeg føler meg tykkere og i ekkel form. Tung og dvask.

Tror jeg skal pusse tenner, drikke litt vann og gå en tur.

Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 18:39   #27
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Det hjelper på Men det går over, kroppen må venne seg til det

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:01   #28
Sophie
Medlem

Nå har jeg jogget/gått en fin tur.

Føler meg bedre, men er forskrekket over magen. Den står ut og jeg ser ut til å være 5mnd på vei mot 4 mnd på veg som jeg pleier å se ut (er ikke gravid)

Er dette normal reaksjon?

Har tenkt litt. Vil legge om kostholdet. Magefettet SKAL bort, men det er kanskje dumt å forandre på alt med en gang? Da finner jeg jo heller egentlig ikke ut av hva som funker?

Begynte med et jogge/løpe program for to uker siden, så treningsvaner er i ferd med å forandre seg

Har nå satt fokus på maten, som foreløbig ikke helt virker men har jo bare forsøkt dette i 2 dager, her må jeg sikkert justere underveis

Det er lite sommer, sol og ferie i dette landet. Har bestemt meg for å sette fokus på trening og mat nå. Hvitvinen min vil jeg nyte på terassen iallefall ut den uken jeg fortsatt har ferie. Etter ferien går jeg tilbake til helgekos og hvis dette ikke funker får jeg ta dette bort.

Jeg vil ha kaffen min, i allefall til det det utvilsomt viser seg at jeg må kutte denne.

Jeg skal halvere inntaket mitt med iste (aspertan), uansett så har jeg dette inntaket kun om sommeren. Drikker lite av dette på vinteren.

Jeg begynner å bli små sulten igjen. Blir egentlig helt kvalm på tanken av mer fett. Har grusomt lyst på ett eple, men har ikke det og skal heller ikke spise dette.

Kan jeg nå spise: issalat, tomat (liker ikke tomat, men har det i kjøleskapet), agurk, grønn paprika, kyllingskinke (den på box) og Iduns rømmedressing?

eller bør jeg ikke spise noe mer? eller noe helt annet?

Gammel 25-07-08, 19:21   #29
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Som sagt; Er du sulten så spis! Ikke mer å tenke på! Spis gjerne en salat, se på karboinnholdet på dressingen, de har ofte sukker i butikkdressinger, så det funker bedre å lage en egen. Noe jeg synes er godt er å blande olivenolje med litt edikk og provecialt krydder

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:27   #30
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Jeg bruker selskapsdressing som jeg kjøper på bl.annet mega. Fader martin står det på boksen. Mulig den ikke er optimal, men jeg kommer ikke til å bytte den ut pga at jeg elsker den og får ikke i meg salat uten. Ikke spis tomater hvis du ikke liker det, da er det bedre å bruke karbsene på noe du liker vettu
Jeg spiser ikke fett annet enn til middag stort sett, da har jeg hovedtyngden av fett.
Ellers spiser jeg salat på dagen og en omelett eller lignende hvis jeg er sulten på kvelden

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:30   #31
Sophie
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Som sagt; Er du sulten så spis! Ikke mer å tenke på! Spis gjerne en salat, se på karboinnholdet på dressingen, de har ofte sukker i butikkdressinger, så det funker bedre å lage en egen. Noe jeg synes er godt er å blande olivenolje med litt edikk og provecialt krydder

Takk for hjelp. Den inneholder sukker ja, så skal lage ditt forslag til dressing

Da skal jeg bøtte i meg to store glass vann, klippe gresset, ta ett stort glass vann til, lage salaten min og nyte ett glass kald hvitvin på terassen sammen med min venninne som kommer over i kveld.

Håper jeg er på rett veg til riktig kosthold. Beklager alle maseinnleggene mine, men alt dette er veldig ny tenking for meg. Er alene da mann og barn har reist på ferie til svigermor og får da ikke kjøpt bok eller lånt på bibliotek så lenge jeg mangler bil.

Jeg setter stor pris på all hjelp og veilednig for å bli kvitt min "gravide" mage

Gammel 25-07-08, 19:37   #32
Sophie
Medlem

Jeg bruker selskapsdressing som jeg kjøper på bl.annet mega. Fader martin står det på boksen. Mulig den ikke er optimal, men jeg kommer ikke til å bytte den ut pga at jeg elsker den og får ikke i meg salat uten. Ikke spis tomater hvis du ikke liker det, da er det bedre å bruke karbsene på noe du liker vettu
Jeg spiser ikke fett annet enn til middag stort sett, da har jeg hovedtyngden av fett.
Ellers spiser jeg salat på dagen og en omelett eller lignende hvis jeg er sulten på kvelden

Da skal jeg sjekke opp den dressingen. Jeg elsker rømmedressingen til Idun, men ser jo nå at den inneholder sukker

Jeg orker ikke omelett. Spiste 2 kokte egg til frokost. Jeg er vant til at jeg normalt spiser ett egg ca hver 3 uke, så det blir litt voldsom start for meg. Middag var fet med creme fraice, jeg er vant til å ha ikke fett i kostholdet mitt (med bortsett fra halvfabrikata som jeg brukte innimellom). Jeg tror en salat blir bra for meg nå.

Ps. Fant nå en annen dritgod dressing i kjøleskapet. Den heter "Kjerneolje". Det er steirisk Gresskarkjerneolje. Ingentilsetningsprodukter og mindre enn 0.1 gr karbohydrat pr 100 gr. DEN må vel være topp??

Gammel 25-07-08, 19:42   #33
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Ja den er nok topp skal du se
Er nok sukker i den dressingen jeg bruker også, men er veldig lite karbs i den iforhold til 1000 islands for eksempel, og jeg har brukt den siden jeg begynte.
Spiste omelett 1.dag på kuren men hadde så pause i 8 uker....hehe... spiste kokte egg av og til, men nå synes jeg det er gått igjen. Man må ha pause fra egg av og til rett og slett.
Men hvis du velger en generell lavkarbo skal du ikke ha så sinnsykt masse fett som på ketolyse.
Ikke det at jeg synes jeg spiser så altfor masse fett, spiser nok for lite. I dag har jeg kun spist fett i form av det som er i hamburgerene jeg spiste og i oljen som jeg stekte de i. Er jo fett i osten og skinka jeg har i salaten, men sånn kunne jeg godt ha spist uansett. Ville vel og merke hatt med brød hvis da hadde vært i gamle dager
Men synes det er digg å bruke isbergssalat som brød, funker bra det siden det er så krispi

Gammel 25-07-08, 20:11   #34
Sophie
Medlem

Ja den er nok topp skal du se
Er nok sukker i den dressingen jeg bruker også, men er veldig lite karbs i den iforhold til 1000 islands for eksempel, og jeg har brukt den siden jeg begynte.
Spiste omelett 1.dag på kuren men hadde så pause i 8 uker....hehe... spiste kokte egg av og til, men nå synes jeg det er gått igjen. Man må ha pause fra egg av og til rett og slett.
Men hvis du velger en generell lavkarbo skal du ikke ha så sinnsykt masse fett som på ketolyse.
Ikke det at jeg synes jeg spiser så altfor masse fett, spiser nok for lite. I dag har jeg kun spist fett i form av det som er i hamburgerene jeg spiste og i oljen som jeg stekte de i. Er jo fett i osten og skinka jeg har i salaten, men sånn kunne jeg godt ha spist uansett. Ville vel og merke hatt med brød hvis da hadde vært i gamle dager
Men synes det er digg å bruke isbergssalat som brød, funker bra det siden det er så krispi

Jeg skal bruke tipset ditt med isbergsalat som brød! Genialt!

Rømmedressingen til Idun inneholder 6.0 karb pr 100 gr. Kan ikke dette, er det mye?

Gammel 25-07-08, 20:14   #35
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

da må du sjekke så mye du bruker av det. Hvis du bruker 100 g er det nok endel. Jeg bruker ca 20 g dressing, ett eggeglass. Nå tar jeg det på øyemål og det er ca 0,93 g totalt på 20 g dressing. i selskapsdressing er det 4,96 g pr 100 g

Gammel 25-07-08, 20:14   #36
Sophie
Medlem

Hvor mye fett skal jeg egentlig ha i lavkarbo diett?

I dag brukte jeg en stripe lettmajones i skinkepålegget og karbonadedeigen jeg spiste over to dager var 400gr kjøtt, stekt i ca 2 ss meierismør og ca 4 ss crem fraice. Er det ok?

Gammel 25-07-08, 20:15   #37
Sophie
Medlem

da må du sjekke så mye du bruker av det. Hvis du bruker 100 g er det nok endel. Jeg bruker ca 20 g dressing, ett eggeglass. Nå tar jeg det på øyemål og det er ca 0,93 g totalt på 20 g dressing. i selskapsdressing er det 4,96 g pr 100 g

Jeg tipper jeg ca bruker ett par ss av dressing..

Gammel 25-07-08, 20:19   #38
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Vei det neste gang så er du sikker iallefall på hvor mye du bruker liksom

Gammel 25-07-08, 21:28   #39
smilefjes
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sophie - jeg synes ketolyse blir veldig voldsomt med omlegging for deg. Prøv heller med vanlig lavkarbo først. Da er det mindre fett, du kan spise littegrann av noen brødtyper hvis du vil og det er mat som ikke legger seg like blytungt i magen som ketolysematen vår.

Så kan du heller skjerpe inn til mer ketolyseaktig mat hvis det ikke gjør susen med Fedon mat e.l.

Og den vinen på terrassen skal du bare kose deg med. Det er helt ok å kose seg på de få sommerdagene vi har her i landet. Jeg skal ned mange kilo, men jeg koser meg i høyeste grad med vion likevel, Dette er en ny livsstil, ikke en kur jeg går på. Dermed skal den være til å leve med også

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 22:18   #40
Sophie
Medlem

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Sophie - jeg synes ketolyse blir veldig voldsomt med omlegging for deg. Prøv heller med vanlig lavkarbo først. Da er det mindre fett, du kan spise littegrann av noen brødtyper hvis du vil og det er mat som ikke legger seg like blytungt i magen som ketolysematen vår.

Så kan du heller skjerpe inn til mer ketolyseaktig mat hvis det ikke gjør susen med Fedon mat e.l.

Og den vinen på terrassen skal du bare kose deg med. Det er helt ok å kose seg på de få sommerdagene vi har her i landet. Jeg skal ned mange kilo, men jeg koser meg i høyeste grad med vion likevel, Dette er en ny livsstil, ikke en kur jeg går på. Dermed skal den være til å leve med også

Heisan. Tenker du kanskje har rett, men føler meg ekstremt usikker her. Vil jo så virkelig fjerne dette mageflesket som føles fremmed og hemmende ut.

Legger også ved link til litt refleksjoner jeg har

http://forum.lavkarbo.no/showthread....717#post507717

Gammel 26-07-08, 09:07   #41
Sophie
Medlem

Ja da har jeg fullført to dager med nytt kosthold og skal starte på mitt tredje.

Dag 1:
Lunch/middag: Karbonadedeig stekt i meierismør med wok grønnsaker, sopp og cremefraice.
Kvelds: 100 gr bacongull

Dag 2:
Frokost: 2 egg, 1 påleggskinke m/majones
Middag: samme som dag 1
Kvelds: Issalat, 150g kyllingskinke med 1 ss gresskarolje

Dag 3 tenker jeg blir:
Frokost: Eggerøre av 2 egg med gressløk og kyllingskinke (stekes i meierismør), agurk og paprika ved siden av
Middag: Wokgrønnsaker med fiskebiter (sei, torsk, laks), jeg skal steke dette i meierismør, men skal jeg tilsette mer fett her? Hva i såfall? Kan jeg feks ha rømme ved sidenav?
Kvelds:?

Jeg har drukket vin, kaffe og vann.

Har dere kommentarer til dette? Sliter litt med alt fettet, savner overhode ikke ris, potet, pasta eller brød, men har veldig lyst på rugsprø med mager ost og eple Kunne også tenkt meg en liten blanding rødelinser, kokt i vann og basillikumbuljong og rørt sammen til en purrè, men det blir vel alt for mye karber tenker jeg.

Ble kvalm og dårlig i går og magen ble kjempestor. Kjente meg så kvalm av det uvante fettet. I natt kl 4 våknet jeg og måtte løpe på do, full diarè. Er dette vanlig? Det var helt ille.

Nå når jeg nå sto opp, føler jeg meg fin i magen (den har normalstr igjen nå, var nok noe form for "gjæring" der i går siden den ble så stor)er ikke kvalm, men har fortsatt den "fett"smaken i munnen jeg ikke liker. Gikk på vekta..
54,3 kg. Det betyr 700gr ned på 2 dager! Men bør jo selvfølgelig ha i mente det at jeg hadde diarè i natt.

Takker igjen for all hjelp, og håper noen fortasatt orker å titte innom og hjelpe litt på veien med å finne ut hvilken matfilosofi som passer best for meg

Gammel 26-07-08, 10:40   #42
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Sophie, her.

Ja da har jeg fullført to dager med nytt kosthold og skal starte på mitt tredje.

Dag 1:
Lunch/middag: Karbonadedeig stekt i meierismør med wok grønnsaker, sopp og cremefraice.
Kvelds: 100 gr bacongull

Dag 2:
Frokost: 2 egg, 1 påleggskinke m/majones
Middag: samme som dag 1
Kvelds: Issalat, 150g kyllingskinke med 1 ss gresskarolje

Dag 3 tenker jeg blir:
Frokost: Eggerøre av 2 egg med gressløk og kyllingskinke (stekes i meierismør), agurk og paprika ved siden av
Middag: Wokgrønnsaker med fiskebiter (sei, torsk, laks), jeg skal steke dette i meierismør, men skal jeg tilsette mer fett her? Hva i såfall? Kan jeg feks ha rømme ved sidenav?
Kvelds:?

Jeg har drukket vin, kaffe og vann.

Har dere kommentarer til dette? Sliter litt med alt fettet, savner overhode ikke ris, potet, pasta eller brød, men har veldig lyst på rugsprø med mager ost og eple Kunne også tenkt meg en liten blanding rødelinser, kokt i vann og basillikumbuljong og rørt sammen til en purrè, men det blir vel alt for mye karber tenker jeg.

Ble kvalm og dårlig i går og magen ble kjempestor. Kjente meg så kvalm av det uvante fettet. I natt kl 4 våknet jeg og måtte løpe på do, full diarè. Er dette vanlig? Det var helt ille.

Nå når jeg nå sto opp, føler jeg meg fin i magen (den har normalstr igjen nå, var nok noe form for "gjæring" der i går siden den ble så stor)er ikke kvalm, men har fortsatt den "fett"smaken i munnen jeg ikke liker. Gikk på vekta..
54,3 kg. Det betyr 700gr ned på 2 dager! Men bør jo selvfølgelig ha i mente det at jeg hadde diarè i natt.

Takker igjen for all hjelp, og håper noen fortasatt orker å titte innom og hjelpe litt på veien med å finne ut hvilken matfilosofi som passer best for meg

Å skyte spurv med kanon er det første som slår meg når jeg leser dette

Det er ikke nødvendig, og antageligvis mer slit enn det er verdt, å legge om kostholdet så drastisk for å miste litt magefett. Dersom du spiser som du gjorde tidligere, men er litt mer obs på å unngå "dårlige" karbohydrater (melprodukter, pasta, polert ris, etc) og bytter dem ut med "bedre" karbohydrater så vil du se endringer raskt. Uten å måtte tilbringe nettene på ramma

Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 10:43   #43
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Sitat:

jeg skal steke dette i meierismør, men skal jeg tilsette mer fett her? Hva i såfall? Kan jeg feks ha rømme ved sidenav?

Du trenger ikke mer fett her, skal få det ned også Men gjerne rømme ved siden av.
Det du opplevde i natt er nok såkalt fettdiare, er jo uvant for kroppen å skulle spise så masse nytt liksom. Er det ting du savner så sjekk karbsinnholdet på det og prøv deg frem. Er endel du kan spise hvis du velger en generell labkarbo i forhold til ketolyse,
Kjempebra at du har gått ned da Er nok vann som forsvinner i begynnelsen, men alle monner drar

Gammel 26-07-08, 11:15   #44
Sophie
Medlem

Takker igjen for svar.

Har lest litt mer Lindemann nå og ser at med mitt nye kosthold ligger jeg nermere ketolysekur enn Lindeberg? Det blir kanskje å skyte spurv med kanon ja? (Selv om det ble pangstart da )

Kanskje det er boken bedre uten brød jag skal kjøpe?

Hmm, tror jeg forsøker meg på å følge den dagsmenyen jeg har satt opp i dag også, så får jeg se litt... Hvis jeg skal forandre på det, hva gjør jeg da? Bytter ut ett egg med knekkebrød og reduserer fettet gjenom dagen?

Prøver og prøver her, tusen takk igjen for at dere orker å veilede meg

Gammel 26-07-08, 11:44   #45
David
Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 49
David er ny på veien

Hei! Jeg bare hiver meg innom for å høre hvilket bacongull du spiser? Jeg spiser masse av det som heter "baconsvor" (kommer i små brune poser a 45 gr), og inneholder tilnærma ingen karber. Så veit jeg at det er noe som heter bacongull som inneholder 2 karber pr 100 gr, som er litt mer krydra. Det også kan jeg spiste litt av. I tillegg er det vel noe baconsnacks som er som potetgull for å regne.
Pass på at du spiser det riktige baconsnacks-produktet, flere som har gått seg bort der.

Jeg synes forøvrig at du skal kjøpe boka til Fedon, og legge om til Fedonkosthold. Da spiser du ren mat, og kan spise litt potet/pasta/ris, men i hovedsak kjøtt eller fisk, og masse grønnsaker. Fedon er heller ikke så fettfokusert som vi som spiser ketogen kost. Ikke er Fedon så opptatt av å telle karbohydrater heller, tallerkenmodellen er kanskje lettere å følge når du skal ned 4-5 kilo.
Jeg gikk på Fedon i et halvt år for tre år siden og gikk ned 20 kg. En dag kunne da se sånn ut:

Frokost: To fiberknekkebrød, to kokte egg, en tomat, 5 cm agurk
Lunsj: Kyllingsalat
Middag: Laks, brokkoli, litt ris
Kvelds: Fedonmüsli med yoghurt (0% sukker)

Jeg fokuserte ikke på fett eller karber, men forsøkte å følge tallerkenmodellen fult og helt. Jeg tok gjerne en øl eller et glass vin innimellom, og koste meg med mørk sjokolade eller nøtter i helgene.

Hold oss gjerne oppdatert!

Gammel 26-07-08, 12:11   #46
Sophie
Medlem

Takk David, for tips og råd. Jeg bør nok legge om til mer karbohydrater ala lavkarbo/fedon etterhvert. Jeg har jo aldri opplevd overvekt (med unntagelse av svangerskapene, men det er jo litt mer spesielle situasjoner), familien har jo heller aldri vært overvektige. Min mor og far er like slanke i dag som 60 år, som de alltid har vært.

Jeg må prøve meg frem, magefettet SKAL bort!

Jeg spiste Bacongull fra Maarud: inneholder 2.5g karbohydrat, sort pose og kommer i 150g poser. Er den ok? Jeg spiste 100g, men da hadde jeg kun spist ett måltid den dagen.

Gammel 26-07-08, 12:20   #47
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Baconkrisp spiser jeg da, 0 karbs i den

Gammel 26-07-08, 12:22   #48
Sophie
Medlem

Baconkrisp spiser jeg da, 0 karbs i den

Hvilket merke er det? Jeg handlet på meny og så bakpå alle baconproduktene de hadde der inne den dagen og da var det Bacongull fra Maarud som hadde minst i seg. Kanskje de bare var utsolgt for Baconkrisp?

Gammel 26-07-08, 12:57   #49
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sitat:

Har dere kommentarer til dette? Sliter litt med alt fettet, savner overhode ikke ris, potet, pasta eller brød, men har veldig lyst på rugsprø med mager ost og eple Kunne også tenkt meg en liten blanding rødelinser, kokt i vann og basillikumbuljong og rørt sammen til en purrè, men det blir vel alt for mye karber tenker jeg

Hei - kommenterer det her også. Hvis du ønsker å prøve ut fedon, er det helt ok med noen rugsprø om dagen m ost og eple (du kan spise 1-2 frukt om dagen, gjerne sammen med noen nøtter). Linser er også ok.
Da jeg ble medlem på forumet her, hadde jeg holdt på i nesten ett år med ala Lindberg. Da jeg begynte å lese her inne ble jeg ganske forvirret i begynnelsen. Hvorfor telle karber? Hvorfor alt fettet? Hvorfor ikke frukt? osv osv. Jeg har endret noe etter å ha lest her inne, blant annet spsier jeg litt mer fett enn før. Men samtidig har jeg lært meg at lavkarbokosthold består av mange ulike retninger. Etterhvert finner man ut hva som passer, og nå lever jeg vel mer etter min egen retning, tilpasset meg. Jeg går ikke fort ned, ca 1 -2 kg i måneden! Men jeg vil ha frukt, jeg vil ha linser og bønner av og til.
Forøvrig, jeg brukte ganske lang tid på å skjønne dette, finne ut av hva som var mye karber i, hva som var lite. Riktige karber - feil karber. Legen min gav meg ett tips, ikke spis matvarer som innehoder mer enn 10g karber i.
Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 16:45   #50
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Jeg kjøper det på mega, husker ikke merke men skal sjekke neste gang

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Om utroskap AnnaV Generell diskusjon 42 14-02-08 11:56
Hei:) kan noen som er litt erfarne se på dette for meg:) Takk Cec Ketolysekuren 0 12-10-07 19:21
kan noen hjelpe meg med hva jeg kan spise kathrin Induksjonen 3 10-08-04 21:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.