Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Følgetråd for alle som begynte på ketolyse i OKTOBER. "Oktoberklubben"

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-11-08, 09:39   #126
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Følgetråd for alle som begynte på ketolyse i OKTOBER. "Oktoberklubben"

Opprinnelig lagt inn av paula2angeles, her.

Idag har jeg vært på ketolyse dietten i 4 uker. Jeg har ikke veid meg på en stund nå, vet ikke om jeg har gått ned eller opp. Vekten vår har ikke vært helt bra, må få kjøpt en elektronisk vekt. Tror de er mere nøyaktige (",). Jeg har ligget i 10g karbs til nå. Er det nå jeg skal begynne med å øke karbs. Er det 15 g karber nå? Hva skjer hvis jeg ikke får utslag på stixen? Betyr det da at jeg må komme meg under 15 karbs igjen?

Hei.
Vil bare påpeke en ting:

Viss du leser boka, ser du at det er 15 karbs dagen. Ikke 10...Og det meste bør komme fra grønnsaker som vokser over jorda...Kroppen trenger all den næring den kan få
Og du kan etter 4 uker begynne å øke karbene. Men du må ikke. Viss du trives med å spise ca 15 kabs dagen, så kan du bare fortsette med det.

Men som sagt, dette står forklart i boka.

Ser også at du spiser en del ifa. Mitt beste råd er, viss du er litt søtavhengig... Rett å slett kutte ut så mye som mulig med søtstoff. For det trigger søtbehovet

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 09:47   #127
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Frogner, Sørum
Alder: 45
paula2angeles er ny på veien

Da har jeg misforstått det som har stått i boken. Må visstnok lese den igjen, var sikker på 10 karbs først og så 15 etter 1 mnd.
Det kan jo kanskje henge med at vekten min har stått stille i 2 uker eller mer. Nå skal jeg spise mere grønnsaker
Takk Gerd for at du svarte så fort

Jeg syns ikke krom tablettene hjelper mot søtsuget, jeg har bestemt meg at jeg ikke skal spise mer av IFA på en stund nå. Må holde meg unna.

Gammel 21-11-08, 09:54   #128
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Da har jeg misforstått det som har stått i boken. Må visstnok lese den igjen, var sikker på 10 karbs først og så 15 etter 1 mnd.
Det kan jo kanskje henge med at vekten min har stått stille i 2 uker eller mer. Nå skal jeg spise mere grønnsaker
Takk Gerd for at du svarte så fort

Jeg syns ikke krom tablettene hjelper mot søtsuget, jeg har bestemt meg at jeg ikke skal spise mer av IFA på en stund nå. Må holde meg unna.

Jeg leste boka om igjen og om igjen... Den ble min "bibel"

Og du kan ta litt ekstra krom for å få bort det værste suget
Jeg er sjøl sukkeravhengig. Og for meg er det aller beste å holde meg unna kunstig søtning... Skal ikke mye til før jeg får lyst på mer...

Det er bedre å ligge på mellom 15 0g 20 karbs dagen. (og som sagt mesteparten fra grønnsaker)For da får kroppen tilført de næringsstoff, vitaminer og mineraler den trenger for å fungere og forbrenne optimalt

Gammel 21-11-08, 10:10   #129
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Nå trenger jeg ikke spare på mine grønnsaker.
Jeg har rasjonert det meste til middag og litt til lunch. Skal bli godt med agurk, litt tomater, salat og annet grønt til hvert måltid.. Er faktisk veldig glad i grønnsaker, var hardt å begynne å veie karbo i starten..
Ser i bloggen din at du er ferdig slanket....Grattis
Hvor lenge har du holdt på?

Gammel 21-11-08, 10:17   #130
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Slankingen har jeg tatt i etapper på et år..fra 1.2.07-1.2.08... først ca 5-6 mnd. hvor jeg gikk ned 17.5 kilo. Så generell lavkarbo ei stund, så et lite raid før jul i 07... lavkarbo i jula... og en runde på de siste 3 kiloene januar 08...
Siden har jeg levd på rein og naturlig mat og stooooortrivs med det

Gammel 21-11-08, 10:36   #131
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 42
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Hei!

Kan jeg og bli med her? Begynte på ketolyse i oktober igjen og har hittil gått ned 5 kg. I tillegg går jeg på Bailine 2 ganger i uka som har vist gode resultater + trening og da seff. Prøver å holde motivasjonen oppe, da dumme vekta ikke har vist noe nedgang enda. Er litt oppblåst og rar i kroppen merker jeg. Jeg har veiedag på lørdager.

Tilslutt vil jeg si: Vi er kjempeflinke!!! Jeg er sikker på at kroppen er supertakknemlig for at vi gir den masse god mat og bedre helse.

Sist redigert av supha : 21-11-08 kl 14:21.
supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 10:38   #132
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Syns du er flink jeg. Det ble vel en del shopping etterhvert.
Du trives med vekten din nå?
Jeg får bare holde ut og være strengere med meg selv når det gjelder søtsuget.
Kan jeg ta 2 stk krom tabletter for å få bort søtsuget?
Etter at jeg fikk vite at IFA var noe vi kunne spise så har jeg bare gumlet i meg som bare det. Jeg blir så fort hektet etter 1.
Pepsi Max har jeg heldigvis blitt flinkere med, drikker det bare hvis jeg er ute med venner. Drakk det igår, var på Djengis Khan igår med en venninne.
Der er det jo fint for oss som som spiser lavkarbo.

Gammel 21-11-08, 10:41   #133
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Jeg skal på djengis i kveld

Joa, nye klær har det blitt
Og jeg trives, og føler meg normal... Tynn er jeg ikke, noen sylfide kan jeg aldri bli

Søtsuget vil med tiden minke... Men noen raptuser kommer jo lell... Da er det bedre å stå i mot... Vanskelig, ja.... Men følelsen etterpå når du har seira, er god

Husk, spis deg god og mett til hvert måltid... Da også minker suget etter søtt

Gammel 21-11-08, 11:33   #134
Anitra
Seniormedlem

Anitra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 55
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Stillestående denne uken. Men er fornøyd, mandag veide jeg mere så det som var på har kommet av!

Gammel 21-11-08, 11:49   #135
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg skal på djengis i kveld

Joa, nye klær har det blitt
Og jeg trives, og føler meg normal... Tynn er jeg ikke, noen sylfide kan jeg aldri bli

Søtsuget vil med tiden minke... Men noen raptuser kommer jo lell... Da er det bedre å stå i mot... Vanskelig, ja.... Men følelsen etterpå når du har seira, er god

Husk, spis deg god og mett til hvert måltid... Da også minker suget etter søtt

Så bilder av deg på Allers intervjuet ditt. Du er kjempe fin!!!! Syns du er tynn jeg
_23 kg syns kjempe godt.... MERE ROS TIL DEG

Gammel 21-11-08, 14:00   #136
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Hva er forskjellen på Ketolyse og lavkarbo?
Litt forvirret som vanlig igjen.

Gammel 21-11-08, 20:22   #137
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Lavkarbo er generell å ligge lav på karbo, typisk Fedon .,Mens ketolyse går du over i fettforbrenning, altså ketose.
Litt kort forklart, men ser håndball på tv så rekker ikkje mer

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 11:12   #138
Stellamor
Medlem

Stellamor er på en erverdig vei

Veiedag: minus 1 kg siste uka.
9 kg tilsammen nå og jeg er fornøyd med det, ja

Det nye jeg har spist denne uka er lapper. Smaker nyyyyydelig med smør og masse ost på!! Godt med en liten pause fra speilegg og omelett. Hehe...

Har besøk denne helga og er så glad for at jeg fint klarer å holde med til kuren. Neste utfordring er julebord om 2 uker. Har et stort ønske om å holde meg i ketose da også.

Hva gjør dere med julebord?
tar gjerne i mot tips til hva man kan spise og drikke

Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 11:44   #139
nelly79
Medlem

Hvor: Akershus
nelly79 er på en erverdig vei

Så flink du har vært Stellamor :-) Er så inspirerende å se kiloene bli borte :-)
Vil du dele oppskriften på lapper med meg? Kjenner jeg trenger litt forandring fra egg og bacon og omelett jeg også...
Julebord på jobben er tapas så der kan jeg nok bare velge å vrake :-) Og til drikke så blir det vodka og sukkerfri battery, liker ikke vin og øl, så jeg tror det skal gå bra med julebord for min del..
Men jeg reiser til London på onsdag og der kommer jeg til å slite med å holde meg i ketolyse, men men får gjøre det beste ut av det ..:-)

nelly79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 12:00   #140
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Stella og Nelly - gratulerer med flotte vekttap! Så flinke dere har vært.
Jeg starte i september og har siden da vært på en del restaurantbesøk og skal på tre julebord. For min del går det veldig greit.

Det har ikke vært noe problem å bestille mat tilpasset vår kost - alle er veldig velvillig til det.
Jeg husker alltid å skryte av servicen til kelneren når jeg bestiller - og da får jeg ekstra oppmerksomhet .

Dersom de serverer julemat på julebordet - ja, så er jo det som regel perfekt for oss. Bare be om ekstra av det tillbehøret som vi kan spise og la andre ligge.
Styr unna alkohol med søtt blandevann - GT f.eks. syns jeg er godt.

Jula er jo midt i blinken for oss - mye god og fet mat
Jeg gleder meg og har ingen planer om å gå ut av ketose - julen skal ikke ødelegge min kur.

Lyke til - og kos dere

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 12:23   #141
Stellamor
Medlem

Opprinnelig lagt inn av nelly79, her.

Så flink du har vært Stellamor :-) Er så inspirerende å se kiloene bli borte :-)
Vil du dele oppskriften på lapper med meg? Kjenner jeg trenger litt forandring fra egg og bacon og omelett jeg også...
Julebord på jobben er tapas så der kan jeg nok bare velge å vrake :-) Og til drikke så blir det vodka og sukkerfri battery, liker ikke vin og øl, så jeg tror det skal gå bra med julebord for min del..
Men jeg reiser til London på onsdag og der kommer jeg til å slite med å holde meg i ketolyse, men men får gjøre det beste ut av det ..:-)

Takk det samme!!
Vi er veldig flinke. Hihi...

Jeg har brukt oppskriften på lapper til Gerd. De holder seg bra i kjøleskapet eller i fryser. Hun har oppskrifter på masse nyyydelig mat

Lykke til med London-tur!
Det er mange utfordringer vi må gjennom

Gammel 23-11-08, 12:31   #142
Stellamor
Medlem

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Stella og Nelly - gratulerer med flotte vekttap! Så flinke dere har vært.
Jeg starte i september og har siden da vært på en del restaurantbesøk og skal på tre julebord. For min del går det veldig greit.

Det har ikke vært noe problem å bestille mat tilpasset vår kost - alle er veldig velvillig til det.
Jeg husker alltid å skryte av servicen til kelneren når jeg bestiller - og da får jeg ekstra oppmerksomhet .

Dersom de serverer julemat på julebordet - ja, så er jo det som regel perfekt for oss. Bare be om ekstra av det tillbehøret som vi kan spise og la andre ligge.
Styr unna alkohol med søtt blandevann - GT f.eks. syns jeg er godt.

Jula er jo midt i blinken for oss - mye god og fet mat
Jeg gleder meg og har ingen planer om å gå ut av ketose - julen skal ikke ødelegge min kur.

Lyke til - og kos dere

Skrev det lange svaret til deg, så ble det borte...hmrph...

Skal nok klare meg på julebordet.
Ettersom det er om 2 uker, så er det altfor tidlig med julepause da.
Har nemlig bestemt meg for en pause i juledagene.
Du er jo superflink som skal holde på kuren også da, Lillemor!!

Gammel 24-11-08, 08:31   #143
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Vekten min har endelig bevegd seg nedover siden sist jeg klagde på at vekten stod stille i 2 uker. Jeg veide meg på lørdag og har gått ned -2 kg. Jeg er super super glad. Jeg måtte veie meg igjen idag for å sjekke at det stemte, veide meg hos mamma på lørdagen. Tenkte kanskje at hennes vekt var ødelagt, men nei da.....
Pappa feiret 70 års dag på lørdag også med over 100 gjester. Masse god mat og masse gode kaker og andre desserter. Jeg klarte å holde meg fullstendig unna desserten, spiste istedenfor en halv clementin.. det var en skikkelig prøvelse, men jag var mett og orket ikke kaker.
Jeg er så stolt av meg selv!!

Gammel 24-11-08, 08:54   #144
Evah
Juniormedlem

Evah sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Sunnmøre
Alder: 44
Evah er på en erverdig vei

Flinke dere er!
Og det er tøft å avstå, når man har alt forann seg ja.

Jeg hadde veiedag i går, og på 6 uker har jeg gått ned 5,5 kg.
Og det er jeg fornøyd med
Håper på litt til før jul, for da blir det nok noe ekstra.

Stolt mamma til gutt-09/03, gutt-12/04, jente-04/08 og jente-05/11
Evah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 10:24   #145
Elizabeth
Medlem

Elizabeth sin avatar

Hvor: Moss <3
Alder: 41
Elizabeth er på en erverdig vei

bare -300 gram denne uken... Men minus er minus.

Gammel 24-11-08, 10:28   #146
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Ble bare -400 gram på meg. Så lenge det ikke går oppover så er det greit.

supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 10:30   #147
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Vekten min har endelig bevegd seg nedover siden sist jeg klagde på at vekten stod stille i 2 uker. Jeg veide meg på lørdag og har gått ned -2 kg. Jeg er super super glad. Jeg måtte veie meg igjen idag for å sjekke at det stemte, veide meg hos mamma på lørdagen. Tenkte kanskje at hennes vekt var ødelagt, men nei da.....
Pappa feiret 70 års dag på lørdag også med over 100 gjester. Masse god mat og masse gode kaker og andre desserter. Jeg klarte å holde meg fullstendig unna desserten, spiste istedenfor en halv clementin.. det var en skikkelig prøvelse, men jag var mett og orket ikke kaker.
Jeg er så stolt av meg selv!!

Oii så bra!! hURRASå flink du var som holdt deg unna søtsakene.

Gammel 24-11-08, 11:13   #148
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Takk takk, det var ikke lett. Når jeg så alle kakene før vi spiste middag var jeg 50/50 om jeg skulle smake eller ikke. Men etter middagen var jeg ikke interresert i alle søtsakene. Jeg var så stappa, spiste bare en runde også. Jeg har ihvertfall pleid å spise 2 omganger.
Nå håper jeg at vekten ikke stopper mere nå. Er så gøy når det går nedover.
Prøver hardt å tenke på hva jeg har gjort annerledes

Gammel 24-11-08, 11:37   #149
Elizabeth
Medlem

Elizabeth sin avatar

Hvor: Moss <3
Alder: 41
Elizabeth er på en erverdig vei

Har gått på ketolyse i 5 uker no og fant ut at eg skulle øke med 5 karber... Men eg datt rett ut av ketosen med en gang eg!!! Skikkelig depp!! Er det normalt??

Gammel 24-11-08, 12:16   #150
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Elizabeth, her.

Har gått på ketolyse i 5 uker no og fant ut at eg skulle øke med 5 karber... Men eg datt rett ut av ketosen med en gang eg!!! Skikkelig depp!! Er det normalt??

Det lurer jeg også på, jeg har ligget mellom 10-12 karbs før. Fikk vite av Gerd at man egentlig skal ligge på 15 karbs.. Jeg har misforstått boken helt fra begynnelsen ....Men da jeg prøvde meg på det var jeg ikke i ketose lenger. Skjønner det ikke .

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan alle gå ned i vekt på ketolyse? Betty Boop Ketolysekuren 20 13-01-08 16:20
Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse Siljevi Ketolysekuren 24 22-11-07 17:51
Begynte i dag! mette Ketolysekuren 2 05-05-06 16:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.