Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Åpent brev til Torkil Andersen

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-02-09, 15:08   #51
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Tipper, her.

Det går ikke an å bruke hvilke som helst bilder av noens vektnedgang til å dokumentere én bestemt kur.

Klart det går ant!!
Hva tror du ellers om de slankereklamene som detter ned i postkassa hele tiden?!!?

Altså, det går ant!!
Om det sømmer seg og er lov, er en annen sak...

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:10   #52
Damita
Seniormedlem

Damita sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 60
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

De som protesterer her har ikke gått ned på ketolysekuren. Det er et veldig viktig poeng her. Det går ikke an å bruke hvilke som helst bilder av noens vektnedgang til å dokumentere én bestemt kur.

Og det er vel kanskje det eneste argumentet man kan ha i denne saken...

Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:12   #53
Chunky
Gjest

Jeg har hele tiden vært litt skeptisk til den sammenblandingen av kommersielle interesser og helseråd som Torkil har bedrevet på forumet. Lavkarbo.no er en drøm av en markedsplass for Torkils produkter. Her har han fått boltre seg, helt uten konkurranse fra tilsvarende diettleverandører. Husk at Torkil IKKE har funnet opp Ketolyse. Han har bare systematisert kjent informasjon og laget en kommersiell ramme rundt det. Ære være han for det. Det er et stort behov i markedet for lettfattelig informasjon om LCHF.

Men samtidig skal vi være forsiktige med å føle noen "takknemlighetsgjeld" til en hvilken som helst produktleverandør. Den gjelden er allerede gjort opp i cash flerfoldige ganger. Overdreven takknemlighet og beundring gjør det lett å overse og bortforklare alt fra menneskelige feil, tabber, bevisst utnyttelse og i siste instans - misbruk.

Mitt motto: skepsis, skepsis, skepsis!

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:12   #54
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

De som protesterer her har ikke gått ned på ketolysekuren. Det er et veldig viktig poeng her. Det går ikke an å bruke hvilke som helst bilder av noens vektnedgang til å dokumentere én bestemt kur.

Nei.. men det blir villedende markedsføring, og da er vi inne på noe helt annet, ikke sant? Kan dog skjønne om ting misforstås når folk legger ut vekttapbilder i ketolyseforumet uten å faktisk ha gått på ketolyse.. jeg trodde vekttaptråden var for ketolysere

Gammel 09-02-09, 15:14   #55
vilnedfort
Juniormedlem

vilnedfort sin avatar

vilnedfort er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Dersom du ikke kan vise bilder av egne pasienter - bør du ikke vise bilder i det hele tatt.

Og dersom du føler behov for å refere til forumtråder og forumbilder - så er det nok en fordel at du tar deg tid til å lese trådene før du anbefaler webmasteren å linke dem eller sette inn bildene. Denne formen for gratis-markedsføring forsterker jo ikke kredabiliteten i det du driver med - men tvert imot viser det hvor langt man er villig til å gå for å SELGE sitt produkt.

Tafatte unnskyldninger og halvkvedede viser om at "andre ikke har gjort hva de får beskjed om" holder verken i retten eller her inne i forumet. Å tilby folk boken din som "plaster på såret" virker både fornærmende og nedlatende i mine øyne.

Personlig mener jeg at du beveger deg i grenseland i forhold til hva markedsloven tillater når du er her inne på forumet og legger inn kommentarer i folks journaler. Denne formen for markedsføring er tvilsom - og jeg har aldri forstått hvordan forumeier kan tillate det.

Nå syns jeg også at det er fryktelig dårlig å bruke bilder uten lov for å reklamere for produktene sine, og ekstra ille at det er bilder av folk som ikke har gått på ketolysekuren, MEN jeg syns ikke det er "i grenseland" at Torkil er her inne på forumet og legger inn kommentarer i folks journaler og svarer på tråder i forum. Han tilbyr jo da gratis rådgivning på en gratis nettside, noe jeg syns er fint, og god service! Da er det værre med enkelte her inne som innemellom avskriver folks spørsmål med at de må kjøpe boka først. Jeg har sett at Torkil har skrevet i forum at man får låne boka på biblioteket, noe som er stikk motsatt av å prøve å få folk til å KJØPE, og han svarer lett på spørsmål uten å prøve å prakke på folk boka si.

Finner dere noen av de andre "slankeguruene" her inne på lavkarbo.no, som gratis hjelper oss med gode råd og svar på spørsmål? Jeg har ikke sett noen..

vilnedfort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:14   #56
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Damita, her.

OJOJ.. Her var det mye sinne..

Iflg Åndsverkloven § 45c

Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede, unntatt når

a) avbildningen har aktuell og allmenn interesse,
b) avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet,

Jeg burde sikkert holde snavla mi ( ) Men.. Loven taler litt for seg selv her da. For meg ser det ikke ut til at Torkil har brutt noen lov..
Og det følger en viss risiko med å legge ut bilder på nett, helt åpent for alle...

Her har du misforstått. Denne paragrafen gjelder offentliggjøring av fotografier du selv har tatt, eller som du har erhvervet deg rettighet til å bruke (f.eks. når en avis kjøper et bilde av en fotograf). Dette blir feil lovandvendelse i og med at saken vi diskuterer dreier seg om eiendomsretten til et fotografi. Dr. Andersen hadde ingen rett til å bruke fotografiene uten tillatelse (dette har han jo også beklaget). Det han kunne ha gjort uten å innhente noen tillatelser, var å linke til de aktuelle sidene på lavkarbo.no.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:17   #57
Damita
Seniormedlem

Damita sin avatar

Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av vilnedfort, her.

....MEN jeg syns ikke det er "i grenseland" at Torkil er her inne på forumet og legger inn kommentarer i folks journaler og svarer på tråder i forum. Han tilbyr jo da gratis rådgivning på en gratis nettside, noe jeg syns er fint, og god service! Da er det værre med enkelte her inne som innemellom avskriver folks spørsmål med at de må kjøpe boka først. Jeg har sett at Torkil har skrevet i forum at man får låne boka på biblioteket, noe som er stikk motsatt av å prøve å få folk til å KJØPE, og han svarer lett på spørsmål uten å prøve å prakke på folk boka si.

Finner dere noen av de andre "slankeguruene" her inne på lavkarbo.no, som gratis hjelper oss med gode råd og svar på spørsmål? Jeg har ikke sett noen..

Signerer denne.

Gammel 09-02-09, 15:19   #58
Damita
Seniormedlem

Damita sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Her har du misforstått. Denne paragrafen gjelder offentliggjøring av fotografier du selv har tatt, eller som du har erhvervet deg rettighet til å bruke (f.eks. når en avis kjøper et bilde av en fotograf). Dette blir feil lovandvendelse i og med at saken vi diskuterer dreier seg om eiendomsretten til et fotografi. Dr. Andersen hadde ingen rett til å bruke fotografiene uten tillatelse (dette har han jo også beklaget). Det han kunne ha gjort uten å innhente noen tillatelser, var å linke til de aktuelle sidene på lavkarbo.no.

-

Jeg refererte kun til den paragrafen av lovverket som ble lagt ut her inne som argument mot at bildene er blitt brukt.

Gammel 09-02-09, 15:19   #59
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Iflg Åndsverkloven § 45c

Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede, unntatt når

Jeg burde sikkert holde snavla mi ( ) Men.. Loven taler litt for seg selv her da. For meg ser det ikke ut til at Torkil har brutt noen lov..
Og det følger en viss risiko med å legge ut bilder på nett, helt åpent for alle...

Her tror jeg du må lese innlegget ditt en gang til. Som du skriver så taler loven for seg. Han har ikke hentet inn tillatelse fra flere av de avbildede, slik loven krever.

Private før og etter bilder har ingen, absolutt ingen allmenn eller aktuell interesse. Og personen på bildet er det viktige ved et før og etter bilde. Tillatelse skal innhentes, både i henhold til loven og god folkeskikk.

Og ja, bildene er fortsatt private/dine selv om de er lagt ut av deg selv i et forum. Det er enkelt for andre å misbruke bildet, ja, men i de aller fleste tilfellene er det ingen som gjør det. Hvor stor risiko det er for misbruk av dine bilder må du selv vurdere. Trykker du bilde av deg selv i en bok, avis eller et tidsskrift er det en annen sak; da har du også undertegnet papirer eller på annen måte gitt eksplisitt samtykke til at det er greit.

Loven krever også at et samtykke skal være aktivt, så i denne sammenhengen holder ikke en logikk som at "den som tier samtykker".

Ellers så ser jeg at Torkil var kjapp med å ta ned bildene. Kudos til ham for det.

Gammel 09-02-09, 15:33   #60
Damita
Seniormedlem

Damita sin avatar

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Her tror jeg du må lese innlegget ditt en gang til. Som du skriver så taler loven for seg. Han har ikke hentet inn tillatelse fra flere av de avbildede, slik loven krever.

Private før og etter bilder har ingen, absolutt ingen allmenn eller aktuell interesse. Og personen på bildet er det viktige ved et før og etter bilde. Tillatelse skal innhentes, både i henhold til loven og god folkeskikk.

Hvis det ikke er almenn eller aktuell interesse skjønner jeg ikke hvorfor bildene i det hele tatt er lagt ut? De er jo lagt ut på en side hvor "slank med ketolysekuren" er hovedtema, og før/etterbilder er i så måte aktuelle? At det er blitt avbildet personer som ikke engang har gått på ketolysekuren, er selvfølgelig en blemme.

Som jeg sa, jeg skulle nok holdt snavla

Gammel 09-02-09, 15:38   #61
Kula
Seniormedlem

Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Jeg refererte kun til den paragrafen av lovverket som ble lagt ut her inne som argument mot at bildene er blitt brukt.

Jo, men loven kommer til anvendelse kun for fotografier du har opphavsrettslig lov til å bruke. Ikke for fotografier du har stjålet.

For å ta en sammenligning: Hvis du kjører i 70 km/t på en vei med fartsgrense 70 km/t bryter du i seg selv ingen lov. Hvis du under de samme forholdene kjører i en bil du har stjålet er det ikke like åpenbart at du ikke bryter noen lover...

Comprende?

-

Gammel 09-02-09, 15:39   #62
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hvis det ikke er almenn eller aktuell interesse skjønner jeg ikke hvorfor bildene i det hele tatt er lagt ut? De er jo lagt ut på en side hvor "slank med ketolysekuren" er hovedtema, og før/etterbilder er i så måte aktuelle? At det er blitt avbildet personer som ikke engang har gått på ketolysekuren, er selvfølgelig en blemme.

Som jeg sa, jeg skulle nok holdt snavla

Det loven omtaler som allmenn eller aktuell interesse er personer som er avbildet i aviser ol. "avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet" omhandler "linselus", som det kan være vanskelig å innhente tillatelse fra. Loven trenger gjerne en internett-oppdatering, men den gjelder like fullt.

Her i forumet er det du som privatperson som deler dine bilder, de er dine, det er du som bestemmer hvor lenge det får ligge. Det er du som har opphavsrett og bruksrett for bildet; all bruk uten din tillatelse er misbruk. Tråden har interesse for andre brukere av forumet. Den har ikke allmenn interesse.

Gammel 09-02-09, 15:43   #63
Schnupsiii
Medlem

Schnupsiii sin avatar

Schnupsiii er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av vilnedfort, her.

MEN jeg syns ikke det er "i grenseland" at Torkil er her inne på forumet og legger inn kommentarer i folks journaler og svarer på tråder i forum. Han tilbyr jo da gratis rådgivning på en gratis nettside, noe jeg syns er fint, og god service! Da er det værre med enkelte her inne som innemellom avskriver folks spørsmål med at de må kjøpe boka først. Jeg har sett at Torkil har skrevet i forum at man får låne boka på biblioteket, noe som er stikk motsatt av å prøve å få folk til å KJØPE, og han svarer lett på spørsmål uten å prøve å prakke på folk boka si.

Signerer denne!

Gammel 09-02-09, 15:47   #64
Stompa
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Bodø
Alder: 54
Stompa er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Til Albertine: dine billeder er klippet fra tråden "Billeder som viser forandring" side 2. i siste uke. Der ligger de fortsatt.

Albertines innlegg på side 2 i tråden inneholder ingen bilder lenger, og såvidt jeg kan se ble det sist redigert 4.11.08. Det vil si at hun senest fjernet bildene den datoen. Det er for meg en gåte hvordan du da kan ha klippet bildene fra tråden sist uke.

Gammel 09-02-09, 16:06   #65
Strutsen
Gjest

Iflg Åndsverkloven § 45c

Må nok "arrestere" deg litt her - for det er ikke slik at man kan bruke bilder på eget forgodtbefinnende - hverken etisk, moralsk eller etter norsk lov. Når man bedriver markedsføring så er grensene hårfine i forhold til hva som er tillatt og ikke - og dette er definitivt ikke tillatt !

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:10   #66
Strutsen
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Jeg har hele tiden vært litt skeptisk til den sammenblandingen av kommersielle interesser og helseråd som Torkil har bedrevet på forumet. Lavkarbo.no er en drøm av en markedsplass for Torkils produkter. Her har han fått boltre seg, helt uten konkurranse fra tilsvarende diettleverandører. Husk at Torkil IKKE har funnet opp Ketolyse. Han har bare systematisert kjent informasjon og laget en kommersiell ramme rundt det. Ære være han for det. Det er et stort behov i markedet for lettfattelig informasjon om LCHF.

Men samtidig skal vi være forsiktige med å føle noen "takknemlighetsgjeld" til en hvilken som helst produktleverandør. Den gjelden er allerede gjort opp i cash flerfoldige ganger. Overdreven takknemlighet og beundring gjør det lett å overse og bortforklare alt fra menneskelige feil, tabber, bevisst utnyttelse og i siste instans - misbruk.

Mitt motto: skepsis, skepsis, skepsis!

Signerer !!!!!

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:14   #67
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Albertines innlegg på side 2 i tråden inneholder ingen bilder lenger, og såvidt jeg kan se ble det sist redigert 4.11.08. Det vil si at hun senest fjernet bildene den datoen. Det er for meg en gåte hvordan du da kan ha klippet bildene fra tråden sist uke.

Innlegget til Albertine med bildene ble quotet av noen andre - derfor lå de der fremdeles, selv om det opprinnelige innlegget var slettet. Quote-innlegget med bildene er nå fjernet.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:19   #68
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Jeg har hørt at om man legger ut bilder på facebook, så har facebook rett til å bruke bildene til hva de vil. Er det noe i denne dur, som skjer her? Eller er det kanskje egne skriv på facebook som sier dette?

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:25   #69
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Jeg har hørt at om man legger ut bilder på facebook, så har facebook rett til å bruke bildene til hva de vil. Er det noe i denne dur, som skjer her? Eller er det kanskje egne skriv på facebook som sier dette?

hvis det er sånn så er det i tilfelle FACEBOOK og ikke alle vi andre og hvem som helst som kan bruke dem?

Gammel 09-02-09, 16:27   #70
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Du godtok at facebook kunne bruke bildene til det de ville når du registrerte deg. Leste du ikke reglene i sin helhet før du aksepterte?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

hvis det er sånn så er det i tilfelle FACEBOOK og ikke alle vi andre og hvem som helst som kan bruke dem?

Facebook kan bruke bildene til det facebook vil, andre kan ikke bruke de fritt. Det står i Facebooks TOS (Terms of service), som alle godtar ved registrering.

Gammel 09-02-09, 16:30   #71
isabella
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Klart det går ant!!
Hva tror du ellers om de slankereklamene som detter ned i postkassa hele tiden?!!?

Altså, det går ant!!
Om det sømmer seg og er lov, er en annen sak...

Som du sier - det går an.

Men hvorfor vil Ketolyse.no bruke bilder av personer som ikke har gått på ketolyse kuren?? Det finner jeg ytterst merkelig.

Skulle tro det var nok personer som har gått ned på ketolyse kuren slik at han slapp å bruke personer som har gått ned på andre kurer.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:37   #72
Chunky
Gjest

Sitat:

Du godtok at facebook kunne bruke bildene til det de ville når du registrerte deg. Leste du ikke reglene i sin helhet før du aksepterte

HP har helt rett. Dersom du for eksempel legger ut før-/etterbilder av deg selv på Facebook, står Facebook fritt til å selge dem til f.eks. reklame for Grete Roedes slankekur uten ditt samtykke, samme hvilken kur du har brukt. Eller for en eller annen dodgy slankepille i USA for den saks skyld. Du frasier deg eiendomsrettet til ALT du legger ut på Facebook, og det blir lagret FOR EVER, selv om du sletter kontoen din. Slik er det heldigvis ikke på dette forumet.

Det er en grunn til at Facebook har dette i sine vedtekter som du må skrive under på. I motsetning til enkelte andre har de har skjønt at de ikke kan rappe bilder fritt.

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:44   #73
Kula
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Hvilken sammenblanding av kommersielle interesser og helseråd er det du har i tankene? (Og som gjør deg skeptisk.)

Når du sier at Torkil har boltret seg uten konkurranse, ligger det etter min mening en antydning av anklagelse i dette. Hvem sin skyld mener du det er at han ikke har hatt noen konkurranse? Er det Torkils skyld? Er andre blitt stengt ute? Hvis det ikke er en antydning av anklagelse i utsagnet ditt, hvofor nevner du det eventuelt i det hele tatt?

Til din info: Ketolyse er Torkils registrerte varemerke, så han har nok oppfunnet det.

Siden du er skeptisk til Torkils deltakelse på dette forumet, hvordan mener du han kunne deltatt uten å utløse din skepsis? Burde han ikke deltatt i det hele tatt?

-

Gammel 09-02-09, 16:44   #74
Damita
Seniormedlem

Damita sin avatar

Uansett rett eller galt i dette tilfellet, man bør tenke på at man faktisk offentliggjør bildene i det man legger de ut på slike steder som dette. Og det kan bli misbrukt på værre måter enn det som har skjedd her.
Visse lover gir også rom for gjenbruk av offentliggjort materiell, inkl bilder, vederlagsfritt.

Gammel 09-02-09, 16:57   #75
Kula
Seniormedlem

Uansett rett eller galt i dette tilfellet, man bør tenke på at man faktisk offentliggjør bildene i det man legger de ut på slike steder som dette. Og det kan bli misbrukt på værre måter enn det som har skjedd her.

100% enig!

Visse lover gir også rom for gjenbruk av offentliggjort materiell, inkl bilder, vederlagsfritt.

Du tenker antakelig på den såkalte "Sitatloven", § 22 i Åndsverksloven sier at ”Det er tillatt å sitere fra et offentliggjort verk i samsvar med god skikk og i den utstrekning formålet betinger.”

-

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Torkil P. Andersen sitt soya (ketolyse)brød xeena82 Ketolysekuren 8 25-08-08 22:41
0,8 g k pr skive: Torkil P. Andersen sitt soya brød (ketolysebrød) xeena82 Bakst 9 25-08-08 10:29
Åpent hus - torsdag 25. januar janmesi Lavkarbo generelt 5 23-01-07 09:52
Åpent Brev Til Sylvia Brustad janmesi Lavkarbo generelt 5 28-02-06 09:37
Åpent brev til biskopen Albertine Livets lyse side 12 14-04-05 22:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.