Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

FUN-light saft

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-06-09, 11:14   #1
Tonemi
Medlem

Tonemi sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Finnmark
Tonemi er på en erverdig vei

FUN-light saft

Jeg er av de som ikke er så flink til å drikke vann...Har VELDIG lett for å ta meg saft (fun light) istedenfor vann....Jeg er mye flinkere å få i meg veske så lenge jeg ka ty til saft enn vann
Kan søtningsstoffene i saften gjøre slik at vekt nedgangen min stopper opp.....????

Gammel 01-06-09, 11:40   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: FUN-light saft

Ja, det kan stoppe vektnedgangen din. Jeg må være veldig forsiktig med søtningsmidler.
Og søtningsmidler er jo ikke noe man bør få i seg daglig, det er vel ikke akkurat sunt eller anbefalt.

Hva med vann med sitron/limeskive og isbiter? Det er kjempegodt! Mye friskere enn bare vann.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 13:52   #3
Lilleboble
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2008
Lilleboble er på en erverdig vei

Skader det å ha 2ss fun light i 1/2 liter vann? Synes det er myyye lettere å få ned vannet da.

Lilleboble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low carb Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 15:42   #4
Liv:)
Medlem

Liv:) sin avatar

Medlem siden: May 2009
Alder: 40
Liv:) er ny på veien

Prøv. Man dør neppe av det, og om det stopper vektnedgangen er det jo bare å slutte.

Det er viktigere å få i seg nok væske enn å være "korrekt" til enhver tid, og jeg skjønner godt problemet med å få i seg nok vann. Jeg blir rett og slett kvalm om jeg drikker for mye vann, og da drikker jeg heller Fun Light enn å drikke ingenting.

Merker ingenting på vektnedgangen (går ned i vekt uansett hva jeg drikker), så det er nok veldig individuelt.

Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 15:57   #5
Luna*
Seniormedlem

Luna* sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 49
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Jeg har gått ned nå de to siste ukene uten å drikke vann. Jeg klarer ett glass om dagen, men ikke noe mer. Kanskje du kan prøve deg frem, bedre å drikke noe du liker enn å ikke drikke i det hele tatt.

Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 16:16   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tonemi, her.

Jeg er av de som ikke er så flink til å drikke vann...Har VELDIG lett for å ta meg saft (fun light) istedenfor vann....Jeg er mye flinkere å få i meg veske så lenge jeg ka ty til saft enn vann
Kan søtningsstoffene i saften gjøre slik at vekt nedgangen min stopper opp.....????

Ja, søtstoff kan hindre vektnedgang. Det er veldig individuelt.

Vann er viktig, men:
Bland deg heller litt tynn funsaft enn ikke å drikke noe. Og prøv heller å øke vannmengden etterhvert
Ref Ketolyseboka side 30, der det bl. anna står:
"Ketolysekuren inneholder mye protein, og dette gir en del avfallstoffer som må skilles ut via nyrene med urinen. For å unngå belastning av nyrene er det derfor ekstra viktig at du drikker tilstrekkelig med vann."

Edit: Vann kan friskes opp med sitronskiver, appelsinskiver, agurk, sitrongress osv for å få en annen smak og friskhet

Sist redigert av Gerd : 08-06-09 kl 16:22. Årsak: Tillegg.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 20:58   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Vann kan friskes opp med sitronskiver, appelsinskiver, agurk, sitrongress osv for å få en annen smak og friskhet

Og da slipper man søtningsstoffer, e-stoffer og andre skumle ting. Favorittene mine på denne tida er noen jordbær eller bringebær i vannet. Skal prøve rabarbra også

Gammel 08-06-09, 21:09   #8
Lilleboble
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2008
Lilleboble er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og da slipper man søtningsstoffer, e-stoffer og andre skumle ting. Favorittene mine på denne tida er noen jordbær eller bringebær i vannet. Skal prøve rabarbra også

Jøss, setter jordbær og bringebær smak på vannet? Det mp prøves

Lilleboble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low carb Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Saft Tusenfryd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 03-06-10 10:28
Saft ... cilemora Ketolysekuren 8 01-09-07 20:10
Om saft og sjokolade ... Chia Ketolysekuren 6 20-08-07 11:11
fun light saft ann74 Ketolysekuren 4 21-01-07 12:43
Rå-saft av bær guro Annen mat 0 29-08-05 11:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.