Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvorfor sprekker man?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-09-09, 22:44   #26
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvorfor sprekker man?

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Men hva er deres definisjon på en sprekk da?

Min definisjon av en sprekk når det gjelder ketolyse er å spise noe som gjør at man går ut av ketose. De eksemplene du nevner ville jeg heller se på som å opprettholde søtsuget (og øke sjansen for en sprekk)

Gammel 28-09-09, 23:35   #27
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Det er egentlig sjelden jeg tenker at NÅ vil jeg ha en sprekk. Fokuset på mat har endret seg drastisk etter at jeg begynte med lavkarbo, og mat har blitt noe jeg må ha for å holde maskineriet i gang - og ikke noe jeg skal belønne meg med eller kose meg med.

Men, jeg merker at hvis jeg går for lenge uten å spise - kommer suget etter karbohydratrik mat som bestilt. I ferien blåste jeg i lavkarbo i noen dager, og da var det litt tøft å gå tilbake til normal LCHF igjen. Jeg blir så forferdelig fysen og sulten av høykarbomat, og kroppen bare skriker etter mer. Det går heldigvis over etter et par dager og det er sånt som gjør at jeg ikke sprekker så ofte heller.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 09:08   #28
Elinengelen
Medlem

Elinengelen sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Elinengelen er på en erverdig vei

Tja si det. jeg har gått på dette i 2 mnd, og heldigvis ingen sprekker. jeg trodde jeg kom til å sprekke fort, siden jeg sliter med trøstespising når livet går meg imot, og livet har gått meg veldig imot det siste halvåret, men hver gang jeg har lyst å trøstespise tenker jeg at det er ikke verdt prisen.....så jeg har egentlig trøstespist hodekål.... jeg er helsikes sta og har bestemt meg at dette er min sjanse, ellers er operasjon neste, men det vil jeg ikke. vil være stolt over at jeg har klart det helt selv.

Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 09:31   #29
Cornelia
Medlem

Cornelia sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Cornelia er ny på veien

Huff jeg har sprukket mye i det siste jeg... særlig i helgene.
Det kan være i sosiale situasjoner i blant men mest er det når jeg synes synd på meg selv å vill "unne meg noe" - en skikkelig dårlig uvane må jeg si. Synes liksom jeg fortjener å kose meg når jeg enten har vært veldig flink en stund eller når jeg er deppa over no...
Det jeg ikke klarer å motstå er: nr.1 salte potetgull nr 2. salt lakris og 3. pizza... Hva kan man stille dette intense salt-suget med??
Synes ikke ostechips gjør samme nytten...
Er ikke det søte som er problemet hos meg men det salte.
Nå har jeg gått opp 2-3 kg og er ikke fornøyd asså...skal starte på ny med et litt strengere kosthold snart enn bare generell LCHF mat.
Ketolyse kanskje.

Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 09:32   #30
Krøllerellerei
Seniormedlem

Krøllerellerei sin avatar

Hvor: Rogaland
Krøllerellerei er ny på veien

Digger deg Elinengelen, trøstespise kål! Hahaha, dette skulle vi tenkt på for mange år siden!

Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 09:55   #31
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Krøllerellerei, her.

Digger deg Elinengelen, trøstespise kål! Hahaha, dette skulle vi tenkt på for mange år siden!

Hehe, lurer på om sambo`n synes det er en god idè om jeg skulle trøstespist kål, blir noget "uggen" i magen av sånt kan man si...

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:25   #32
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Jeg sprakk med vilje nå i helga med to store stykker sjokoladekake og to glass melk. Det smakte himmelsk og jeg nøt hver bit! Dagen etter var jeg ferdig med sprekken og da var det tilbake til ketolysekost - ikke noe problem egentlig - men jeg kjente jeg var litt mer sulten dagen derpå.
Jeg gjorde det med vilje da jeg har hatt stillstand i 5 uker og vil teste ut om en bitteliten pause vil sette fart på vekta igjen - nedover altså.

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:47   #33
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Filakia er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Cornelia, her.

Huff jeg har sprukket mye i det siste jeg... særlig i helgene.
Det kan være i sosiale situasjoner i blant men mest er det når jeg synes synd på meg selv å vill "unne meg noe" - en skikkelig dårlig uvane må jeg si. Synes liksom jeg fortjener å kose meg når jeg enten har vært veldig flink en stund eller når jeg er deppa over no...
Det jeg ikke klarer å motstå er: nr.1 salte potetgull nr 2. salt lakris og 3. pizza... Hva kan man stille dette intense salt-suget med??
Synes ikke ostechips gjør samme nytten...
Er ikke det søte som er problemet hos meg men det salte.
Nå har jeg gått opp 2-3 kg og er ikke fornøyd asså...skal starte på ny med et litt strengere kosthold snart enn bare generell LCHF mat.
Ketolyse kanskje.

Tips til salt snacks: Baconsvor (den til venstre på bildet i linken) og (lettsaltede) peanøtter, evt. andre nøtter. Men ikke i ubegrensede mengder!

Når det gjelder ostechips, har du forsøkt å lage de av Kavli sin Jalapeno-ost? Den blir ganske sterk og god på smak, og veldig god i konsistensen. Noe helt annet enn vanlig norvegia...

Gammel 30-09-09, 15:04   #34
Elinengelen
Medlem

Elinengelen sin avatar

Elinengelen er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Krøllerellerei, her.

Ja ikke sant

Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 15:06   #35
Krøllerellerei
Seniormedlem

Krøllerellerei sin avatar

Krøllerellerei er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hehe, lurer på om sambo`n synes det er en god idè om jeg skulle trøstespist kål, blir noget "uggen" i magen av sånt kan man si...

Ler og ler!
Fising er ikke særlig romantisk!

Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 22:22   #36
Margrethe
Medlem

Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

Jeg har lyst aa sprekke naa, jeg!

Hvorfor?
Jeg sitter paa skolen og leser til midtsemester i morgen. Sov lenge idag, men holder likevel paa aa sovne over bokene - klarer ikke lese mer enn fire linjer uten aa glippe med oynene. Jeg er mett, jeg har spist som jeg bruker, men jeg er saa trott idag.

Jeg savner aa kunne ty til sukker for aa kickstarte konsentrasjonsevnen. Da jeg telte kalorier var jeg alltid flink til eksamensperioden kom, men sprakk som det holdt naar jeg trengte sukkerkick for aa lese. Jeg trives utrolig godt med det jevne blodsukkeret, men laereevnen min funker tydeligvis kun paa hoye glykoseverdier.

...tror jeg skal gaa aa kjope meg en iskaffe med splenda, det gir iallefall litt effekt.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:11   #37
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg -nser i -lle f-ll en sprekk som kompulsiv, som -t m-n nærmest føler seg overstyrt til h-ndlingen det er både å kjøpe og spise den ''ulovlige'' v-ren, -t m-n k-nskje mister kontrollen litt rett og slett, eller -t m-n ikke kl-rer å si nei. Ikke -t m-n gjør en veloverveid -vgjørelse om -t f.eks ''På dette bryllupet sk-l jeg b-re spise det som blir servert, og ikke tenke l-vk-rbo/sl-nking. Det er vel mer et innl-gt hvileskjær
Det er i -lle f-ll min betr-ktning.
(Og så må jeg bekl-ge -t dette blir litt -mputert, d- jeg m-ngler et p-r t-ster på grunn -v et ublidt møte med en kopp k-ffe )

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:50   #38
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Kjipt med manglende taster. Et tips er å kopiere den bokstaven som ikke fungerer fra en annens tekst (i ditt tilfelle a), og så lime den inn med ctrl+v hver gang du skal skrive en a. Men det er uansett fullt lesbart, jeg skjønte med en gang at - var a.

Men til poenget, jeg er helt enig i differansen mellom sprekk som noe ukontrollert og hvileskjær som gjennomtenkt "innvilget pause".

Gammel 03-10-09, 10:45   #39
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

(Og så må jeg bekl-ge -t dette blir litt -mputert, d- jeg m-ngler et p-r t-ster på grunn -v et ublidt møte med en kopp k-ffe )

Hvis du har et vanlig tastatur kan du koble det fra pc'en og skylle det i varmt/lunket vann en stund. Funker på cola au. Eller legge i badekaret og riste litt på det av og til. Husk at tastatur ikke har godt av aromaterapi eller såpe La det tørke over natta.

Har funket for meg ved et par anledninger, men anbefaler bare å prøve dette hvis du uansett må kjøpe et nytt for det er ikke garantert å funke

Gammel 03-10-09, 10:47   #40
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Filakia, her.

Kjipt med manglende taster. Et tips er å kopiere den bokstaven som ikke fungerer fra en annens tekst (i ditt tilfelle a), og så lime den inn med ctrl+v hver gang du skal skrive en a.

Hva gjør du hvis tasten "V" mangler?

(Ja du bruker Shift+INS, men hva hvis den OGSÅ mangler! Hehe)

Gammel 03-10-09, 10:56   #41
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Hvis du har et vanlig tastatur kan du koble det fra pc'en og skylle det i varmt/lunket vann en stund. Funker på cola au. Eller legge i badekaret og riste litt på det av og til. Husk at tastatur ikke har godt av aromaterapi eller såpe La det tørke over natta.

Har funket for meg ved et par anledninger, men anbefaler bare å prøve dette hvis du uansett må kjøpe et nytt for det er ikke garantert å funke

Jeg har laptop, har begynt å lime inn a-ene mine. Heldigivs er det kun a, bokstaen som uttales ''ku'', anførselstegn som lett kan erstattes med to '-er, totallet og caps lock som mangler.
Noen mener jeg kan skru løs tastaturet fra lapperten og skylle det, men jeg vet ikke. Knappene går helt fint å trykke på, jeg tror de bare har ''mista kontakten'', liksom. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Dell kom med et rivende godt tilbud til meg, enten bytter de tastaturet mitt for to og halvt tusen, eller så gjør jeg det på eget ansvar for åttehundre spenn. Haha, dårlige greier.
Så jeg lurer på å spore opp en sjappe som selger brukt, ettersom Dell-pc-er er såpass utbredt, så må det vel ligge en gammel Dell Inspiron 1501 et eller annet sted med et velfungerende tastatur ...

Sorry nå kupper jeg hele tråden her. ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 03-10-09, 21:15   #42
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Du kan jo koble til et eksternt tastatur (trådløst eller vanlig med USB-kabel). Selvsagt litt knotete når du først har en laptop, men det er vel den billigste løsningen, vil jeg tro...

Gammel 03-10-09, 21:57   #43
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Dell kom med et rivende godt tilbud til meg, enten bytter de tastaturet mitt for to og halvt tusen, eller så gjør jeg det på eget ansvar for åttehundre spenn. Haha, dårlige greier.

Det ser ikke ut til å være noen heksekunst å bytte tastatur selv på denne modellen: ref link
http://support.dell.com/support/edoc....htm#wp1129533 deretter
http://support.dell.com/support/edoc...n/keyboard.htm

Eneste du kan gjøre feil er ikke å sette flatkabelen (nr 3 på bilde) ordentlig på plass, eller miste kaffe oppi mens du holder på - så du må bytte hovedkort også

Edit: du kan ta ut tastaturet og prøve varianten med vask i varmt vann før du bestiller nytt. (Men om det blir helt dødt må du jo vente en stund på Dell før du får nytt så kanskje ikke verdt å prøve)

Sist redigert av jvb : 03-10-09 kl 22:05. Årsak: tips
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 12:01   #44
Lillevoff
Medlem

Lillevoff er ny på veien

Photo: Dell er flinke til å guide deg over telefon. Jeg har bytta grafikkort selv, uten å egentlig vite frem og tilbake på en PC.

Er forøvrig enig med deg angående sprekk. Det var vel derfor jeg lurte i utgangspunktet, fordi på meg virker det som om faren for noe sånt er veldig lav så lenge man følger denne kuren... Men ser jo at man kan komme inn i en ond spiral hvor man åpner for litt, og så gradvis mister taket.

Har hatt en del samtaler med familie og nære venner nå, som har problemer med å skjønne at jeg faktisk ikek har lyst på noe søtt, og at jeg ikke synes synd på meg selv hvis de koser seg med sjokolade foran meg.

For min egen del tror jeg godt planlagte "småpauser" må være løsningen. At jeg vet med meg selv at nå er det (feks) jul og da kan jeg spise den smultringen med god samvittighet, for over i morgen er det tilbake til gode vaner og ketomat. Må nevnes at dette enn så lenge er teoretisk :P
Men jeg merker nå at jeg trives bedre og bedre med lavkarbomaten, kroppen trives og jeg er en mer behagelig person å være rundt.

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 16:51   #45
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Det ser ikke ut til å være noen heksekunst å bytte tastatur selv på denne modellen: ref link
http://support.dell.com/support/edoc....htm#wp1129533 deretter
http://support.dell.com/support/edoc...n/keyboard.htm

Eneste du kan gjøre feil er ikke å sette flatkabelen (nr 3 på bilde) ordentlig på plass, eller miste kaffe oppi mens du holder på - så du må bytte hovedkort også

Edit: du kan ta ut tastaturet og prøve varianten med vask i varmt vann før du bestiller nytt. (Men om det blir helt dødt må du jo vente en stund på Dell før du får nytt så kanskje ikke verdt å prøve)

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

Photo: Dell er flinke til å guide deg over telefon. Jeg har bytta grafikkort selv, uten å egentlig vite frem og tilbake på en PC.

Takk takk! Jeg har uansett ikke råd til å kjøpe nytt keyboard, og jeg er også usikker på om det vil hjelpe, ettersom det ikke virker som det er noe feil med tastene, men at kontakten liksom ikke er der (eller no -i og med at tastene er helt fine å trykke ned).
Uansett, nå har jeg jo mulighet for å sjekke om det er noe annet feil, og eventuelt få vaska tastaturet, så tusen takk for linkene, jvb!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 05-10-09, 16:54   #46
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Er forøvrig enig med deg angående sprekk. Det var vel derfor jeg lurte i utgangspunktet, fordi på meg virker det som om faren for noe sånt er veldig lav så lenge man følger denne kuren... Men ser jo at man kan komme inn i en ond spiral hvor man åpner for litt, og så gradvis mister taket.

Har hatt en del samtaler med familie og nære venner nå, som har problemer med å skjønne at jeg faktisk ikek har lyst på noe søtt, og at jeg ikke synes synd på meg selv hvis de koser seg med sjokolade foran meg.

For min egen del tror jeg godt planlagte "småpauser" må være løsningen. At jeg vet med meg selv at nå er det (feks) jul og da kan jeg spise den smultringen med god samvittighet, for over i morgen er det tilbake til gode vaner og ketomat. Må nevnes at dette enn så lenge er teoretisk :P
Men jeg merker nå at jeg trives bedre og bedre med lavkarbomaten, kroppen trives og jeg er en mer behagelig person å være rundt.

Dette opplever jeg særlig fra søstra mi. Vet ikke hva det er, men hun er en gedigen kose/trøstespiser, noe jeg i grunn aldri har vært i noen grad, og hun blir nesten ulykkelig over å ikke kunne servere meg noe som helst. Så nå har hun begynt å kjøpe inn mørk sjokolade når jeg er hos henne på kaffe, noe jeg synes er litt dumt, da jeg prøver å ligge unna alt med sukker i ettersom jeg fortsatt har litt å gå ned. Men tar et par ruter og lar resten ligge. Vi ser hverandre så sjeldent uansett.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 05-10-09, 19:26   #47
Lillevoff
Medlem

Lillevoff er ny på veien

Dette opplever jeg særlig fra søstra mi. Vet ikke hva det er, men hun er en gedigen kose/trøstespiser, noe jeg i grunn aldri har vært i noen grad, og hun blir nesten ulykkelig over å ikke kunne servere meg noe som helst. Så nå har hun begynt å kjøpe inn mørk sjokolade når jeg er hos henne på kaffe, noe jeg synes er litt dumt, da jeg prøver å ligge unna alt med sukker i ettersom jeg fortsatt har litt å gå ned. Men tar et par ruter og lar resten ligge. Vi ser hverandre så sjeldent uansett.

Den der merker jeg at jeg gruer meg til neste gang vi besøker tante. Hun er av typen som gjerne baker to kaker fordi du kommer på besøk, og er ikke det bra nok for deg setter hun gjerne igang med en tredje... Stakkars tante, hun kommer til å få sjokk

Må også nevne et annet vennepar, som sist vi dukket opp på besøk disket opp med grønnsaksfat og oppskåren frukt, fordi vi hadde snakket om det evinnelige snop-maset bare man skulle ha noen på besøk. De ble litt lange i fleisen da vi ikke kunne spise frukten heller :P

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:48   #48
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Noen mener jeg kan skru løs tastaturet fra lapperten og skylle det, men jeg vet ikke. Knappene går helt fint å trykke på, jeg tror de bare har ''mista kontakten'', liksom.

Det er som regel sånn et tastatur med litt gris i seg oppfører seg. Du kan finne videoer som viser skritt for skritt hvordan man fjerner tastatur - http://www.youtube.com/watch?v=XabecfFe2XY - og om det fortsatt er litt skummelt er jeg nesten helt sikker på at du må ha en nerdevenn som har gjort dette før.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 20:13   #49
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Den der merker jeg at jeg gruer meg til neste gang vi besøker tante. Hun er av typen som gjerne baker to kaker fordi du kommer på besøk, og er ikke det bra nok for deg setter hun gjerne igang med en tredje... Stakkars tante, hun kommer til å få sjokk

Må også nevne et annet vennepar, som sist vi dukket opp på besøk disket opp med grønnsaksfat og oppskåren frukt, fordi vi hadde snakket om det evinnelige snop-maset bare man skulle ha noen på besøk. De ble litt lange i fleisen da vi ikke kunne spise frukten heller :P

''Heldigvis'' har jeg ingen gjenlevende slektninger jeg ser særlig ofte, og de få gangene er det i tilfelle i selskap med min mor, som behørig har informert om min prediabetestilstand, og det er nok diabetikere i familien min til at ingen gjør særlig nummer ut av at jeg ikke rører kakefatet.
Og ingen av mine venner pleier å servere noe til kaffen, det er kanskje en generasjonsgreie og/eller at de fleste av mine venner er enten noe uetablerte eller temmelig casual, det er i grunn veldig greit. Da er det heller ingen som forventer det av meg.

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det er som regel sånn et tastatur med litt gris i seg oppfører seg. Du kan finne videoer som viser skritt for skritt hvordan man fjerner tastatur - http://www.youtube.com/watch?v=XabecfFe2XY - og om det fortsatt er litt skummelt er jeg nesten helt sikker på at du må ha en nerdevenn som har gjort dette før.

Jeg skal se om jeg ikke får gjort det i kveld, og la det tørke til i morgen. Er så avhengig av pc-en .
Hva slags rengjøringsmiddel foreslås?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 05-10-09, 21:03   #50
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg skal se om jeg ikke får gjort det i kveld, og la det tørke til i morgen. Er så avhengig av pc-en .
Hva slags rengjøringsmiddel foreslås?

Ikkeno middel, bare skyll det godt - og det er viktig at det er ordentlig tørt når det settes på plass igjen, jeg pleier å la det ligge et par dager for å være helt sikker (pleier, ja... masse teite uhell med liten laptop og lekk vannflaske i veska )

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva når du sprekker? Paris Lavkarbo generelt 12 24-05-10 20:58
Sprekker i munnvikene Enid Generell diskusjon 11 01-04-08 23:46
Hvis man sprekker? Roy82 Lavkarbo generelt 2 06-03-05 18:28
Nå sprekker jeg Amygdala Induksjonen 6 13-07-04 19:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.