Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?
Min definisjon av en sprekk når det gjelder ketolyse er å spise noe som gjør at man går ut av ketose. De eksemplene du nevner ville jeg heller se på som å opprettholde søtsuget (og øke sjansen for en sprekk)
![]() |
![]() |
#27 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?Det er egentlig sjelden jeg tenker at NÅ vil jeg ha en sprekk. Fokuset på mat har endret seg drastisk etter at jeg begynte med lavkarbo, og mat har blitt noe jeg må ha for å holde maskineriet i gang - og ikke noe jeg skal belønne meg med eller kose meg med. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?Tja si det. jeg har gått på dette i 2 mnd, og heldigvis ingen sprekker. jeg trodde jeg kom til å sprekke fort, siden jeg sliter med trøstespising når livet går meg imot, og livet har gått meg veldig imot det siste halvåret, men hver gang jeg har lyst å trøstespise tenker jeg at det er ikke verdt prisen.....så jeg har egentlig trøstespist hodekål.... jeg er helsikes sta og har bestemt meg at dette er min sjanse, ellers er operasjon neste, men det vil jeg ikke. vil være stolt over at jeg har klart det helt selv. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?Huff jeg har sprukket mye i det siste jeg... særlig i helgene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Seniormedlem
Hvor: Rogaland
![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?Digger deg Elinengelen, trøstespise kål! Hahaha, dette skulle vi tenkt på for mange år siden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe, lurer på om sambo`n synes det er en god idè om jeg skulle trøstespist kål, blir noget "uggen" i magen av sånt kan man si... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?Jeg sprakk med vilje nå i helga med to store stykker sjokoladekake og to glass melk. Det smakte himmelsk og jeg nøt hver bit! Dagen etter var jeg ferdig med sprekken og da var det tilbake til ketolysekost - ikke noe problem egentlig - men jeg kjente jeg var litt mer sulten dagen derpå. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
![]() |
Tips til salt snacks: Baconsvor (den til venstre på bildet i linken) og (lettsaltede) peanøtter, evt. andre nøtter. Men ikke i ubegrensede mengder! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE?
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
![]() |
Ler og ler! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Hvor: Berkeley, USA
![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?Jeg har lyst aa sprekke naa, jeg! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: South Beach
![]() |
![]() |
#37 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Hvorfor sprekker man?Jeg -nser i -lle f-ll en sprekk som kompulsiv, som -t m-n nærmest føler seg overstyrt til h-ndlingen det er både å kjøpe og spise den ''ulovlige'' v-ren, -t m-n k-nskje mister kontrollen litt rett og slett, eller -t m-n ikke kl-rer å si nei. Ikke -t m-n gjør en veloverveid -vgjørelse om -t f.eks ''På dette bryllupet sk-l jeg b-re spise det som blir servert, og ikke tenke l-vk-rbo/sl-nking. Det er vel mer et innl-gt hvileskjær |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?Kjipt med manglende taster. Et tips er å kopiere den bokstaven som ikke fungerer fra en annens tekst (i ditt tilfelle a), og så lime den inn med ctrl+v hver gang du skal skrive en a. Men det er uansett fullt lesbart, jeg skjønte med en gang at - var a. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE?
![]() |
![]() |
#39 |
Seniormedlem
Hvis du har et vanlig tastatur kan du koble det fra pc'en og skylle det i varmt/lunket vann en stund. Funker på cola au. Eller legge i badekaret og riste litt på det av og til. Husk at tastatur ikke har godt av aromaterapi eller såpe
![]() |
![]() |
#40 |
Seniormedlem
Hva gjør du hvis tasten "V" mangler?
![]() |
![]() |
#41 |
Supermoderator
Jeg har laptop, har begynt å lime inn a-ene mine. Heldigivs er det kun a, bokstaen som uttales ''ku'', anførselstegn som lett kan erstattes med to '-er, totallet og caps lock som mangler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?Du kan jo koble til et eksternt tastatur (trådløst eller vanlig med USB-kabel). Selvsagt litt knotete når du først har en laptop, men det er vel den billigste løsningen, vil jeg tro... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Seniormedlem
Det ser ikke ut til å være noen heksekunst å bytte tastatur selv på denne modellen: ref link
You think it's FOOD you're eating? Sist redigert av jvb : 03-10-09 kl 22:05. Årsak: tips |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?Photo: Dell er flinke til å guide deg over telefon. Jeg har bytta grafikkort selv, uten å egentlig vite frem og tilbake på en PC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Supermoderator
Takk takk! Jeg har uansett ikke råd til å kjøpe nytt keyboard, og jeg er også usikker på om det vil hjelpe, ettersom det ikke virker som det er noe feil med tastene, men at kontakten liksom ikke er der (eller no -i og med at tastene er helt fine å trykke ned). |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Supermoderator
Dette opplever jeg særlig fra søstra mi. Vet ikke hva det er, men hun er en gedigen kose/trøstespiser, noe jeg i grunn aldri har vært i noen grad, og hun blir nesten ulykkelig over å ikke kunne servere meg noe som helst. Så nå har hun begynt å kjøpe inn mørk sjokolade når jeg er hos henne på kaffe, noe jeg synes er litt dumt, da jeg prøver å ligge unna alt med sukker i ettersom jeg fortsatt har litt å gå ned. Men tar et par ruter og lar resten ligge. Vi ser hverandre så sjeldent uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
![]() |
Den der merker jeg at jeg gruer meg til neste gang vi besøker tante. Hun er av typen som gjerne baker to kaker fordi du kommer på besøk, og er ikke det bra nok for deg setter hun gjerne igang med en tredje... Stakkars tante, hun kommer til å få sjokk |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Det er som regel sånn et tastatur med litt gris i seg oppfører seg.
![]() |
![]() |
#49 |
Supermoderator
''Heldigvis'' har jeg ingen gjenlevende slektninger jeg ser særlig ofte, og de få gangene er det i tilfelle i selskap med min mor, som behørig har informert om min prediabetestilstand, og det er nok diabetikere i familien min til at ingen gjør særlig nummer ut av at jeg ikke rører kakefatet.
Jeg skal se om jeg ikke får gjort det i kveld, og la det tørke til i morgen. Er så avhengig av pc-en |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Ikkeno middel, bare skyll det godt - og det er viktig at det er ordentlig tørt når det settes på plass igjen, jeg pleier å la det ligge et par dager for å være helt sikker
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hva når du sprekker? | Paris | Lavkarbo generelt | 12 | 24-05-10 20:58 |
Sprekker i munnvikene | Enid | Generell diskusjon | 11 | 01-04-08 23:46 |
Hvis man sprekker? | Roy82 | Lavkarbo generelt | 2 | 06-03-05 18:28 |