Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
![]() |
Sv: jeg er litt lei meg
Legen min sa også dette om at hjernen er innstilt på denne vekten jeg har nå, så vi må "lure" den litt. Derfor de pillene. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ?
![]() |
![]() |
#27 |
Gjest
|
Off, dette føler jeg blir feil uansett nå, denne tråden handler jo ikke, som så mange har sagt, om amming, men har man sagt a sier man vel b. Saken er ingen annen enn at enkelte i mitt nærmiljø har et ganske mye mer frigjort syn på amming enn meg, og at det rett og slett har blitt litt for mye nærkontakt med andres pupper etter min smak. Ja jeg er enig i at det er naturlig, men for meg er det ikke så naurlig at man gjør det uansett hvor man føler for det, som på kafe, rett ved siden av meg på bussen etc...Det samme gjelder vel at noen skifter bleie på stuebordet mitt. Når det gjelder hvor lenge man skal amme har jeg ikke noe med og si, det er opp til hver enkelt (det beklaget jeg også) Men i det store og hele dreier det seg egentlig om en liten overdose amming. Og beklager igjen, det var ikke meningen og tråkke noen på tærne.. |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
![]() |
Det er helt greit |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Altså, når en baby krever mat, så krever den mat. Sånn er det bare. Jeg har ikke ammet på bussen og sånt selv, men dersom jeg hadde en lang busstur foran meg og hadde med meg en baby som plutselig ble sulten, hadde jeg nok heller ammet enn å latt babyen skrike seg blå i en halvtime eller gå av og betale for å ta neste buss, selv om sidemannen syntes det var ekkelt.
![]() |
![]() |
#30 |
Gjest
|
Sv: Jeg er litt lei megOffamei...jeg må le litt nå..det slår aldri feil med denne diskusjonen, det er så sterke meninger på hver side at man blir jo aldri enig. Men det jeg faktisk er HELT enig i, er at om ungen er sulten skal den såklart mates, det jeg syns er drøyt er når den VEKKES på cafe for og tvangsfores fordi mor syns det er stas. |
![]() |
![]() |
#31 |
Gjest
|
Sv: Jeg er litt lei megOg for og komme inn på en mer positiv vinkling: All respekt til deg for hva du har klart! Fantastiske resultat!! Helt utrolig bra.. |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
![]() |
Da jeg var hos legen sist (ehm, fjor host kanskje?) skulle jeg ha ny prevensjon og i den forbindelse spurte hun om hoyde og vekt og saann. Da veide jeg 79 kilo og var 169 hoy. Hun kommenterte at vekten godt kunne vaert lavere, men da jeg sa jeg hadde gaatt ned ca 35 kilo skiftet hun helt om - sa flott, konsentrer deg om aa bli der og saa kan du heller gaa ned mer naar du ser at du klarer holde vekten. (At jeg saa gikk opp i vekt er en annen sak |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: South Beach
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
![]() |
Ja, det var jo og et flott resultat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
![]() |
Sv: Jeg er litt lei meg
Jeg syns ikke det er stas ovenfor andre enn mini at han får melka han vil ha |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
![]() |
Tja... jeg gikk vel kanskje ned 8-10 kilo hosten 2006 uten aa gjore annet enn aa faa i meg mer gronnsaker, mer regelmessige maaltider og sykle til skolen. I 2007 begynte jeg aa trene og gikk ned til 93. Saa gikk jeg ned 15 kilo med kaloritelling fra januar-mars 2008. Vekten holdt jeg til samboeren min flyttet ut paa en passe brutal maate hosten 2008. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
![]() |
Ja det håper jeg du greier! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
![]() |
Jeg er motivert! Jeg brukte halvannen maaned paa aa rote rundt i lavkarboverdenen for jeg endte paa South Beach. Det passer for meg - det matcher hvordan jeg spiste sist jeg gikk ned i vekt (med smaa endringer), saa jeg har god tro paa det. Og spiser jeg som jeg skal og trener 3-5 ganger uken, saa gaar jeg ned. Jeg ser jo det. Jeg har nok gaatt ned 3-4 kilo allerde, men jeg ville ikke veie meg for jeg var i gang... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
![]() |
Jeg får se litt på south becah og lindbergs og se om noen av de passer for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
![]() |
Du maa komme deg gjennom en induksjonsfase, saa blir det mye enklere. Jeg spiste masse snop i helgen (var Halloween) og cravet sukker mandag og tirsdag. Naa er jeg tilbake til normalt, har ikke lyst paa sott naar jeg er sulten - har lyst paa mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: London
Alder: 34
![]() |
Det er KJEMPE sant! Ta det fra ei som har hatt en mor som har vært mye syk, sliten og ikke alltid har kunnet være der for meg: Det er når du er sterkest og friskest at du kan yte barnet ditt best! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#41 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
Sv: Jeg er litt lei megHm! Ikke så enkelt dette her - men mitt aller beste råd er i hvert fall å la være å ta pillene. Amm barnet ditt så lenge du har lyst og ork, amming kan til og med være bra for vektnedgang det... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF - ketolyse
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
Hvor: Røyken
Alder: 49
![]() |
Hei Happiness,
![]() |
![]() |
#43 |
Seniormedlem
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er litt lei megHei,
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er litt lei megFor å komme litt tilbake til noe av det du skrev i dine første innlegg:
![]() |
![]() |
#45 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er litt lei megHusk også på at det du får i deg går videre ut i melka. Så både du og den du ammer vil ha nytte av å spise som f.eks Fedon anbefaler
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#46 |
Medlem
![]() |
Sv: Jeg er litt lei megJvb, jeg vil bare si at du skriver utrolig gode spørsmål. Mange av de spørsmålene der tok det meg to-tre år å finne svarene på. Eller kanskje ikke å finne svarene, men å innse svarene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
![]() |
Jeg har bestemt meg for å ikke ta pillene! Selvom jeg har betalt nesten 600kr for de, så får det bare være. Jeg vil amme mini litt til, tror ikke jeg greier å ta innover meg å både skulle slutte å amme, og gå ned i vekt samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
![]() |
Takk for fine spørsmål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
![]() |
Ja, det er sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
![]() |
Takk for langt og fint svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt | yunie89 | PCOS og karbohydratkontroll | 8 | 16-04-09 11:55 |
Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger | hilde29 | Ketolysekuren | 9 | 26-01-09 12:25 |
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring | digger | Ketolysekuren | 4 | 07-01-09 22:35 |
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting | h.e.l.e.n.e | Ketolysekuren | 4 | 25-08-08 22:13 |