Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvordan smaker sikori?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-02-10, 18:55   #1
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Hvordan smaker sikori?

Jeg har aldri smakt dette jeg. Så de hadde det på mega i dag og i ketolyseboka står det en oppskrift med sikori.
Hvordan smaker det? Som salatblader?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 19:20   #2
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan smaker sikori?

Hei,
Har aldri smakt sikori, men her er hva de sier på matvareguiden:

Sitat:

Sikori hører til kurvplantefamilien og brukes både som salat og rotvekst. Før var sikori utelukkende dyrket på grunn av rotfruktene. Disse ble tørket, ristet og brukt som kaffesurrogat
Kalles julesalat. Smaken er krydderaktig og litt bitter. Skal være lysgrønn og hvit. Dyrkes uten lys. Det hvite er mest bittert. Gir frisk salat om vinteren.
Bruksområde.

Spises rå eller kokt. Brukes som sagt i salater, men kan og stekes lett eller dampes. Passer godt sammen med skinke. Kan og gratineres.

http://www.matvareguiden.no/matvare5388.asp

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 19:36   #3
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sikori har en skarpere smak enn vanlig salat. Jeg synes den er knallgod.

Gammel 18-02-10, 19:38   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sikori har en skarpere smak enn vanlig salat. Jeg synes den er knallgod.

Spiser du den som salat da? Jeg lurer på hvordan den blir som dampet? Jeg er ikke så glad i dampet vanlig salat..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avokado - hva smaker det? Chiquita Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 06-01-10 17:02
Hva smaker godt? rIa Eurodiett 9 12-04-09 19:00
Brød som ikke smaker egg Sukra Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 15-02-09 20:16
En brøderstatning som smaker godt! MokkMokk Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 18-03-08 22:49
Grillet Sikori Og Radiccio Nille Mellommåltider 0 10-06-06 17:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.