Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Septemberskravletråden for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-09-10, 21:57   #126
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Septemberskravetråden for 30+

Da har jeg satt 5 ED muffins i stekeovnen - med masse kanel. Imorgen blir det muffins til kvelds, Kjekt å kunne fryse ned de 4 andre

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:37   #127
Catalina79
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 45
Catalina79 er på en erverdig vei

Grotingeling: Du er effektiv vil jeg si.. oljer benk og styrer på.

ISNH, (var det rett forkortelse??): Du klarer det du vil klare, bare ha troa på deg selv. Legg en plan for hva du skal spise etc, så forsvinner nok kiloene etterhvert. Lykke til.

Popp: Ble muffinsene gode? ED muffins? Finner kanskje oppskriften på forumet, skal stikke og se.

Her i huset er det rolig og stille ikveld. Dvs, jeg LATER meg max, mens sambo raser rundt og maler lister. Er sånn det skal være?? Mja, det er kanskje litt skeivfordeling akkurat ikveld, men han drar på sjøen om kun få dager så jeg lader opp litt ekstra. Hihi, fin unnskyldning.

Ha en fin kveld.

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 23:28   #128
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Catalina79, her.

ISNH, (var det rett forkortelse??): Du klarer det du vil klare, bare ha troa på deg selv. Legg en plan for hva du skal spise etc, så forsvinner nok kiloene etterhvert. Lykke til.

Signerer den der! I begynnelsen kan det hjelpe mye å ha f.eks ukesplaner over hva du skal spise. Kjøp stort en gang i uken (om du har mulighet) og beregn bittelitt mer enn du tror holder For min del hjalp det i hvert fall mye å planlegge og lage menyer. Nå gjør jeg ingenting slik lengre, fordi jeg er blitt vant til å tenke lavkarbo i alt jeg skal trøkke i gapet. Alt blir mye lettere etter en stund!

Lykke til

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 01:18   #129
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Catalina: Jeg har fått en god start, så jeg klager ikke så langt. Hvertfall ikke så veldig mye Bare jeg fortsetter slik i 10 uker til, så er jeg ferdig
"Jeg er veldig glad i hardt arbeide - jeg kan sitte å se på det i timesvis" Blir vel nødvendigvis til at du må ta husarbeidet når han er på sjøen, om du ikke skyver alt unna da Er han lenge borte?

Har klart å lage middagene nokså greit første uka, og der har vi flere idéer å ta av, så det går. Verre er det med mat de dagene jeg jobber. Da blir det for lett til at jeg ikke spiser. Tror også jeg sliter med å få i meg nok fett - gikk lei bacon allerede dag 2

I morgen er hvertfall planen å lage lasagne med squash, og tenker å lage såpass stor porsjon at vi har til lunsj på onsdag og.

Gammel 21-09-10, 07:28   #130
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg er også sluttet med å handle inn stort. Det er ganske så rart, men jeg bruker mindre penger nå enn jeg gjorde i starten. Og bruker enda mindre penger nå enn da jeg levde høykarbo merkelig nok... Men har blitt kresen, kan ha med det å gjøre. Jeg vil bare ha kjøttdeig, biff, kylling og svinestrimler. Og biff er dyrt, så da blir det svinestrimlene til rema... Jeg er litt matlei, men burde vel få i meg litt mer fisk. Jeg var på søstrene Hagelin i går og kjøpte meg 3 fiskekaker som var blitt laget av ren fisk. Det var knallgodt! Så om jeg bare går innom der iblant så tror jeg at jeg får dekket fiskebehovet
Kanskje jeg skal ta for meg litt lavkarbobakst? Noe dere anbefaler dere som har bakt mer enn meg? Jeg lurer på lavkarboeplekake. Har alltid elsket eplekake... sukk.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 07:29   #131
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg må legge til at jeg også spiser hovedsaklig brokkoli og isbergsalat til maten. Tilsetter også grønn paprika når jeg husker å kjøpe det

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 10:25   #132
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Var godt sant, Sistegang?

Ja det var virkelig godt, kommer til å lage det igjen.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 10:59   #133
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Anarko, jeg bakte lavkarboeplekake i helga, og den ble godt mottatt av alle som spiste den, bare kremen ved siden av jeg bommet litt på

selv er jeg dårlig idag og måtte gå hjem fra jobb.. var dårlig i går kveld av uviss grunn, bra idag morges til jeg spiste frokost.. kjempet mot kvalmen siden.

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 15:44   #134
Catalina79
Medlem

ISNH: Ja jøss, utfra det du skriver så går nok alt rette veien; nedover.
Sambo blir vekke tjah, 5 uker. Han skal egentlig ha en turnus på 4 uker hjemme - 4 uker borte. Men i år har det vært pyton. Først en periode på 8 uker borte, hjemme knapt 3, så på nytt med 7 uker på jobb og da skulle denne friperioden egentlig være på 6-7 uker. Den ble 4,5 uke. Frustrerende. Litt trist for han også, han har mista mye av utviklingen til mini. Men, vi nyter dagene han er hjemme, så håper vi det blir bedre ordning neste år. Hehe, jeg rydder som en idiot når jeg er alene. Huset er mer rent når han kommer hjem enn når han drar.

Anarko: De fiskekakene hørtes himmelsk ut. Nesten som hjemmelagde? Her i huset går det mye på fisk, er veldig glad i det. Men kjenner igjen den matleie følelsen, sikkert derfor vi har forska på en del ting nå når sambo har hatt fri. Blitt mye prøv å feil.

Sanney: Masse god bedring!! Håper kvalmen gir seg snart.

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Gammel 21-09-10, 18:07   #135
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Alder: 49
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Septemberskravletråden for 30+

Her er det litt utskeiing for tiden..
Har pause fra pulverkuren for å kunne delta på måltidene på en konferanse jeg er på. Går fint å spise lavkarbo til måltidene (selv om desserten i går var litt hard å stå i mot) Men det blir betraktelig mer vin enn jeg burde drukket..
Men har det kjekt da, og knytter masse nyttige jobbkontakter.

Fikk kommentar fra en jeg satt med bord med at hun ikke kunne skjønne hvorfor jeg var på diett sånn som jeg så ut. Da måtte jeg bare svare at hadde hun sett meg for et halvt år og 35 kg siden så hadde hun skjønt det. Har fått noen kommentaer fra tidligere kollegaer også på at jeg har krympet

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 18:26   #136
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Catalina79, her.

Popp: Ble muffinsene gode? ED muffins? Finner kanskje oppskriften på forumet, skal stikke og se.

ED= Eurodiet - ingen oppskrift annet enn en pose fra ED - blander med vann. Meget enkelt, men de smaker litt for tørt for min del. Neste gang tar jeg en smørklatt oppi. Kanskje det hjelper?

Christine76: Klart at de ser at 35kg av deg har blitt borte. Du har gjort en kjempejobb!

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 19:33   #137
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

September... Månaden går mot slutten og no merker eg godt at det er haust.

Haustfargar i naturen er fint. Men det hadde vore finare om vi også hadde hatt den deilige klare lufta som er så spesiell på solskinnsdagar på denne tida av året. Ikkje mykje solskinn ute og går no om dagen, dessverre. Regn, gråver, og altfor lite sol.

Er det andre som plages av kortare dagar og mindre dagslys? Eg merker ikkje så mykje på humøret (enda) - heldigvis. Og det store sjokoladesuget har heller ikkje satt inn. Eg håpar at eg skal slippe unna den fella i år, no som eg følger ein ketogen diett. Sjokoladen tok knekken på meg i fjor, september til mars var tung (og eg blei også 8 kilo tyngre ). Denne vinteren må bli annleis - eg ikkje berre håpar men trur at dietten er eit godt våpen mot sjokoladen. Har iallfall ikkje lyst på det enda

Men eg er trøtt frå eg står opp om morgonen til eg legg meg om kvelden, og det er tungt nok å halde seg på beina til ungane er i seng...

Korleis er den mørke årstida for de andre i 30+ gjengen?

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 19:39   #138
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

har slitt med tretthet siden begynnelsen av august.. og etter spøk fra mamma er jeg nå redd jeg er gravid.. lurer på om jeg skal trosse kvalmen og stikke på meny og kjøpe en test nå istedenfor å vente til imorgen..

jeg har vært en trøtting i mange år, men jeg var mye bedre i juni og juli da jeg started lavkarbo enn nå.. og jeg spiser jo det samme som da

Gammel 21-09-10, 20:14   #139
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

I dag har det vært strålende sol ute, og en herlig frisk luft. Akkurat sånn jeg liker - ikke iskald vinter, og heller ikke glovarm sommer. Må tilstå at høst og vår er mine favorittårstider. Av en eller annen grunn er jeg mer disponert for depresjoner på sommeren enn ellers, så jeg klager ikke på høsten.

Sanney, jeg har ikke klart å ikke sjekke om jeg var gravid. Var redd for det for litt siden, og jeg kjøpte rimelig fort en test. Heldigvis var den negativ her, jeg føler meg ikke helt klar for sånt nå selv... Spent på resultatet om du har testet!

Gammel 21-09-10, 20:56   #140
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

kjøpte rimelig fort en test. Heldigvis var den negativ

Testen kan være negativ hvis du tester for tidlig, den viser ikke "ordentlig" resultat før etter 4 uker eller så

Gammel 21-09-10, 20:59   #141
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

Ville nok vært lengre uti enn det, om det hadde vært tilfelle. Så tror nok ikke det skjer noe nå. Men kanskje om noen år, hvis jeg når vekten jeg vil ha

Gammel 21-09-10, 21:07   #142
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

mitt siste "stunt" var 1. august, så jeg er godt på vei om så er tilfelle.. hvilket er grunnen til at jeg vil vite det snart så det ikke er for sent å gjøre noe med det.. høres kanskje kynisk ut, men jeg er imot å sette uønskede barn til verden.. det er nok av dem der ute.

var ute og kjøpte test, resultatet kommer vel imorgen tidlig..

Gammel 21-09-10, 21:30   #143
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Å gå og lure på om man er gravid er ikke direkte hyggelig.... Eller, om man vil være det så er det jo selvsagt bare flott Jeg vet i alle fall at det er feil tidspunkt for meg og kjæresten min.

Angående fiskekakene: ja, de er akkurat som hjemmelagede Det er jo søstrene Hagelin i Bergen, en veldig gammel bedrift, som er kjent for sin gode fiskemat på hjemmelaget vis. Det er nydelig! Og om man ikke trenger så mange fiskekaker (jeg klarte meg fint med 3 i medium størrelse) så er det ikke særlig dyrt heller

Gammel 21-09-10, 22:29   #144
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

woa, tidenes laveste blodsukker målt.. sent på kvelden, 5.4! aldri målt så lavt om morgenen en gang! (ennå) dette lover bra for mandagens blodprøver i mai hadde jeg langtids på 8.8, legen begynte å murre om medisiner hvis jeg ikke fikk stabiliert det snart..

Gammel 21-09-10, 23:56   #145
Catalina79
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

ED= Eurodiet - ingen oppskrift annet enn en pose fra ED - blander med vann. Meget enkelt, men de smaker litt for tørt for min del. Neste gang tar jeg en smørklatt oppi. Kanskje det hjelper?

Aha, da skjønner jeg.. Tenkte ikke å se på hva slags linje du holder deg på. Litt smør bruker å hjelpe på det meste.. hihi.

Gammel 22-09-10, 00:03   #146
Catalina79
Medlem

Sanney: lykke til med testen i morgen. (Jeg hadde ikke klart å vente til i morgen..).

Høsten ja, jeg bruker å være i bedre humør etc på høsten enn på sommeren. Elsker at det blir kaldere og mørkt, så kommer stjernene. Gode skogsturer. Herlig. Men i år er det slettes ikke slik, kroppen verker og null energi. Men, koselig med levende lys på kveldene da.

Ha ei fin natt folkens.

Gammel 22-09-10, 06:24   #147
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

testen var NEGATIV! wohoo! ingen potensielle unger å bekymre seg om no mer da er det bare å finne ut hvorfor jeg er så satans trøtt og uopplagt hele tiden...

ok, blodsukkeret var 5.4 igår kveld, lenge etter at jeg spiste.. nå er det 8.1, og jeg har ikke spist noe som helst Oo. nå begynner apparatet mitt å bli noen år, kanskje det bør skiftes ut..

Gammel 22-09-10, 17:33   #148
Mankell
Medlem

Mankell sin avatar

Mankell er på en erverdig vei

Er det bare jeg som blir kvalm av tanken på egg? De første dagene var det veldig godt, men etter en uke med lavkarbo velter det seg i magen bare jeg tenker på egg. De siste dagene har jeg spist CC med bringebær til frokost.
Er det noen som har forslag til andre frokoster? Tenkte jeg skulle lage en frø/nøtteblanding som jeg kan ha i yoghurt på morgenen.

Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:46   #149
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Eg syns framleis egg er like godt etter snart 4 mnd.
Men eg ser jo her på forumet at mange blir lei av det veldig fort. Eg må vere heldig

Det er ellers mykje ein kan finne på. Av og til kan ein jo ta brøderstatning (lenabeatrices tekaker, eller ei skive ketolysebrød), heimelaga müsli i tyrkisk yoghurt, müslikjeks m pålegg på, salami/osterull i salatblad, avocado...mmmm avocado - synd det er så dyrt =sukk=, middagsrestar, i grillsesongen gikk det mykje på kotelett her hos meg nam nam, frokostpannekake med eller utan steikt flesk/bær, smoothie...

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:22   #150
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Det fins jo mange variasjoner av eggeretter da? Av og til tar jeg bare en salat til frokost. Andre ganger så hopper jeg bare over hele skiten. Men noe som alltid er godt er fårepølse/mørpølse/salami osv osv med smøreost på. Det er frokost til tider for meg. Spesielt når jeg er matlei.

Gratulerer med negativ test Sanney!

Jeg merker btw at jeg er matlei. Om vi ikke har noe jeg syns er godt i hus så gidder jeg rett og slett ikke å spise. Og å velge middag er hver dag et prosjekt :P Men kommer seg vel antar jeg

Svar

Emneord
30+, september

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.