Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Er dette slik høyt BT oppleves?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-02-10, 19:00   #26
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er dette slik høyt BT oppleves?

Takk for det, Anne!
Og så hyggelig at du husker min datter Hun var i stllen da jeg ringte henne i sted, hadde hatt litt feber i går, men ikke værre enn at stallen var et ok sted å være i dag Så jeg vil vel si det går bra

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 19:02   #27
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mitt normale hjertetrykk er på 140/90. så ditt er jo knallbra!
Det er undertrykket som er skumlest. Virus lar seg ikke måle, så det er lett å skylde på det...

Mente at virus lar seg ikke påvise i sånn full fart..

Gammel 21-02-10, 19:03   #28
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Det kan jeg tenke meg!! Jeg er omtrent dau ved 90/70!

Jeg begynte å komme til meg selv etter et anafylaktisk sjokk da det var så lavt. Egentlig ganske fascinerende hva disse kroppene våre tåler og takler altså

Mente at virus lar seg ikke påvise i sånn full fart..

Virus har vært redningen for mang en rådløs lege det

Gammel 21-02-10, 19:36   #29
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sover du nok? Jeg har hatt en mildere versjon av det du snakker om i uka som gikk, og det bedret seg betraktelig når jeg fikk mer enn 5t søvn en natt... Og i tillegg hadde jeg ikke tatt magnesium på lenge, og gikk på noen runder med dobbel dose.

Gammel 21-02-10, 19:49   #30
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Sover mine vanlige 7-8 timer, men er tom for magnesium. Kanskje synderen ligger der? Har bestilt nye ketolysevitaminer, men det er bare magnesium jeg er tom for. Skal dytte innpå så fort de kommer

Gammel 25-02-10, 12:53   #31
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Da har jeg vært hos fastlegen min. Hun mente det var en variant av atypisk lungebetennelse som plaget kroppen min og skrev ut en resept på Ery-max.
BT var okei, 140/80, men når jeg trakk pusten dypt og pustet ut igjen spratt det opp til 185/135. Forstod det sånn at det indikerer at kroppen jobber for fullt med å bli frisk?
Fikk forøvrig skryt av doktordama mi, jeg var en av kanskje 5 pasienter hun hadde som taklet kroniske sykdommer på en god måte og som spilte på lag med kroppen. Veldig hyggelig å få høre, er altfor mange som sitter hos legen og føler seg som en hypokonder

Gammel 25-02-10, 13:49   #32
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Godt å høre at du både blir tatt på alvor og får skryt!
Har hatt en sånn rar lungebetennelse her også for noen år siden. Helt utslitt av ingenting, både gubben og jeg, men medisinene hjalp fort, husker jeg!

Fortsatt god bedring!

Gammel 25-02-10, 15:07   #33
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Fikk for 3 uker eller deromkring målt blodtrykket til 165/110. Den siste uka har jeg blitt mer og mer uggen. Svimmel, kvalm, nær-besvimelse ved ørlite brå bevegelser, når jeg reiser meg opp slår pulsen hardt og raskere. En tur på kjøkkenet kan være nok til å få meg så "utmattet" at jeg blir helt skjelven og kortpustet. Pusset tenna i går kveld, bøyde meg over vasken for å spytte ut, rettet meg opp igjen og måtte sette meg på knea på gulvet og få hjelp inn i senga. Svettet som besatt og var helt rød og fryktelig varm over hele kroppen i 15-20 min etterpå, pulsen slo som besatt, kunne se pulsslaga utenpå kroppen og intenst lyse og mørke flekker danset. Har et mye press i hodet, et litt stikkende press, er kortpustet og får en prikkende, nummen følelse i ansikt/lepper bare av å prate.
(bortsett fra dette føler jeg meg ganske frisk! )

Det jeg lurer på, er dette typisk for høyt blodtrykk? Blodprosenten min har også vært lav, men har de siste mnd økt til 9

Ikke bekymret over høyt BT, men er plaget av symptomene. Tilogmed vurdert å ringe legevakta for å få målt BT og event få medisiner...

Hei, jeg ser at du har fått vært hos legen og sjekket deg og fått konstantert virus. Får håpe det er svaret og at du er frisk snart!

Men- jeg hadde nøyaktig samme symptomer med jevne mellomrom i et par år, tok det opp med legen flere ganger og fikk div. diagnoser fra angst til dårlig kondis.......Opplevelsen var skremmende, som du sier så er man besvimelsen nær, det prikker og brenner i hodet og sprer seg langsomt i hele kroppen, man blir matt og nummen i hele kroppen. Jeg pleide å legge meg ned og ligge rolig til det gradvis gikk over.

Jeg har jobbet i psykiatrien og sett mye angstanfall, var åpen for at det kunne være det, men syntes ikke det helt rimte heller. Fikk tips om at det kunne være blodsukkerfall, og tips om å ta noe søtt for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke..... Da jeg flyttet hit til Belgia fikk jeg jo ny lege, og ved et slik anfall dro jeg til legen med en gang, og han konstanterte at jeg hadde så høyt blodtrykk at jeg straks skulle dra hjem og holde senga. Fikk blodtrykksmedisin og siden har jeg ikke opplevd disse anfallene.

Ikke for å skremme deg, men hvis du opplever disse anfallene igjen, ville jeg ta dette med blodtrykket opp med legen igjen. Min erfaring er at dette med blodtrykket svinger, slik at man i perioder kan ha høyere enn vanlig.

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 19:34   #34
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Godt å høre at du både blir tatt på alvor og får skryt!
Har hatt en sånn rar lungebetennelse her også for noen år siden. Helt utslitt av ingenting, både gubben og jeg, men medisinene hjalp fort, husker jeg!

Fortsatt god bedring!

Tusen takk
Doktordama mi er fin! Til og begynne med syntes jeg hun var veldig "effektiv", nesten litt skummel... men, nå er vi så enige atte

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Hei, jeg ser at du har fått vært hos legen og sjekket deg og fått konstantert virus. Får håpe det er svaret og at du er frisk snart!

Men- jeg hadde nøyaktig samme symptomer med jevne mellomrom i et par år, tok det opp med legen flere ganger og fikk div. diagnoser fra angst til dårlig kondis.......Opplevelsen var skremmende, som du sier så er man besvimelsen nær, det prikker og brenner i hodet og sprer seg langsomt i hele kroppen, man blir matt og nummen i hele kroppen. Jeg pleide å legge meg ned og ligge rolig til det gradvis gikk over.

Jeg har jobbet i psykiatrien og sett mye angstanfall, var åpen for at det kunne være det, men syntes ikke det helt rimte heller. Fikk tips om at det kunne være blodsukkerfall, og tips om å ta noe søtt for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke..... Da jeg flyttet hit til Belgia fikk jeg jo ny lege, og ved et slik anfall dro jeg til legen med en gang, og han konstanterte at jeg hadde så høyt blodtrykk at jeg straks skulle dra hjem og holde senga. Fikk blodtrykksmedisin og siden har jeg ikke opplevd disse anfallene.

Ikke for å skremme deg, men hvis du opplever disse anfallene igjen, ville jeg ta dette med blodtrykket opp med legen igjen. Min erfaring er at dette med blodtrykket svinger, slik at man i perioder kan ha høyere enn vanlig.

Så bra at de fant ut hv det var! Angst synes nesten å bli vi-har-ikke-peiling-så-vi-sier-angst-diagnose, på linje med virus....
Er så heldig at jeg har en lege som tar meg på alvor, om jeg fortsatt plages etter endt Ery-Max-kur skulle vi kjøre en døgnmåling og så skulle hun fundere mer når vi fikk svar på haugen med prøver som ble tatt i dag

Gammel 25-02-10, 21:31   #35
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Tusen takk
Doktordama mi er fin! Til og begynne med syntes jeg hun var veldig "effektiv", nesten litt skummel... men, nå er vi så enige atte

Så bra at de fant ut hv det var! Angst synes nesten å bli vi-har-ikke-peiling-så-vi-sier-angst-diagnose, på linje med virus....
Er så heldig at jeg har en lege som tar meg på alvor, om jeg fortsatt plages etter endt Ery-Max-kur skulle vi kjøre en døgnmåling og så skulle hun fundere mer når vi fikk svar på haugen med prøver som ble tatt i dag

Det aller viktigste er at legen tar deg på alvor, og det ser jeg jo at din gjør, da er du i trygge hender

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 16:28   #36
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Det går bra med deg nå da?? Bare lurte.

Gammel 28-11-10, 16:42   #37
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Det går bra med deg nå da?? Bare lurte.

Søteste Kanutten!

Har fått en ny runde med atypisk lungebtennelse, men bortsett fra det så går det ganske bra

Blodprosenten min fortsetter å stige forresten, det burde jeg nesten ha "kunngjort" i den andre "gode nyheter fra legen tråden" min! Stoffskiftet er også stabilt enda! Fy flate, nå følte jeg meg plutselig frisk som en fisk!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slik spiste jeg før StoreLilleMeg Ketolysekuren 32 13-12-09 19:47
Burde ikke si dette høyt, men Aphrodithe Lavkarbo generelt 10 20-01-09 22:01
Slik går det med meg... tonekvam Ketolysekuren 1 08-06-05 18:21
Slik kan du forebygge kreft mofe Generell diskusjon 2 24-01-05 19:00

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.