Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 13-12-10, 01:00   #4651
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hyperkalemi: for mye kalium, kan føre til hjertestans
Hypokalemi: for lite kalium, gjør deg mest superslapp, prikkinger hist og her og følelse av nummenhet.

Takk! Må se å få meg en lege og få tatt litt blodprøver. Jag bare liker de ikke så veldig..

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-12-10, 06:53   #4652
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Er det bra eller dårlig når folk du ikke har sett siden du var ca veldig stor og som ikke ikke likte deg spesielt godt da, mest blir stående og gape og glåne på deg??

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 13-12-10, 07:13   #4653
Skautrollet
Medlem

Skautrollet sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 60
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Tror det er bra Cherry, h*n er nok bare misunnelig / imponert ;-)

Gammel 13-12-10, 10:23   #4654
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Er det bra eller dårlig når folk du ikke har sett siden du var ca veldig stor og som ikke ikke likte deg spesielt godt da, mest blir stående og gape og glåne på deg??

Hah! Kjenner meg igjen. Dra det til din fordel, og bare strål på høyeste styrke og la dem stå der og gape og glåne . Jeg ser på meg selv som en 'late bloomer', og vi som blomstrer sent er også de siste til å visne .

Mer enn en gang har jeg opplevd å få høre det, at jeg er så flott nå av folk jeg vokste opp med som aldri var særlig kule mot meg i oppveksten, og da synes jeg det er helt greit å parere med et "åh, var jeg ikke flott før, altså?!". Høhø.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-12-10, 12:27   #4655
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hah! Kjenner meg igjen. Dra det til din fordel, og bare strål på høyeste styrke og la dem stå der og gape og glåne . Jeg ser på meg selv som en 'late bloomer', og vi som blomstrer sent er også de siste til å visne .

Mer enn en gang har jeg opplevd å få høre det, at jeg er så flott nå av folk jeg vokste opp med som aldri var særlig kule mot meg i oppveksten, og da synes jeg det er helt greit å parere med et "åh, var jeg ikke flott før, altså?!". Høhø.

Jeg tror jeg stråler mye. Jeg får daglig høre hvor annerledes jeg har blitt som person, mye mer utadvent og imøtekommende og alltid smilende

Jeg får også høre daglig hvor flott jeg er, hvor pen jeg er, og jeg blir jo plystra etter på gata f.eks. Jeg har opplevd mannfolk som sier "wow wow wow" når jeg kommer, menn som blir store i øynene av å se meg, og menn som dilter etter meg. Jeg blir invitert hjem til sengs av fulle menn minst 10 ganger på en kveld på byen og jeg blir invitert på date minst en gang i uken. Klart jeg begynner å tro at jeg faktisk ER grei å se på og at det hjelper på utstrålig og selvsikkerhet .

Aberet er jo at jeg liker oppmerksomheten så altfor mye

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 13-12-10, 13:23   #4656
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg tror jeg stråler mye. Jeg får daglig høre hvor annerledes jeg har blitt som person, mye mer utadvent og imøtekommende og alltid smilende

Jeg får også høre daglig hvor flott jeg er, hvor pen jeg er, og jeg blir jo plystra etter på gata f.eks. Jeg har opplevd mannfolk som sier "wow wow wow" når jeg kommer, menn som blir store i øynene av å se meg, og menn som dilter etter meg. Jeg blir invitert hjem til sengs av fulle menn minst 10 ganger på en kveld på byen og jeg blir invitert på date minst en gang i uken. Klart jeg begynner å tro at jeg faktisk ER grei å se på og at det hjelper på utstrålig og selvsikkerhet .

Aberet er jo at jeg liker oppmerksomheten så altfor mye

Herlig! Nyt det, høres jo ut som du har en fin tilnærming til det også, det er jo forskjell på å glede seg over oppmerksomhet og vokse på det, enn å være en såkalt valideringsh*re som fisker og fisker for å overkompensere et manglende selvbilde (litt sensurert der, for det er et himla stygt ord, men du skjønner sikkert hva jeg mener).

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 13-12-10, 15:12   #4657
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Verre enn å være en valideringshore er å ikke engang tro hun er verdt litt oppmerksomhet og bare gjemmer seg. Ingen stygge ord om noen. Alle som virker rare har bare et uoppfylt behov de prøver å fylle på en dum måte.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 13-12-10, 20:49   #4658
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

superslapp, prikkinger hist og her og følelse av nummenhet.

Oj....

Gammel 13-12-10, 22:04   #4659
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oj....

Avokado har masse kalium.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 13-12-10, 23:45   #4660
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Avokado har masse kalium.

Bananer er den beste..

Gammel 13-12-10, 23:52   #4661
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Bananer er den beste..

Ikke på lavkarbo!

Gammel 14-12-10, 13:48   #4662
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Juhu! Jeg har fått igjen alle fargene på skriveren! Det måtte nye blekkpatroner og en god del rensinger før alle fargene var på plass igjen, men nå er de det

Bra den dokumentaren forresten. Visste om en del fra før, men det var ganske rystende å se de søppelbergene som sendes til Afrika. Det med nylonstrømpene har jeg irritert meg over! Jeg kjøpte noen utrolig gode og holdbare strømpebukser i fjor, men i år var de samme strømpebuksene lagd av et mye dårligere materiale ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 14-12-10, 13:57   #4663
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det med nylonstrømpene har jeg irritert meg over! Jeg kjøpte noen utrolig gode og holdbare strømpebukser i fjor, men i år var de samme strømpebuksene lagd av et mye dårligere materiale ...

Kjøp noen med høyere den. Jeg har en med 20 den og den har jeg brukt 5-10 ganger nå og den er like fin. Jeg fant den på Kiwi, så det er ikke vanskelig å få tak i.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 14-12-10, 14:05   #4664
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Kjøp noen med høyere den. Jeg har en med 20 den og den har jeg brukt 5-10 ganger nå og den er like fin. Jeg fant den på Kiwi, så det er ikke vanskelig å få tak i.

De var 50 den, bruker sjelden mindre enn det. De ryker ikke med en gang, men er ikke like gode å ha på som de i fjor, og jeg ser at de kommer til å gå i stykker mye fortere, for de er ikke så elastiske/myke. De er også fra Kiwi (Pierre Robert). De har mange forskjellige innen samme merke - en av typene jeg kjøpte var mye mindre i størrelsen til tross for at det sto samme størrelse som de andre, og den gikk i stykker i skrittsømmen første gang jeg brukte den.

Men det høres ut til at de i 20 den er bra, da Ikke sikkert at kvaliteten bare har sammenheng med deniertallet heller.

Uansett er det irriterende å måtte kjøpe stadig nye strømpebukser når de kunne holdt mye lenger enn de gjør ...

Sist redigert av Huldr : 14-12-10 kl 15:07.
Gammel 14-12-10, 15:20   #4665
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Juhu! Jeg har fått igjen alle fargene på skriveren! Det måtte nye blekkpatroner og en god del rensinger før alle fargene var på plass igjen, men nå er de det

Bra den dokumentaren forresten. Visste om en del fra før, men det var ganske rystende å se de søppelbergene som sendes til Afrika. Det med nylonstrømpene har jeg irritert meg over! Jeg kjøpte noen utrolig gode og holdbare strømpebukser i fjor, men i år var de samme strømpebuksene lagd av et mye dårligere materiale ...

Har sett flere dokumentarer fra Accra (Ghana). Det er helt forferdelig. Mye av det søppelet de får har gjerne klistremerker fra butikken der det står returdato og at den er ødelagt og farlig søppel. Derfor prøver jeg å ikke få så mye sånn søppel. Bare dumt jeg ikke er teknisk anlagt så jeg klarer å fikse ting selv. Men google er en bra ting

Men nå skal jeg stikke til LONDON!
Ha en nydelig dag alle sammen <3

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-12-10, 15:39   #4666
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Herleg, Frøy! Originalpatroner no da, eller?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-12-10, 15:44   #4667
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Herleg, Frøy! Originalpatroner no da, eller?

Jaaa! Nei, jeg hadde allerede bestilt da du sa det Men er det noen vits i å gå tilbake til originalpatroner (med tanke på reklamasjonsrett) nå som jeg har brukt uoriginale? Vil det "viske ut" sporene etter de uoriginale?

Jeg synes de har fungert bra hittil, nemlig. Jeg tror de rett og slett hadde gått tomme uten at det ble registrert, og at det var derfor det ble tull. Det er jo litt dumt forsåvidt. Og originalblekk er nok bedre hvis jeg skal skrive ut på fotopapir ...

God tur til London, Vimsen!

Gammel 14-12-10, 15:48   #4668
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Nei, kanskje ikkje... Men den gamle helpdeskreven i meg MÅ jo berre reagere! Det gjekk jo fint, til slutt!
God tur Vimsen! London er fin julepynta!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-12-10, 20:46   #4669
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Uansett er det irriterende å måtte kjøpe stadig nye strømpebukser når de kunne holdt mye lenger enn de gjør ...

De er jo laget av samme materiale som seilene på seilbåter, og skal egentlig kunne holde evig. Husker vi lærte det i markedsføringa på skolen. Det ultimate eksemeplet på hvordan tjene penger på noe som egentlig er evigvarende

Gammel 14-12-10, 22:18   #4670
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

De var 50 den, bruker sjelden mindre enn det. De ryker ikke med en gang, men er ikke like gode å ha på som de i fjor, og jeg ser at de kommer til å gå i stykker mye fortere, for de er ikke så elastiske/myke. De er også fra Kiwi (Pierre Robert). De har mange forskjellige innen samme merke - en av typene jeg kjøpte var mye mindre i størrelsen til tross for at det sto samme størrelse som de andre, og den gikk i stykker i skrittsømmen første gang jeg brukte den.

Men det høres ut til at de i 20 den er bra, da Ikke sikkert at kvaliteten bare har sammenheng med deniertallet heller.

Oi, 50? Trodde 20 var ganske høyt, det var det høyeste jeg fant på Kiwi og så virket den så robust. Der ser dere hvor mye erfaring jeg har med strømpebukser. Denne strømpebuksa var kjøpt i fjor, så det var kanskje av dem med bedre trådkvalitet enn nå? Det er Pierre Robert, ja.

Absolutt irriterende at de gjorde tråden svakere. Vi kunne kjøpt én og så hadde den holdt i åresvis til tross for daglig bruk. Man kunne jo taue en bil med de første for søren!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 14-12-10, 22:29   #4671
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Oi, 50? Trodde 20 var ganske høyt,

20 er vanlig "penstrømpebukse". Jeg har 50, 60 og 80 i de jeg bruker på denne tida. Men 20 når jeg skal pynte meg

Gammel 14-12-10, 22:35   #4672
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

For oss kjole- og skjørtejenter som går i strømpebukser/stilongser fra høst til vår er tjue den litt i tynneste laget, ja. Jeg må alltid le når noen i olabukse spør meg om jeg ikke fryser, når jeg faktisk står der i en tjukk ullstrømpebukse, gjerne med en ullmamelukk over, og et par tynne ullstrømper med et par tjukke over som gjerne når til knærne. Lurer på hvem som fryser, om ikke de som kler beina sine i bomull .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 14-12-10, 23:10   #4673
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Jeg lurer på om ikke flere kan komme med gode argumenter på denne diskusjonen i bloggen til Dreamy jeg? http://lenabeatrice.net/mat-og-helse/ferry-food/

Gammel 14-12-10, 23:33   #4674
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg lurer på om ikke flere kan komme med gode argumenter på denne diskusjonen i bloggen til Dreamy jeg? http://lenabeatrice.net/mat-og-helse/ferry-food/

For å være ærlig, så vet jeg ikke helt hva jeg synes om diskusjonsteknikken din der, Carisma ... Ikke at han Håkon er det spøtt bedre. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare latt det være. Det siste Elnilso skriver der er jeg forøvrig temmelig enig i.
Med det sagt, så vet du at jeg er enig med deg i det du sier, jeg vet bare ikke om måten du sier det på gagner noen ... Sorry at jeg ikke kunne være til mer hjelp ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 15-12-10, 01:03   #4675
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Kjøper aldri de vanlige tynne nylonstrømpebuksene. De rakner jo før jeg har åpna pakken!

Men kjøpte ett par sorte slim-fit strømpebukser på Lindex. De har vart og vart og vart. Men så gikk det hull i ræva av alle plasser, på den her på lørdag, så nå må jeg ha nye, og det passer fint, fordi jeg liker å kjøpe klær

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.