Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 21-12-10, 21:26   #4751
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hui. Har noen en link til en Gordon Ramsay-oppskrift på kalkun som involverer mye smør, og fyll av blant annet sitron og eple, som skulle være å finne på tv3 sine sider? (Jeg makter ikke å finne den, har ikke mer spesifikk info)

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 21-12-10, 21:31   #4752
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hui. Har noen en link til en Gordon Ramsay-oppskrift på kalkun som involverer mye smør, og fyll av blant annet sitron og eple, som skulle være å finne på tv3 sine sider? (Jeg makter ikke å finne den, har ikke mer spesifikk info)

Er det denne du tenker på?

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 22-12-10, 10:27   #4753
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Lurer på hvorfor jeg plutselig ramlet ut av ketose i 2 dager nå merkelig.. Spist som vanlig...!! Kanskje det er fordi jeg spiste läkerol?? Kan ikke skjønne dette jeg.. spist kylling og fiskeboller i går, og var langt under 20 karber.. Og har spist sukkerfri pastiller før uten å falle ut.. Så dette var merkelig syns jeg. :/ ikke BITTELITT utslag engang ... hmfr

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 22-12-10, 11:28   #4754
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Lurer på hvorfor jeg plutselig ramlet ut av ketose i 2 dager nå merkelig.. Spist som vanlig...!! Kanskje det er fordi jeg spiste läkerol?? Kan ikke skjønne dette jeg.. spist kylling og fiskeboller i går, og var langt under 20 karber.. Og har spist sukkerfri pastiller før uten å falle ut.. Så dette var merkelig syns jeg. :/ ikke BITTELITT utslag engang ... hmfr

Der har du synderen din. Fiskeboller er 5% fiskeavskjær (det de har til overs etter at de har tatt alt det gode spiselige til filet og andre ting), resten er mel, stivelse, og sånn der som ikke er spesielt bra. + Lakerol da.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 22-12-10, 11:31   #4755
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Der har du synderen din. Fiskeboller er 5% fiskeavskjær (det de har til overs etter at de har tatt alt det gode spiselige til filet og andre ting), resten er mel, stivelse, og sånn der som ikke er spesielt bra. + Lakerol da.

jo men dem hadde 4,5 % karber bare?? :/ skjønner ikke... teller det virkelig ikke hvor mange gram karber man spiser?? Spiste bare noen få jo :-o

Gammel 22-12-10, 11:42   #4756
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Senorita: Ikke heng deg opp i ketosticksene. Urinen din kan ha vært uttynnet pga vanninntak, de kan være defekte fordi lokket ikke er satt godt nok på, du kan ha vært i såpass aktivitet at ketonene er brukt opp etc etc. Dessuten vil du få de mest korrekte testresultatene om du måler minimum et par timer etter dagens siste måltid.
Om du spiser mindre enn 20 gram karbohydrater om dagen skal det SVÆRT mye til at du ikke er i ketose. Sticksene viser bare hva som skjer i urinen din, ikke kroppen forøvrig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-12-10, 12:06   #4757
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

jo men dem hadde 4,5 % karber bare?? :/ skjønner ikke... teller det virkelig ikke hvor mange gram karber man spiser?? Spiste bare noen få jo :-o

4,5 PROSENT av HVA? Hvor mange gram man spiser teller, men det teller også HVOR karbene kommer fra. Og som photo sier, så kan det være ketostixene som ikke er helt nøyaktig.

Du spiste f.eks to fiskeboller? Hvor mye veier EN fiskebolle? Litt mer enn 100 gram gjetter jeg på, stemmer det? Så hvis det er 4,5% karber i en fiskebolle og den veier 150 gram er det 6,725 gram karber i EN fiskebolle. Når du spiser to kan du regne ut. Det påvirker blodsukkeret.

Uansett så har ikke fiskeboller noen plass i ett ketogent kosthold , og det er det du har

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 22-12-10, 12:20   #4758
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Senorita: Ikke heng deg opp i ketosticksene. Urinen din kan ha vært uttynnet pga vanninntak, de kan være defekte fordi lokket ikke er satt godt nok på, du kan ha vært i såpass aktivitet at ketonene er brukt opp etc etc. Dessuten vil du få de mest korrekte testresultatene om du måler minimum et par timer etter dagens siste måltid.
Om du spiser mindre enn 20 gram karbohydrater om dagen skal det SVÆRT mye til at du ikke er i ketose. Sticksene viser bare hva som skjer i urinen din, ikke kroppen forøvrig.

det var en helt ny boks.. så kan ikke være noe galt med stixene..

Gammel 22-12-10, 12:23   #4759
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

4,5 PROSENT av HVA? Hvor mange gram man spiser teller, men det teller også HVOR karbene kommer fra. Og som photo sier, så kan det være ketostixene som ikke er helt nøyaktig.

Du spiste f.eks to fiskeboller? Hvor mye veier EN fiskebolle? Litt mer enn 100 gram gjetter jeg på, stemmer det? Så hvis det er 4,5% karber i en fiskebolle og den veier 150 gram er det 6,725 gram karber i EN fiskebolle. Når du spiser to kan du regne ut. Det påvirker blodsukkeret.

Uansett så har ikke fiskeboller noen plass i ett ketogent kosthold , og det er det du har

Veide dem her nå.. ca 50 gram er disse, ikke så veldig store. jeg spiste 4 stk.. dvs skal det være 9 karber.. Er jo ikke så veldig mye det syns nå jeg da.. kylling er jo null karber i vel.. 4,5 gram per 100 gram syns ikke jeg er så mye heller. Har jo spist ting med mer karber i per 100g enn det :/ men må være fiskebollene som har gjort utslaget siden jeg ikke er i ketose.. Men stixene er nøyaktige tror jeg, for dem var uåpnet da jeg testet første gangen.. og helt splitter nye.. Jaja, i dag ble det ovnsbakt laks, så får se om det hjelper.. Skulle visstikke mye til før jeg er ute av ketose gitt :-o

Gammel 22-12-10, 12:42   #4760
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Veide dem her nå.. ca 50 gram er disse, ikke så veldig store. jeg spiste 4 stk.. dvs skal det være 9 karber.. Er jo ikke så veldig mye det syns nå jeg da.. kylling er jo null karber i vel.. 4,5 gram per 100 gram syns ikke jeg er så mye heller. Har jo spist ting med mer karber i per 100g enn det :/ men må være fiskebollene som har gjort utslaget siden jeg ikke er i ketose.. Men stixene er nøyaktige tror jeg, for dem var uåpnet da jeg testet første gangen.. og helt splitter nye.. Jaja, i dag ble det ovnsbakt laks, så får se om det hjelper.. Skulle visstikke mye til før jeg er ute av ketose gitt :-o

50 grma? Åja, jeg trodde virkelig de var tyngre :P

Det skal egentlig ikke så mye til for å gå ut av ketose, når man spiser ting man ikke bør spise. MEN, det betyr ikke så mye om du spiser 20 eller 25 gram karbohydrater, fordi kroppen bruker enda ketoner som forbrenning. Det er av samme årsak jeg sier, satt på spissen, at det ikke er nødvendig å gå i bakken om man spiser 15,2 karber istede for 15 karber. Og selv om man vipper ut av ketose så betyr det ikke at hele kuren er ødelagt lissom. Det er når man langer i seg lassevis med karber at man bør være bekymret.

Gammel 22-12-10, 12:54   #4761
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

50 grma? Åja, jeg trodde virkelig de var tyngre :P

Det skal egentlig ikke så mye til for å gå ut av ketose, når man spiser ting man ikke bør spise. MEN, det betyr ikke så mye om du spiser 20 eller 25 gram karbohydrater, fordi kroppen bruker enda ketoner som forbrenning. Det er av samme årsak jeg sier, satt på spissen, at det ikke er nødvendig å gå i bakken om man spiser 15,2 karber istede for 15 karber. Og selv om man vipper ut av ketose så betyr det ikke at hele kuren er ødelagt lissom. Det er når man langer i seg lassevis med karber at man bør være bekymret.

Ja jeg stresser ikke. I følge min kostholdsplan kan jeg ligge på opptil 50 g karbo, er bare jeg selv som har valgt å ligge så lavt. Spiser etter EAT jeg da.. Men jeg liker å være i ketose, og liker å følge med.. og lurte på hvorfor jeg falt ut siden jegtrodde jeg hadde spist lite karber.. Ja de fiskebollene her er smååå, de som kjøpes ferske er nok større. Hermetisk drit de her, hehe. Skal ikke spise dem igjen nei. Da får jeg lage selv

Gammel 22-12-10, 16:21   #4762
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

I rekken av hjernedøde ting jeg tenker på: Hvilket navn er vanligst i din vennegjeng/omgangskrets?
Jeg fant nemlig nettopp ut at jeg kjenner minst 11 Linda'er, 5-6 av de omgås jeg jevnlig.

Gammel 22-12-10, 16:27   #4763
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I rekken av hjernedøde ting jeg tenker på: Hvilket navn er vanligst i din vennegjeng/omgangskrets?
Jeg fant nemlig nettopp ut at jeg kjenner minst 11 Linda'er, 5-6 av de omgås jeg jevnlig.

Knut er vanligst hos meg.. Kjenner minst 11 jeg også..

Gammel 22-12-10, 18:43   #4764
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Hvorfor er det så vanskelig å stoppe når man først har begynt å spise av fenalåret?

Gammel 23-12-10, 00:35   #4765
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Maria, tror jeg. Kjenner nok en 12-13 Maria'er (eller sikkert flere, men det er de jeg omgås)

Hvorfor er det så vanskelig å stoppe når man først har begynt å spise av fenalåret?

For det er GODT

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-12-10, 14:47   #4766
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Maria, tror jeg. Kjenner nok en 12-13 Maria'er (eller sikkert flere, men det er de jeg omgås)

For det er GODT

JUPP

Er det noen der som kan ha noen slags peiling på hvilke butikker som KAN ha sånne lysgreiner med led-lys på (den ser ut som greiner med bittesmå lys på), hadde selvsagt innstilt meg på å gi en sånn i julegave og handlet da ikke før i siste liten og nå finner jeg pokker meg ikke sånne!

Gammel 23-12-10, 14:50   #4767
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Er det noen der som kan ha noen slags peiling på hvilke butikker som KAN ha sånne lysgreiner med led-lys på (den ser ut som greiner med bittesmå lys på), hadde selvsagt innstilt meg på å gi en sånn i julegave og handlet da ikke før i siste liten og nå finner jeg pokker meg ikke sånne!

jeg kjøpte på Europris. Ellers tenker jeg Clas Ohlson

Gammel 23-12-10, 15:07   #4768
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

jeg kjøpte på Europris. Ellers tenker jeg Clas Ohlson

Clas Ohlson er ikke-tilstedeværende i grisegrendte strøk

Jeg prøver europris!

Gammel 23-12-10, 15:12   #4769
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hva kan forårsake røde prikker inne på det hvite i øyet? Jeg fikk en på venstre øye for kanskje en liten uke siden, den har begynt å fade. Men da jeg sto opp i morgest var det to på høyre. De er ca litt støre enn et knappnålshode, og knall rød, som blod.
Jeg mener og tror at begge gangene var etter inntak av alkohol, og jeg har sovet med sminken på , men jeg kan ikke huske å ha fått sånne før.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-12-10, 15:20   #4770
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Fredrik. Aner ikke hvor mange Fredrik'er jeg vet om i alderen 10-20 år, mem jeg tror ikke jeg har fingre nok til å telle dem! Bare på trinnet til guttungen er det 4-5 stykker.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 23-12-10, 15:21   #4771
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Vaks opp med veldig mange Silje rundt omkring i nærmiljøet... Trur det var veldig poppis i 1979-1980 i området.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-12-10, 15:23   #4772
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva kan forårsake røde prikker inne på det hvite i øyet? Jeg fikk en på venstre øye for kanskje en liten uke siden, den har begynt å fade. Men da jeg sto opp i morgest var det to på høyre. De er ca litt støre enn et knappnålshode, og knall rød, som blod.
Jeg mener og tror at begge gangene var etter inntak av alkohol, og jeg har sovet med sminken på , men jeg kan ikke huske å ha fått sånne før.

Det er nok sprengte blodkar. Helt ufarlig og kan skyldes inntak av alkohol.

Derfor det er så populært i utlandet med clear eyes. Det får endel av disse karene til å trekke seg sammen slik at det ikke vises så godt dagen derpå hvis du har hatt deg ei kule.

Gammel 23-12-10, 15:38   #4773
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Hva kommer det av at voksne gjerne spiser til tross for influensa mens barn ikke gjør det?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 23-12-10, 15:50   #4774
ada-emilie
Sperret

ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Vet noen om det finnes noen som har karbonadedeig med mindre fett i en den fra gilde som er på fem gram pr 100 gram? Er det magrere i en kjøttdisk?

Gammel 23-12-10, 16:10   #4775
ada-emilie
Sperret

Forer man virus når man spiser sukker eller er det bare bakterier man forer med sukker?

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.