Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-03-10, 16:09   #376
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Uff da, Val. Før jeg begynte på ketolyse prøvde jeg å slanke meg og gikk ned en-en og en halv kilo raskt. Jeg hadde totalt godteriforbud og spiste både mindre og sunt. Men jeg gikk ikke ned noe mer. Jeg måtte kjempe for å holde vekten på 84 kg, mens når jeg spiste det jeg hadde lyst på veide jeg et kilo mer. Gjett om jeg sprakk da?! Kroppen er ikke like sammarbeidsvillig alltid.

Elinee: Så utrolige bra resultater du oppnår som går ned så mye hver dag! For meg ser det ut til å ha avtatt litt nå, men da jeg regnet det ut var daglig gjennomsnitt 157 g for dagen. jeg syntes det var bra jeg, men du har jo nesten det dobbelte. Jeg har aldri gått ned så raskt i vekt før,selv om jeg trenet mye mer da jeg ikke hadde bekkenløsning.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 16:49   #377
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Ja, er veldig fornøyd. Men får se hvor lenge det holder. Virker som om alle kiloene har kommet fra puppene, huden der har blitt mye løsere. Men sikkert noe med at jeg nettopp hadde melk i de og.
Jeg har også fortsatt bekkenløsning, så blir ikke mye trening, blir ikke noe trening faktisk, men er så greit når jeg går ned bare ved å endre matvaner Men burde trene også, huden skal jo med!!

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 17:01   #378
Val
Gjest

Gruer meg til veiing i morra!

Har trent styrke i dag, ble kjempesliten!

Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 17:04   #379
Myrull
Medlem

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Myrull er ny på veien

Har veid meg vær dag jeg.
Sto stille en liten periode å så begynnte det å gå veldig fort her.
Håper det fortsetter slik.
Har brukt mye meierismør, lurer på om det er det som har gjort susen.

Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 17:19   #380
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Ja, det er ikke en lett slankemetode, egentlig. Matlaging krever mye planlegging, skjæring og steking. Men for meg er det verdt det, merker jeg. Går ned 200-300 gram om dagen, men så fort jeg drikker litt vin eller spiser noe som inneholder lite karber, men som er fy mat, tar det en uke å komme i gang igjen.

Val, det er nok ikke utdatert det med at det ikke er bra med bare et måltid om dagen. Hører det stadig av spis deg slank folk. Kroppen ternger ofte og lite for å holde forbrenningen i gang hele dagen. Men nå har jo du vært så flink til å gjøre det du skal, og det har ikek funket optimalt, så da må du prøve deg litt frem.
Håper det ordner seg for deg. Er så irriterende når man ofrer alt man liker og så går det ikke for det!
Jeg håper bare at jeg holder meg der jeg skal når jeg har gått ned og slutter på ketolyse. Kjipt hvis alt går opp igjen med en gang....

Som om jeg skulle sagt det selv ! hehe

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 17:24   #381
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Val vet ikke om det stemmer men jeg har ofte hørt at muskeler veier mer en fett? Så kan jo kansje være derfor du ikke går ned så mye ? Men at du alikevel kansje forbrenner fett ? Har jo også hørt at muskler øker forbrenningen

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 17:31   #382
Superteddy
Medlem

Hvor: Lillehammer
Alder: 43
Superteddy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Kan det være at du spiser for lite fett? spiser du sukkerfri tygis? eller andre sånne sukkerfire ting ? mangen av de inneholder mye harb..

Spiser minimum 150 gram fett, og ingen tyggis eller sukkerfrie drops. Av og til bittelitt natreen, men max en ts pr dag..

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 17:52   #383
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Ja da vet ikke jeg =( hehe er så fersk selv.

Gammel 18-03-10, 18:32   #384
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Ja, er veldig fornøyd. Men får se hvor lenge det holder. Virker som om alle kiloene har kommet fra puppene, huden der har blitt mye løsere. Men sikkert noe med at jeg nettopp hadde melk i de og.
Jeg har også fortsatt bekkenløsning, så blir ikke mye trening, blir ikke noe trening faktisk, men er så greit når jeg går ned bare ved å endre matvaner Men burde trene også, huden skal jo med!!

Har du kilosvis med pupp?!! Jeg hadde melk inntil en måned siden jeg også, så krympet har de gjort, men det er ikke så mye å ta av i utgangspunktet men de ble mindre enn før jeg ble gravid.

Jeg trener litt nå og da jeg, nesten daglig. Jeg bruker treningsball og bozu ball. Begge deler er lette å gjøre foran tven, styrker de rette musklene (balanse og kjernemuskulatur) og gir omtrent null belastning på bekkenet. Helt supert.

Gammel 18-03-10, 19:23   #385
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Uff jeg er så lei av å være sliten å svimmel.Når jeg sitter føler jeg meg helt ok, men med en gang jeg prøver å reise meg blir jeg kjempesliten å svimmel.. sitter å gråter nå for orker snart ikke mer av denne følelsen av å være syk Eneste jeg har lyst til er å orke å rydde huset mitt og holde kurs, er det så mye forlangt liksom ? grrr

Gammel 18-03-10, 19:31   #386
Myrull
Medlem

Myrull sin avatar

Myrull er ny på veien

Var sånn de første to ukene jeg å nå har jeg utrolig mye energi, bobbler over her.
Har vasket ned hele huset å alt mulig rart.

BLOGGEN
Gammel 18-03-10, 19:39   #387
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

jeg har hold på i 4 uker på lørdag som kommer

Gammel 18-03-10, 19:45   #388
Myrull
Medlem

Myrull sin avatar

Myrull er ny på veien

Håper det gir seg snart til deg.
Er utrolig slitsomt når det står på.
Sist jeg prøvde så var jeg sånn lenge jeg også, men ikke denne gangen...vet ikke hva det kommer av jeg.

BLOGGEN
Gammel 18-03-10, 19:50   #389
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

=)

Gammel 18-03-10, 20:18   #390
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Jeg merket at formen bedret seg etter en måned og to dager. Jeg er fortsatt litt småkvalm og svimmel innimellom, men det er sjeldnere. Den første måneden var det så å si konstant. Håper det gir seg snart.

Gammel 18-03-10, 20:22   #391
Superteddy
Medlem

Hvor: Lillehammer
Alder: 43
Superteddy er på en erverdig vei

Det svartner for meg bare jeg ser opp i taket... Men så har jeg hatt bihulebetennelse i tre uker også da... Er det mulig å få lavt blodtrykk av dette? Har aldri hatt det før altså...

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:11   #392
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Superteddy, her.

Det svartner for meg bare jeg ser opp i taket... Men så har jeg hatt bihulebetennelse i tre uker også da... Er det mulig å få lavt blodtrykk av dette? Har aldri hatt det før altså...

Oiii.. Jeg har ikke hatt det sånn.. Men jeg husker at jeg ble veldig lett svimmell når jeg gjorde litt bråe bevegelser, men jeg klarer ikke huske når det skjedde. Men tror det var rundt om uke 3-4.. Det går nok over, men hvis ikke så hadde det kanskje vært en idê å snakke med legen?!?

Det har skjedd litt siden jeg var inne ja.
Har vært rundt om i hele dag. Vært på babysvømming med vesla og handlet litt rundt om. Jeg har også vært på spinning Så har ikke fått tid til å henge meg på diskusjonene deres. Starter ny jeg
I dag har jeg som nevnt vært på spinning, for 3. gang denne uken. Og så har jeg vært på volleyball trening 2 ganger, så jeg håper virkelig det gir litt resultater=) Men spiste 2 stk atkins barer i dag, fordi jeg ikke hadde tilgang på noe annet! Så håper ikke det ødelagte. Kom meg ikke oppå vekta i dag, så aner ikke om jeg fortsatt går ned, men satse på det. Tar en snik-veiing i morgen jeg

Jeg har i de siste dagene merka at jeg får vondt i siden. Under ribbebeina på en måte. Det kjennes ut som om jeg sliter noe i to hvis jeg beveger meg. Men sitter jeg i ro i 2-3 min er det over..? Noen som har peiling? Kjent det selv?

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:29   #393
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Det hørtes ikke bra ut, superteddy. Har du sjekket blodtrykket ditt?

Jeg var noen uker plaget med noe som kjentes ut som hold/sting/vokstral, bare på en annen plass inni brystkassen. Jeg kjente det hele tiden, men når jeg lå på den siden det var på ble det vondere. Det gikk over uten at jeg merket det, men det varte en god stund.

Gammel 18-03-10, 22:50   #394
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Nei, namba, kilosvis med pupper hadde jeg ikke. Men har brutk 80e og nå er det litt for stort. Huden tar liksom plass, ikke puppene. Æsj, det hørtes ekkelt ut. Er ikke så ille da

65kg mamma, jeg har hatt akkurat det samme. Har det fortsatt, vondt bak ribbeina. Jeg hadde det når jeg hadde svangerskapsforgiftning og, men det var fordi levern svikta, den skal jo være snart bra igjen. Har lurt på dette jeg og, men legen bare kimser av det. Er jo lever og galle som ligger der...Irriterende.
Mona, merker også at jeg blir veldig svimmel. Kan plutselig dette et skritt til siden og kan ikke reise meg brått. Har gått fire uker i morgen, så får se om det blir bedre med tiden. Og ja, muskler veier mer enn fett. Derfor bodybuildere veier masse, med bare 1-2% kropsfett, mens vanlige mennensker på samme str med fett, veier ofte mindre enn de.

Gammel 18-03-10, 22:52   #395
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Og, 65 kg mamma, jeg spiser atkins bar hver dag, og det går heeeelt fint. Thank god for that.

Gammel 18-03-10, 23:12   #396
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kg mamma, jeg har hatt akkurat det samme. Har det fortsatt, vondt bak ribbeina. Jeg hadde det når jeg hadde svangerskapsforgiftning og, men det var fordi levern svikta, den skal jo være snart bra igjen. Har lurt på dette jeg og, men legen bare kimser av det. Er jo lever og galle som ligger der...Irriterende.

Ja, eg lurte på om det kunne ha noe med at vi drikke mye vann og skyller ut viktige stoffer som kroppen trenger. Eg tar ikke de tilskuddene pga amming. Har ikke vært til lege siden 6 ukers kontrollen etter fødselen så min vet ikke at jeg går på ketolyse.. Men håper det går over=)

Og, 65 kg mamma, jeg spiser atkins bar hver dag, og det går heeeelt fint. Thank god for that.

Ja jeg håper det går fint her og, men forje gang jeg spsite følte jeg at det stoppet opp. Men kan og være pga mensen. Eller at jeg rett og slett bare stod litt stille. Tror jo det bare er meg som lurer meg selv til å tro at de barene er FYFY! Hehe.. Får se i morgen om vekta står stille elr om den fortsetter å gå ned. I teorien skulle jeg gått ned 100 gr i dag og 100 gram i morgen, fordi jeg har gått ned 100 gr hverdag denne uka, etter at jeg gikk opp 500gr=/

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 23:22   #397
Val
Gjest

Fa*** en uke uten meieriprodukter, og jeg har gått opp! Nå har jeg ikke engang gått ned 2 kilo, nå er jeg 300 gram unna startvekt. grrrrrrr nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre

Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 23:49   #398
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Fa*** en uke uten meieriprodukter, og jeg har gått opp! Nå har jeg ikke engang gått ned 2 kilo, nå er jeg 300 gram unna startvekt. grrrrrrr nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre

Nei! Huff, jeg synes synd på deg jeg altså. Det er ille nok å slite med vekta om man ikke skal slite med slankingen også. Jeg håper bare ikke at du forlater oss selv om du velger å prøve noe annet.

Gammel 18-03-10, 23:52   #399
65kgmamma=perfekt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Fy søren Val, dette er for kjipt altså!! Huff, det er kanskje ikke rette kuren for din kropp?!? Kanskje du må spørre disse ekspertene om de kan se igjennom matinntaket ditt og evt finne feil elr mangler?? Gi dem eksakt liste over alt du spiser så kanskje de klarer å finne ut av det?

Huff, uansett så håper jeg virkelig at det ordner seg for deg!!!

Gammel 19-03-10, 00:57   #400
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Hei superteddy det er akkuratt sånn jeg har+ det føles som om jeg skal besvime så å si vær gang jeg reiser meg. Var hos legen i går og tok masse blodprøver så blir spennende å se hva de sier=) Hadde vært greit om de sier jeg mangler noe, sånn at jeg ikke får (nei alt er kjempefin!) og så sitter jeg videre å lurer på hva som feiler meg hehe. mangler jeg noe er det jo bare å spise det jeg mangler. Skal si fra hvordan det går

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.