Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Au, jeg prøver å slutte!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-03-08, 20:35   #26
Agathe
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 45
Agathe er ny på veien

Sv: Au, jeg prøver å slutte!

Jeg tenkte igrunnen ikke på akkurat det, jeg tenkte på tarmer innsatt med faenskap og dertil hørende belegg som hindrer reaksjoner. (?)

Agathe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nesten-atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 22:42   #27
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Takk nille for fine svar!

Jeg har også fått et kjempebra svar på lowcarbfriends (amerikansk forum), limer det inn så andre kan lese!

Sitat:

First to stop the weight loss try following the premaintnenace addition for carbs 10 more on each level from your rungs you already got until you stop since you are having digestive issues.
W#hat lkevel are you eating your carbs now since you have climbed the ladder that would put you at the induction 20 plus the 5 per rung for OWL for 8 rungs so you are up to 60 net carbs. Looks like you got a higher CCLM congrats.

many folk had food intolerances before but they didn't realize it cause it was a constant thing. Now when you reintroduce those foods your immune system isn't suppressed and whacks the fire out of them.

Check the ingredients in your chocolate and then you can test to see if it cocoa or something else real easy ( I'm assuming you are already having cream as part of your Atkins) meaure one 1 cream with 1T cocoa powder and 1 sweetner you have been using stir it up real well and it should become like a creammy candy. you can try that and see if you get any digestive issues. if you do then you know it is the cocoa and will need to avoid it. If you don't then add 1T cocoa powder and try again the next day and see. if nothing go to 3 and see you maight need a bit more cream but since you are trying to slow weight loss it shouldn't be an issue. if you tolerate 3 T in one sitting with no harm you know it was an addative in the chocolate. and if it was low carb choclate check your sweetners cause many have laxative effects warnings on the package.

As to the bread you could have wheat issues and not know it too. After you finish the chocloate experiment if you do it you can see if it is a gluten issue or a wheat issue by using some nongluten flours to make your bread. Grains containing gluten include spelt, kamut, rye, barley, oats, and wheat so you could try some non gluten ones like brown rice, wild rice, millet, milo, sorghum and corn.
How did you do on the nut and legumes rungs? you can use nut flour and/or garbonzobeans or soy flour if you like the flavor of soy to make some bread should you want it. There are gluten free flours on the market you could try to.

if you think it is an ingredient in your bread ( I'm allergic to most commercial breads cause they have soy in them) you can make your own bread at home and control the ingredients. easiest thing to do is make frenc bread cause it is just water flour yeast sugar for the yeast and that is it. make you a loaf using your favorite whole wheat bread flour and see what happens. if you have the reaction then you can elimintate the wheat and try a different flour like oat or rye. if you have the same issue then try a gluten free one and see. if you don't have a reation then you know it was the gluten and you need to talk to your doc about it. if it was just the wheat they you will need wheat free flours to make your breads. and can try different flours till you find one you like. since allergies are to proteins don't use the WP isiolate thinking you will be eliminated the issue should it be wheat.

If it isn't the wheat french bread then make another loaf and add another grain or ingredient and test that bread until you find the ingredient that messed you up or you get a bread you love and can have as part of your WOE.

Happy hunting.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 09:27   #28
Fnutte
Medlem

Fnutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 50
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Dette er muligens bare min rare tankegang, men er det mulig at kroppen prøver å fortelle oss hva den vil ha og ikke også?

Man sier om gravide: at hvis de får et sug etter bestemte råvarer så er det ofte stoffer i dem som kroppen trenger.

Kanskje det da er sånn at kroppen ikke vil ha blodsukkersvingningene og prøver å fortelle deg at den ikke vil ha hvetemelet og sukkeret igjen???

til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 09:36   #29
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Vel kanskje! Jeg har ihvertfall funnet ut at jeg tåler både hvetemel og sukker (aka Vafler!), men ikke gjær og muggsopp! Det hadde jeg en mistanke om i begynnelsen også. Blir nå testa for IgA på gjær. Ikke det store tapet å leve uten råere brød og bare spise rundstykker istedenfor. For de går bra!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.