Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan man gå ned for fort i vekt?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-07-08, 16:28   #26
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kan man gå ned for fort i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Det finnes nye, Svenske undersøkelser som indikerer at de som går fortest og mest ned, har størst sjanse for å unngå vektøkning etter slankekuren.
Lykke til
Torkil

Hurra!!!!!!!!!

Gammel 18-07-08, 16:56   #27
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Men som etter graviditet, sånne "sexy" hold inn underbukser, sånne som går laaangt oppetter magen med hold inn-parti, kan føre til at huden krymper om den brukes mens man minsker! Selv gikk jeg med sånn etter gravvis, og trekkspillmagen trakk seg inn ikke la seg ned. Kjempelurt!

Dette høres veldig lurt ut, ja! Hvor kan man kjøpe slike underbukser (hva slags butikker)?

PS - Kanskje ikke så sexy å ha på underveis, men desto mer sexy når vi er ferdige med slankingen?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 20:52   #28
Sense
Medlem

Sense sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sense er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Påkkern også altså. Du har ingen hete tips for å bli kvitt den du heller?

Broren min er fysioterapeut, og var så imponert over vekttapet mitt. Men han sa også at slik som magen og "håndtakene" over hoftene, ikke kan slankes bort, eller trenes bort. Det er jo for mye hud, det er ikke mye fett igjen der egentlig..

Jeg hadde svære "håndtak" og hengemage nå etter mitt siste svangerskap, og dette er det første som minsket etter at jeg begynte på ketolysekuren....

Gammel 19-07-08, 23:34   #29
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Det med løs hud har jeg lite tro på. Journalisten i Vi Menn, som gikk ned 25 kilo på 100 dager har ikke for mye løs hud. Jeg er ganske sikker på at det har med utgangspnktet å gjøre.

Men har det ikke litt med hvor MYE man går ned også? Jeg gikk jo ned 60 kg på ett år, og da 30 kg i løpet av 90 dager, og jeg har en god del løshud. Ikke urovekkende mye (sikkert pga. alderen og at jeg feks. ikke røyker), men nok til at jeg trenger et par operasjoner nå i nærmeste fremtid. Alle de opererte jeg kjenner har måttet operere bort en haug med løshud etterpå, men så har de jo også gått ned mellom 60 og 100 kg. Jeg lurer på om vi hadde fått like mye løshud om vi hadde tatt vekttapet over feks. 5 år i stedetfor 1?

Gammel 20-07-08, 10:54   #30
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Grunnen til at jeg nevnte den Svenske undersøkelse er at mange går veldig fort ned i vekt på ketolysekuren og mange er innprentet at raskt vekttap ikke er bra. Derfor er det fint å vise til at det faktisk ikke stemmer, men årsaken til at det er slik er en så lenge ukjentt.

Jeg tror at årsaken til at ca. dobbelt så mange klarer å holde vekten etter ketolysekuren sammenliknet med "pis mindre" kurer er at :

• Man blir vant med regelmessig mosjon
  • man blir vant med å spise MAT
  • man blir kvitt fett-fobi
  • man får ett nytt syn på karbohydrater
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:16   #31
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sense, her.

Jeg hadde svære "håndtak" og hengemage nå etter mitt siste svangerskap, og dette er det første som minsket etter at jeg begynte på ketolysekuren....

Minsket ja, det har de gjort. Men det er også der det sitter igjen mest, ettersom det var det største problemområdet mitt. Jeg er sikker på at 5 av de 7 siste kiloene mine sitter nettopp over magen/håndtakene enda, og jeg har faktisk en god del hud til overs på magen...

Gammel 21-07-08, 10:00   #32
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
screwball er ny på veien

Hei
Grunnen til at jeg nevnte den Svenske undersøkelse er at mange går veldig fort ned i vekt på ketolysekuren og mange er innprentet at raskt vekttap ikke er bra. Derfor er det fint å vise til at det faktisk ikke stemmer, men årsaken til at det er slik er en så lenge ukjentt.

Jeg tror at årsaken til at ca. dobbelt så mange klarer å holde vekten etter ketolysekuren sammenliknet med "pis mindre" kurer er at :

• Man blir vant med regelmessig mosjon
  • man blir vant med å spise MAT
  • man blir kvitt fett-fobi
  • man får ett nytt syn på karbohydrater
Vennlig Hilsen
Torkil

Tror dette er spikeren på hodet.
En annen ting er at jeg ved selvsyn opplever at jeg mister lagret fett i mye større grad enn ved "spis-mindre"-kurer (noe som vises veldig godt på hvordan kroppen min har endret fasong).

Når jeg har prøvd slike "spis-mindre"-kurer har jeg mistet noe fett ja, men også mye muskelmasse og dermed rast opp igjen når jeg har avsluttet kuren. All styrketrening har vært forgjeves. Nå opplever jeg at muskelmassen beholdes samtidig som jeg ser at musklene blir mer definerte (har over lengre tid trent mye styrke og spist masse=nesten "bulking" som kroppsbyggerne kaller det...).

Dessuten kutter man i en slik "spis mindre og tell kalorier"-kur ned på både fett og søtt, slik at jeg føler det er tørt og gir liten metthetsfølelse (en salat med olivenolje/majones/seterrømme glir lettere ned enn en tørr en).
Som du skriver her - på Ketolyse kan man spise MAT! Og dette med hvor misvisende ernæringsråd er i forhold til at man bør ha et fettfattig, karborikt kosthold er noe som man virkelig får øynene opp for når man satser på ketolysekuren.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hvor mye kan man gå ned på lavkarbo? manesh Lavkarbo generelt 7 28-01-08 22:40
Kan alle gå ned i vekt på ketolyse? Betty Boop Ketolysekuren 20 13-01-08 16:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.