Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Å steke kylling

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-09-08, 21:07   #26
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Å steke kylling

Opprinnelig lagt inn av Photobscura

Joooo. Men, kanskje jeg skal øve meg på dem? Bruke dem som steke-kylling-trening? Og så er jo faktisk skinnet ok, og så kan jeg ta det beste kjøttet (det hvite off course) og bruke i salater! Sparefestivalen all the way her!

Gjør det

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 19:26   #27
vilya
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 39
vilya er på en erverdig vei

Trikset for perfekt kylling(klubber, lår, vinger) er:
Ha olje og krydder (jeg bruker paprikapulver og litt chili) på kyllingen og bland godt med hendene. Ha det i en form, og strø salt over. Stek på sterk varme! Ca 220 grader til skinnet er crispy, skru heller ned om skinnet er ferdig, og kyllingen fremdeles er rå i midten. Eller stek på 200 grader, og sett på grillen de siste minuttene.

vilya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 19:19   #28
Tone-G
Seniormedlem

Tone-G sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 53
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vilya, her.

Trikset for perfekt kylling(klubber, lår, vinger) er:
Ha olje og krydder (jeg bruker paprikapulver og litt chili) på kyllingen og bland godt med hendene. Ha det i en form, og strø salt over. Stek på sterk varme! Ca 220 grader til skinnet er crispy, skru heller ned om skinnet er ferdig, og kyllingen fremdeles er rå i midten. Eller stek på 200 grader, og sett på grillen de siste minuttene.

Jeg prøver denne varianten nå

Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:07   #29
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

La dem ligge i salt lake i 1 døgn før du steker dem. Da syns jeg dem blir saftigere

Dette er favoritt oppskriften min når jeg skal koke kyllinglår:

Salted chicken
1 whole chicken (or 5 legs)
1/2 cup sea salt
5-6 peppercorns, crushed
3 bay leafs
6 cups water

For boiling:
5 peppercorns
1/2 onion
Water to cover

It is easy!
Bring together salt, pepper, bayleafs and water in a box/plastic bag. Add the chicken and let it be in the frigde over night.
Next day:
Take the chicken out of the plastic bag.
Bring water to boil, add onion and pepper. Add the chicken and boil for 45 minutes.
Let it be cool in the water.

Gammel 14-06-10, 22:06   #30
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Alt jeg lærer her på forumet! Nå googla jeg faktisk, lurte på hvor lenge kyllinglårene mine skulle steke, og så var dette det første som kom opp Har jo lest tråden før, men det er ikke alt som går inn første gang gitt ... Nå ser jeg jo at jeg har gjort masse feil før, men her er det masse tips som skal prøves ut!

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 23:00   #31
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Denne er bra:

http://www.klikk.no/mat/spise/article517313.ece

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man steke i olje på ketolyse Pipp Ketolysekuren 8 28-02-08 19:39
Steke fisk (Se hit Photobscura) Bee Middag 18 11-07-07 17:01
Steke mat - I margarin? Chumpsy Lavkarbo generelt 12 05-10-05 18:29
Kylling Mussallam (kylling med nøtter) Marianne Middag 0 29-12-04 11:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.