Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

De vil, de vil, men får det ikke til

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-02-09, 17:40   #26
Adriane
Medlem

Adriane sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De vil, de vil, men får det ikke til

Paulun og Drevon og alle de usynlige-Money rules..

Gammel 17-02-09, 17:55   #27
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Kan bare signere deg valleygirl. jeg har aldri hatt mer stabilt humør enn etter at jeg begynte med ketogent kosthold. Det er en av de mange positive "bivirkningene" som gjør at jeg har tålmodighet til å holde meg til kostholdet til tross for manglende/treg vektnedgang. Jeg har garantert mindre humørmessige nedturer nå, enn når jeg spiser karber. Har inntrykk av at mange andre på dette forumet har akkurat samme erfaring. Finnes et par tråder om hvilke andre "bivirkninger" enn vektnedgang som kostholdet har, og bedre humør er så vidt jeg husker en av de mest nevnte effektene.

Spørsmålet er om disse studiene er langvarige, eller om det er enda en av de mer kortvarige studiene som viser noen av de ubehagene som folk gjerne har den første uka eller to av et ketogent kosthold?

Gammel 17-02-09, 18:34   #28
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sitat:

According to Wurtman's clinical studies, if the carbohydrate craver eats protein instead, he or she will become grumpy, irritable or restless. Furthermore, filling up on fatty foods like bacon or cheese makes you tired, lethargic and apathetic. Eating a lot of fat, she said, will make you an emotional zombie.

"When you take away the carbohydrates, it's like taking away water from someone hiking in the desert," Wurtman said. "If fat is the only alternative for a no- or low-carb dieter to consume to satiate the cravings, it's like giving a beer to the parched hiker to relieve the thirst--temporary relief, but ultimately not effective."

Det er det dummeste jeg har lest!

Skikkelig useriøst!

Uhg. *zombie*

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 18:38   #29
Fetpåmidten
Medlem

Fetpåmidten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Fetpåmidten er ny på veien

Dette minner meg om:

"...og den som spiser pølsemat og kjøttmat hele dagen, han blir å sliten og så trøtt og veldig tjukk i magen..." (fritt etter hukommelsen)

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Føler du deg gammel? Ikke? Ikke jeg heller! fett-nok Livets lyse side 15 24-09-08 22:31
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 21:53
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 12:34
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.