Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette min trivselsvekt ?Jeg er 174 cm høy og veier 64 kg nå, jeg er ikke skrapa men slank. Jeg ville ikke veid mer (med mindre det var muskelvekt, og det kan det jo hende jeg får nå når jeg trener mer), men det er jo meg, og jeg er vel preget av litt panikk for å bli overvektig igjen. Men for å svare på HI sitt spørsmål, jeg synes det er viktig å være glad i seg selv, så om du trives med den kroppen du har nå, så synes jeg du skal slappe av og ikke stresse med det. Vil du gå ned i vekt, så går du ned i vekt men kun for din egen skyld.
![]() |
![]() |
#27 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette min trivselsvekt ?
Først: Definisjonen av en kalori: 1kcal er energien det tar å øke temperaturen på 1 liter vann med 1 grad celcius ved 1 atmosfæres trykk. 1700kcal er og vil alltid være 1700kcal men snakker da selvfølgelig om energi tatt opp i kroppen, ikke inntatt energi. Spiser man f.eks. disse pillene som blokker fettopptak i tarmen vil energien kroppen tilføres være lavere enn energimengden man putter i seg. Alikevel, argumentet holder, for om kroppen bare tar opp.. tja.. 1300 av disse 1700 kaloriene, så havner de restrerende 400 i doskåla. :P
Jeg kan komponere et par greske ord jeg også, og si at folk med brunt hår hører til én type, blondt og rødt hver sin andre type. Hadde jeg sett på litt statistikk kunne jeg "mystifisert" det enda litt mer med det resultatet at når folk hørte det og tenkte over vennekretsen sin hadde reaksjonen vært "Jøss.. det har jeg ikke tenkt på!" også forteller de det videre. Betyr ikke at det er vitenskal, som det sies: Correlation does not imply causation. Sist redigert av plastbox : 28-04-10 kl 17:42. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! | bella donna | Spørsmål og svar | 3 | 12-06-09 22:30 |
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) | Momsa | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 6 | 26-08-08 23:36 |