Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?
Slenger meg på og kjenner meg igjen her ja. Selv om jeg håper å komme ned i idealvekt igjen, så har jeg sluttet å stresse med det fordi kroppen gir gode signaler. Jeg har ikke gått opp noe på lavkarbo (faktisk vært snart to uker i ketose igrunn), selv om det blir sagt at normalvektige går OPP. Hadde en BMI på 20 da jeg startet - nå vet jeg faktisk ikke siden jeg ikke har tilgang til vekt, men jeg merker kroppen ikke er så full av vann i det minste. (20 er kanskje ikke mye sies det her, men kroppen min trives faktisk best på en BMI tilsvarende 18 når jeg ikke har muskler: Tre ganger har jeg sluttet på ppiller - og tre ganger har kroppen automatisk falt ned på en bestemt vekt uansett hva jeg spiser, og for hver gang jeg har begynt igjen har jeg gått opp mer og mer) Og selv om BMIen sier at jeg er undervektig, har jeg både former og litt ekstra
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() |
Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?Hei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF
![]() |
![]() |
#28 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?De som går opp i vekt er vel de som er undervektige og vil opp i vekt! Her må man lære seg å skille. At undervektige som vil opp i vekt kan komme opp i vekt med dette kostholdet er noe annet enn at alle som ikke er overvektige går opp i vekt. Vekten har ikke så mye å si, det er fettprosenten som er interessant. Den kan være høy i forhold til muskelmassen selv om man har lav BMI. Når man klyper seg selv i fettet finner man fort ut selv hvor mye som kan forsvinne med riktig kosthold. Og fettprosenten tror jeg dette kostholdet kan normalisere til det sunne for alle kroppstyper. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2005
![]() |
Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?Heia |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: L
![]() |
![]() |
#30 |
Sperret
![]() ![]() |
Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?Kan du finne tråden om 3-step? Jeg finner den ikke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
![]() |
Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?
![]() |