Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fugleinfluensa

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-02-05, 21:20   #26
Mila
:)

Mila sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Ja, stemmer det. Jeg hadde "Tamilske tigere" som huskeregel, men her må det ha sneket seg inn noen fra Taliban inn i hjernen min....

Gammel 16-02-05, 23:08   #27
friflex
Seniormedlem

friflex sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 45
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av MHM

Ja, stemmer det. Jeg hadde "Tamilske tigere" som huskeregel, men her må det ha sneket seg inn noen fra Taliban inn i hjernen min....

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:39   #28
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Klarer ikke la vær' å legge ved denne jeg da......

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 625f13292234469e.jpg (75,0 KB, 19 visninger)

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 21:02   #29
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-05, 18:34   #30
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

"Norge hamstrer medisin" var det på TV2nyhetene nå...

Lurer på om jeg skal be om denne neste gang jeg er hos legen, jeg..

Gammel 09-03-05, 18:38   #31
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

"35000 kan dø" frykter Norge..

Verden samler medisiner..

Det er enda ikke påvist at viruset smitter mennesker i mellom..

Det er ETT firma i verden som produerer Tamiflu..

50 har til nå blitt smittet, 40 av de har dødd.
Den høye dødeligheten gjør at forskerne følger nøye med.
Alle de 50 har hatt kontakt med fugl.

"Det er ingen grunn for enkeltpersoner å hamstre.." sies det av en norsk forsker.

.........

Det var noe av det de sa på nyhetene nå

Gammel 09-03-05, 21:02   #32
dingpot
Seniormedlem

dingpot sin avatar

Hvor: Rogaland
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Jeg fikk ikke få denne medisinen av legen min jeg... Hun var svært så kort og brutal på det, ikke rom for diskusjon i det hele tatt, til tross for at jeg VET jeg har dårlig immunforsvar.....

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-05, 21:06   #33
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Opprinnelig lagt inn av dingpot

Jeg fikk ikke få denne medisinen av legen min jeg... Hun var svært så kort og brutal på det, ikke rom for diskusjon i det hele tatt, til tross for at jeg VET jeg har dårlig immunforsvar.....

Så leger har LOV til det? Eller..?

Jeg hadde prøvd hos en annen lege, dingpot.

Gammel 09-03-05, 22:02   #34
Miriam
Medlem

Medlem siden: Apr 2004
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Jeg kommer ikke til å hamstre foreløpig. Dessuten så må det da være lagringstid på vaksinen. Dvs at selv om vi har den i skapet og en evnt epidemi bryter ut så kan vi risikere at vaksinen er utgått på dato.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 10:54   #35
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Sv: Fugleinfluensa

*dytte opp igjen tråd*

Gammel 19-10-05, 11:02   #36
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

oj jeg har bare tenkt at dette er hysteri .... men nå ble jeg litt redd

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 11:55   #37
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Herregud... Jeg blir jo livredd av diskusjoner som dette. Jeg er ikke så redd for meg selv, men for datteren min. Mannen min er aldri syk og har et immunforsvar som ikke ligner grisen, så han er jeg ikke så redd for. Datteren min er også sjelden syk, men hun er jo et barn, har de bedre eller svakere immunforsvar enn voksne? Uff jeg er LIVREDD for jenta mi.

Dumme dumme fuglevirus, håper det ikke kommer hit. Vi kan jo sette opp en slags boble rundt alle grensene, lukke landet inne i bobla. (Iset har sett for mange science-fiction-filmer).

Gammel 19-10-05, 13:11   #38
des65
Seniormedlem

des65 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 59
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Tror ikke jeg skal hamstre denne foreløpig. De sa på tv i sted at de kan uten videre behandle i allfall 1,4 mill nordmenn hvis ting skulle skje. Jeg tror ikke vi kommer så langt som dette. Kanskje jeg er blåøyd men men... Iblant blir vi kanskje for opphengt i slike ting. Hadde jeg eller en av mine hatt meget dårlig immunforsvar, da hadde jeg nok stilt meg anderledes til dette. Hva jeg mener etterhvert... ja det vil vel tiden vise

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 16:06   #39
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av des65

Tror ikke jeg skal hamstre denne foreløpig. De sa på tv i sted at de kan uten videre behandle i allfall 1,4 mill nordmenn hvis ting skulle skje. Jeg tror ikke vi kommer så langt som dette. Kanskje jeg er blåøyd men men... Iblant blir vi kanskje for opphengt i slike ting. Hadde jeg eller en av mine hatt meget dårlig immunforsvar, da hadde jeg nok stilt meg anderledes til dette. Hva jeg mener etterhvert... ja det vil vel tiden vise

signerer denne ! helt enig alt som står her .....

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 17:43   #40
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av nøtta

signerer denne ! helt enig alt som står her .....

Ja, det gjør jeg også! En skal ikke engste seg og alltid tror at det verste skjer, - en kan jo bli syk av det også! Bare en liten brøkdel av det en engster seg for skjer,- så hvorfor ta sorgene på forskudd?

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 00:49   #41
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Fugleinfluensa

Dytter opp denne igjen..

Vet ikke helt hva man skal gjøre.. begynner å bli litt bekymret.. Nå i kveld var jo viruset oppdaget i england..

Glad jeg ikke skaffet meg høner i sommer som jeg egentlig hadde planlagt..

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-05, 10:00   #42
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

ja og i Sverige og jeg som trodde dette bare var litt hysteri

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
Gammel 23-10-05, 10:37   #43
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Klarer ikke la vær' å legge ved denne jeg da......

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-10-05, 10:56   #44
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

jeg tar hintet men saken er at jeg har aldri bekymret meg et sekund før nå ..... bare tenkt at folk er så hysteriske og sånn ...

... men det ligger jo faktisk noe i det !!

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
Gammel 23-10-05, 16:28   #45
Tricky
Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Jeg har holdt meg ganske rolig til nå, tenkt at det er dagbladet og vg som er hysteriske, men når til og med nøkterne aftenbladet (http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article229156.ece) setter i gang, begynner jeg å bli litt bekymret.. noen som vet hvor seriøs denne mayo-klinikken er?

men ennå greier jeg ikke ta det helt innover meg

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 23-10-05, 18:45   #46
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nå er influensaen i Sverige ikke den dødelige typen. Dessverre har det lett for å bli hysteri av slike ting. Vi må være på vakt, det må vi være. Men vi behøver ikke gå helt av skaftet heller.

Jeg mister ikke nattesøvnen av dette (det tar hetetoktene seg av), men nå holder jeg ikke frittgående høner, gjess, ender eller annet fjørkre heller. Hadde jeg hatt det ville jeg kanskje tenkt annerledes....

Ingen dødssmitte i svenske fugler

Endene hadde «snill» influensa. Les mer

Gammel 25-10-05, 11:58   #47
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Medisinen Tamiflu er laget bla av stjerneanis. Sånt er spennende synes jeg, så jeg måtte slå etter i boken: Stjerneansis virker blant annet krampeløsnende, og brukes ved kolikk og oppblåsthet, og ved hoste. 'Stjerneansis har en slimløsnende virkning som bidrar til å rense lungene for slim, for eksempel ved bronkitt. Prøv å kombinere oljen med eukapyltus i en dampinhalasjon. Det er effektivt. Stjerneanis bidrar også til å styrke lungene, og de krampeløsnene egenskapene gjør den nyttig i behandling av hoste av ymse slag.'

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=294536

Lette etter noe om stjernanis på nettet, for å slippe å skrive av hele boken. Ikke spesielt for fugleinfluensa noe av dette altså, bare generell 'influensa'

http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/pimp_ani.htm
http://www.aromatherapy-naturally.com/cold-flue.html

Gammel 31-10-05, 07:19   #48
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

ja...jeg tenker jo sånn x-files konspirasjon med en gang jeg da...Dette er det bare EN aktør som tjener på; den som har enerett på prod/salg av Tamiflu...

Gammel 31-10-05, 11:47   #49
Albertine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av luringen

ja...jeg tenker jo sånn x-files konspirasjon med en gang jeg da...Dette er det bare EN aktør som tjener på; den som har enerett på prod/salg av Tamiflu...

Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 15:46   #50
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Jeg tror at det snart uansett kommer en pandemi som titalls prosent av verdens befolkning kommer til å dø av. om det er denne, gjenstår å se.

Så det så!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.