Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dagbladet i dag!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-09-07, 15:49   #51
ebbeto
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
Alder: 57
ebbeto er ny på veien

Sv: Dagbladet i dag!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men det som er skremmende her er jo at de FÅR uttale seg når de ikke har lest noe som helst om de de faktisk uttaler seg i media om. .......

Godt sagt!

Det er en "flott" artikkel. Nydelig lay-out, og "ekspertene" blir presentert med bilde og det hele.

Det er skremmende at man ikke kan stole på avisartikler. Når jeg ser artikler om emner som jeg har inngående kjennskap til, finner jeg ofte feil. Jeg regner med at dette også gjelder ting jeg ikke har greie på....

Aller mest skremmende at det som blir framstilt som en ekspert ved Ullevål universitetssykehus ikke holder seg oppdatert på moderne forskningsresultater !

Den andre "eksperten" tjener penger på å fortelle om sin matfilosofi. At dagbladets jornalister kan utrope henne som en uhildet ekspert er meg en gåte.......

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 17:48   #52
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Innimellom lurer en virkelig på om det er lovlig av såkalt helsepersonell/kostholdseksperter å komme med direkte løgn i media, for de driver virkelig og leker med folks liv med den feilinformasjonen de fremdeles går ut med...

Med forbehold om at jeg husker feil (fant ikke noen referanser i farten som strekker seg tilbake til 60-tallet) er det flere tilfeller av hjerteinfarkt i dag enn det var for 40 år siden. (Til tross for at nordmenn vel spiser mindre fett enn noensinne?)

Den store forskjellen ligger i at behandlingen av hjerteinfarkt er blitt så svært mye bedre, slik at pasientene ikke dør av sykdommen. Når man da ser på statistikk over dødsårsaker kan man bli forledet til å tro at antall hjerteinfarkt-tilfeller har vært synkende.

I følge Statistisk Sentralbyrå har det vært en dramatisk økning i antall hjerteinfarkt-tilfeller i perioden 2000 til 2006. (Men som sagt, ikke regnet som dødsårsak fordi pasientene ikke lenger dør av hjerteinfarkt pga bedre behandling.)

Se denne linken:

http://www.ssb.no/pasient/

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:02   #53
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

tar til meg litt jeg faktisk. begynner å tenke: hvorfor stole på dette når så alt for mange eksperter sier at det ikke er bra. Musklene forsvinner og man legger på seg etterpå.

Kjennes ut som jeg ikke har en muskel i kroppen. Klarer ikke trene i det hele tatt.

Må tenke over om jeg ønsker å satse mere på dette ja!

Hei
Som man spør får man svar. Alle som ønsker å være "INNE" med helsedirektorotet anbefaler spis mindre og magre (resultatene ser vi i en fedmeepidemi)

Når det gjelder muskler er det godt dokumentert at de ikke forsvinner på ketosekurer, MEN når man ikke har sukker i kroppen kan man ikke yte maksimalt. Men med en gang man (forhåpentlig) går videre med lavkarbo vil kreftene komme tilbake over natten.

Jeg har lest DB og det meste om ketolysekuren er "klipp og lim" og de to damene har i hvert tilfeller ikke lest boken "slank med ketolysekuren". Og den ene beskriver en vanlig dag med ketolysekuren med middagen; biff med kokte poteter??? det sir jo litt om nivået.

De ser helt bort fra at det i forbindelse med ketolysekuren anbefales tran, blandet salat og varierte grønnsaker og tilskudd av sterke antioxidanter (selentabletten) og tilskudd a av viktige mineraler og vitaminer.

Jeg finner det så useriøst at jeg ikke tror jeg svarer, jeg har dårlig erfaring med å bruke krefter på slikt.

Ketolysekuren velges av de allerfleste fordi de ser andres gode resultater og fordi de ser hvor greit man kan slanke seg med denne kur.

Så jeg fortviler ikke, men blir litt oppgitt.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:03   #54
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ebbeto, her.

Godt sagt!

Det er en "flott" artikkel. Nydelig lay-out, og "ekspertene" blir presentert med bilde og det hele.

Det er skremmende at man ikke kan stole på avisartikler. Når jeg ser artikler om emner som jeg har inngående kjennskap til, finner jeg ofte feil. Jeg regner med at dette også gjelder ting jeg ikke har greie på....

Aller mest skremmende at det som blir framstilt som en ekspert ved Ullevål universitetssykehus ikke holder seg oppdatert på moderne forskningsresultater !

Den andre "eksperten" tjener penger på å fortelle om sin matfilosofi. At dagbladets jornalister kan utrope henne som en uhildet ekspert er meg en gåte.......

Hei
Jeg kan ikke være mer enig. Veldig bra.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:32   #55
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Bra du ikke tar deg nær av dette, Torkil! Du gjør en fantastisk jobb, det er bare synd kritikerne kun leser slike artikler og bruker dem i argumentene sine, gjerne veldig høylytt overfor omverdenen.

All ære til deg, Torkil, som står på ditt og gir av den kunnskapen du har. Du er et fantastisk menneske!

Gammel 03-09-07, 23:34   #56
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Bra du ikke tar deg nær av dette, Torkil! Du gjør en fantastisk jobb, det er bare synd kritikerne kun leser slike artikler og bruker dem i argumentene sine, gjerne veldig høylytt overfor omverdenen.

All ære til deg, Torkil, som står på ditt og gir av den kunnskapen du har. Du er et fantastisk menneske!

Sier meg helt enig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 06:25   #57
Brimstone
Seniormedlem

Brimstone sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Sier meg helt enig

Signerer den. Og all ære til Torkil for at han bruker av 'fritida' si her på forumet!

Gammel 04-09-07, 07:31   #58
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Signerer den. Og all ære til Torkil for at han bruker av 'fritida' si her på forumet!

Helt enig!!

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 08:25   #59
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Kjempeflott at Torkil er med i forumet!

På ernæringsstudiet mitt har jeg fått høre at de som står bak andre typer dietter en de offentlige anbefalingene bare er ute etter å tjene penger. Desverre finnes det mange useriøse slankekurer på markedet, men heldigvis, Torkil og ketolysekuren er IKKE en av dem.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 08:28   #60
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ja, for verken Vektklubb, Grete Roede eller andre er ute etter å tjene penger.

Gammel 04-09-07, 17:10   #61
Linn H
Seniormedlem

Linn H sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 49
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Det er synd at det skal være slik. Jeg vet at det ikke er noen vits å diskutere med de som er for GR og som mener LK er skadelig.

Det positive er at flere venner som sliter med overvekt ser at det funker på meg slik at de begynner å forske/lese om lavkarbo. Går et lys opp for mange da gitt!

Tre stk er nå "vervet" og har kastet seg ut i det. Har matlagingskurs for den ene en gang i uken hjemme hos meg haha

Morro å være litt flere hvetfall.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du prøvd stoffskiftedietten? Gir Spørsmål og svar 12 03-12-07 20:53
2. dag er ferdig... og kan dette være riktig? TheOnly Ketolysekuren 10 07-04-05 19:49
I dag "sprakk" jeg gitt! Nille Fysisk og mental helse 19 27-03-05 09:35
I dag, en spesiell dag! Ulex Livets lyse side 0 23-11-04 22:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.