Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

De siste kiloene - Chunky burning fat

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-05-09, 00:54   #76
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hmmm. Hvorfor tok hun hårmineralanalyse da mon tro? Jaja ...

Sikkert fordi hun ikke følte seg bra...
Men, som sagt, dette var OT,
og jeg kan godt diskutere mor med deg, og få gode tips,
men ikke i denne tråden.

Mor er mor, hun gir meg grå hår

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 08:26   #77
Camz
Medlem

Camz sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Camz er på en erverdig vei

Resultat etter 10 dager:

- 2,5 kg

Knallbra spør du meg

Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 10:18   #78
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Fantastisk! Gratulerer!

Får lyst til å prøve jeg også, men det er for mange "men" og "hvis" som holder meg tilbake. Skal i alle fall se på reglene en gang til.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 10:30   #79
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 42
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg fikk besøk av den kvinnelige velsignelsen denne uka, og ble som vanlig fryktellig oppblåst og full av vann dagen før og samme dag. En snikveiing dagen etter viste dog 1,2 kg ned, men det er ingenting som gjelder før torsdag igjen

Samme her, men jeg har bare gått opp. Over 1,5 kg.

supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 10:32   #80
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Camz, her.

Resultat etter 10 dager:
- 2,5 kg

Knallbra spør du meg

Så sinnsykt bra. Jeg har får mensen denne uka, dermed går vekta oppover og oppover. Kjedelig.

supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 10:33   #81
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Samme her, men jeg har bare gått opp. Over 1,5 kg.

Jeg gikk opp 1 kg og 2 cm i midja da, men det var jo fort ute av kroppen

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 02:02   #82
Chunky
Gjest

Jeg har akkurat kommet hjem fra en periode med jobbing utenlands. Var litt spent etter å ha spist restaurantmat tre ganger om dagen såpass lenge, men jubelen ville ingen ende ta når vekten i dag viste det samme som før jeg dro

I tillegg har jeg fått sjekket ut et par andre ting:

1. Alkohol og ketose er latterlig billig moro i nøyaktig to dager. Dag tre er du helt på høyden igjen.

2. Etter fire måneder i total karboavholdenhet, er en helaften med sjokoladekake og is (i mengder som kunne fore et middels u-land) en j..lig dårlig ide! Glem fyllesyke, glem svineinfluensa, glem forstoppelse og blindtarmbetennelse . Jeg tror neppe at jeg kommer til å føle meg like skral før jeg stiller som midtpunkt i min egen begravelse. 30 minutter nytelse og 48 timer straff. Tro meg, det var ikke verdt det.

3. Vann i kroppen? Skal jeg noen gang krysse Sahara (ikke spesielt sannsynlig, men likevel..) så gir jeg blaffen i dromedaren og tar med en sjokoladekake. På ekstrem lavkarbo våkner jeg hver dag med et hyl og tilbakelegger de 10 meterene til toalettet på 1 blank. Med en sjokoladekake innabords er det overhodet ikke noe problem å ligge der og skvulpe..

Så nå føles det aldelse vidunderlig å være tilbake til hjemmelaget, ren, naturlig og sunn mat. Det hadde jeg aldri trodd for bare noen få måneder siden.

Sist redigert av Chunky : 12-05-09 kl 02:14.
  Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 06:08   #83
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Velkommen hjem Chunky. Det er godt å ha deg tilbake igjen

Gammel 12-05-09, 11:57   #84
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hahaha! Fantastisk!
Jeg hadde min første sprekk i påsken (ikke verst etter nesten tre år på lavkarbo), og det var i blodfylla, og kjøleskapet var altså helt blottet for noe som fjernt kunne minne om lavkarbo. Bortsett fra smörgåstårtan til min mor. Vel, brødet -miiiip!, men majo, reker, ost etc, jeg slengte det i meg i min hunger, og møtte dagen etter en fyllesyke som det kommer til å gå gjetord om.

Men, uansett! Velkommen tilbake! Her er det fettfestival på 23. dagen, jeg balanserer med agurk og basete, og har gått ned to og en halv kg så langt og har tidenes smaleste midje (måler og veier meg hver torsdag).

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 12-05-09, 11:59   #85
Stupedama
Seniormedlem

Stupedama sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 57
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sitat:

2. Etter fire måneder i total karboavholdenhet, er en helaften med sjokoladekake og is (i mengder som kunne fore et middels u-land) en j..lig dårlig ide! Glem fyllesyke, glem svineinfluensa, glem forstoppelse og blindtarmbetennelse . Jeg tror neppe at jeg kommer til å føle meg like skral før jeg stiller som midtpunkt i min egen begravelse. 30 minutter nytelse og 48 timer straff. Tro meg, det var ikke verdt det.

Hehehe.. Godt å vite!

Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 19:59   #86
Skautrollet
Medlem

Skautrollet sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 60
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Velkommen tilbake Chunky, begynte å lure på om du hadde glemt oss!

Gammel 13-05-09, 19:52   #87
Chunky
Gjest

Takk, takk!

Jeg kaller det ikke sprekk, men research. Huff, hva man må ofre for å lære noe nytt... Men for å være helt ærlig, så var jeg kanskje noe vindskjeiv i gjerningsøyeblikket

Litt hektisk å komme tilbake, men jeg håper å plukke opp den spennende diskusjonen Trillian og jeg hadde om steinalderkost. Og du er jo rimelig standhaftig da, Photobscura. Kjempeimponert! Jeg stiller gjerne i bikini på Karl Johan 17. mai hvis du gjør det samme.

Chunky

Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 12:55   #88
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Takk, takk!

Jeg kaller det ikke sprekk, men research. Huff, hva man må ofre for å lære noe nytt... Men for å være helt ærlig, så var jeg kanskje noe vindskjeiv i gjerningsøyeblikket

Litt hektisk å komme tilbake, men jeg håper å plukke opp den spennende diskusjonen Trillian og jeg hadde om steinalderkost. Og du er jo rimelig standhaftig da, Photobscura. Kjempeimponert! Jeg stiller gjerne i bikini på Karl Johan 17. mai hvis du gjør det samme.

Chunky

Glemte helt å respondere her ...!

Ja, standhaftig og blakk (first price egg, first price sommer/nakkekoteletter, first price bacon, first price kyllingvinger, og en og annen agurk for å holde basebalansen på stell ). Det er overraskende enkelt!
Men, jeg har klart å tyne et uanstendig inntak av rødvin ut av mitt lave budsjett, og jeg har i grunn ikke begrenset meg særlig, huff og huff. Drikker med begge henda som om det er vann Er fortsatt usikker på hvor mye det har å si for vektnedgangen (jeg drikker jo ikke rødvin hver dag).
Syklusen min er dessuten helt på spinn på grunn av litt rot med av-og-på minipillen det siste halve året, og det kan også ha noe å si, den kvinnelige "velsignelsen" kommer og går som det passer den selv, er gjerne på besøk i et par uker, før den kommer tilbake bare dager etter, og har tydeligvis ikke helt forstått konseptet med ordet 'syklus'.
Så, vekta (som begynte på 81 før fettfestivalen klippet repet) står og pendler mellom 77 g 79 kg. Kjedelig, men jeg skal snart måle meg også. Men jeg gir meg ikke, og skal ta en skikkelig pirkeoperasjon på menyen min.

Vel, bikini på Karl Johan, jeg holder meg stort sett unna Karl Johan om sommeren selv med klæra på, så det får vi se på, haha. Har jeg forstått det rett, Chunky, så er du mann, og jeg tror i tilfelle du kommer til å ta fra meg all oppmerksomheten, og det er da ikke noe gøy
Men i år som i fjor (hvor jeg var i alle fall ti kilo tyngre enn jeg er nå), så plaget det meg fint lite å flashe mageflesket i bikini på øyene i Oslofjorden.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-05-09, 18:23   #89
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Nå vil jeg også prøve fettfestival. Skal regne litt på om jeg kan bruke proteinpulvershakes med mye fett i som tillegg 1 gang om dagen, og så skal jeg prøve å beholde mine hjemmelagede sjokoladebiter. Hvis jeg ellers holder meg til reglene burde vel det være greit.
Er så lei av at det går så tregt eller står stille med meg for tiden.
Så i morgen kjører jeg i gang. Flere som skal? Og hvordan går det nå med dere som har holdt på noen uker?

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 18:31   #90
Sesti
Medlem

Sesti sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Nalana: Jeg tenkte å prøve fra i morgen av jeg og, men så har jeg en eksamen uka etter, så blir nok bare et halvhjertig forsøk fram til da.. Men etterpå, da blir det

Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 19:14   #91
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Så bra Sesti. Hyggelig med følge, selv om jeg får litt forsprang.
I morgen kommer jeg til å innta 219 gram fett , litt under 10 gram karber og 109 gram protein. Dette blir akkurat 80 % fett. Var ingen vits i proteinpulveret fant jeg ut. I hvert fall ikke på den første dagsmenyen jeg lagde. Kjenner jeg får litt noia av å bruke så mye tid på å føre all mat igjen. Det sluttet jeg jo med for lenge siden, men tror jeg trenger en slik periode nå, og vet det tar mindre tid når jeg kommer inn i det igjen.
Dette blir spennende. Håper kiloene renner av meg også snart nå.

Sist redigert av nalana : 24-05-09 kl 19:29.
Gammel 24-05-09, 19:34   #92
Sesti
Medlem

Sesti sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Hehe, du har planene klare ser jeg
Jeg har ikke kommet så langt enda, nå handler det mest bare om å ha noe å spise fram til eksamen, og kommer meg gjennom det uten å falle om/stryke/sette inn det som passer av grusomme ting.

Men fra 3 juni av er det fettfestival ja..
Blir spennende å se om det funker på meg

Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 19:43   #93
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Det bør det ja.
Jeg vil stå i stil med min vakre slanke kjæreste SNAREST!

Sist redigert av nalana : 24-05-09 kl 20:14.
Gammel 24-05-09, 20:21   #94
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Har gått OPP 4 kilo siden jul.... Og jeg vet hvorfor; jeg har ikke vært standhaftig på lavkarbo i helgene når vi er hos kavalorten... Vil gjerne hive meg på fettfestivalen jeg også, men jeg har det også i bakhodet at jeg fikk sånn "tunellsyn" og var svimmel deluxe når jeg lå under 10 karber om dagen...

Kan jeg få være med på 10-15 karber???

Gammel 24-05-09, 20:40   #95
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Oi, så artig at det er flere som skal være med på festival Jeg begynte også på en 40 dager lang fettfestival i dag

Gammel 24-05-09, 20:52   #96
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Skal vi starte en ny tråd med oss som begynner på fettfestival i disse dager. Sånn at vi kan skravle litt uten å herpe denne tråden? Og så kan vi rapportere her inne for "forskningens" skjyld.

Gammel 24-05-09, 22:37   #97
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Så bra Sesti. Hyggelig med følge, selv om jeg får litt forsprang.
I morgen kommer jeg til å innta 219 gram fett , litt under 10 gram karber og 109 gram protein. Dette blir akkurat 80 % fett. Var ingen vits i proteinpulveret fant jeg ut. I hvert fall ikke på den første dagsmenyen jeg lagde. Kjenner jeg får litt noia av å bruke så mye tid på å føre all mat igjen. Det sluttet jeg jo med for lenge siden, men tror jeg trenger en slik periode nå, og vet det tar mindre tid når jeg kommer inn i det igjen.
Dette blir spennende. Håper kiloene renner av meg også snart nå.

Har du muligheter til å poste dagsmenyen din her? Så får vi litt inspirasjon?

Gammel 24-05-09, 23:13   #98
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Her er min første dagsmeny. Den passer sikkert ikke for alle, men for meg som er noen og nitti kg og ganske aktiv tror jeg den passer fint. Mosjonerer 1 1/2 time hver dag.

Dagsmeny med 2449 kalorier, 215.1 gram fett , 9 gram karber og 114.6 gram protein

Frokost:
Kaffeshake: (ristes)
creme fraish 25 gram,
1 egg,
2 ts instant kaffe (gjerne uten koffein)
ca 2 dl vann

Lunsj:
Te med 10 gam rapsolje,
250 gram laks stekt i smør
25 gram rømme

Middag:
Svinekotelett 200 gram stekt i smør
25 gram rømme
+ 1 ss olivenolje (tror jeg tar den ss rett i munnen)

Kvelds:

1 Kokt egg med 75 gram mørpølse og 25 gram majones

50 gram baileyssjokolade som gjerne må fordeles utover dagen.

Sjokoladeoppskriften ligger her på forumet. Tråden heter "geniale sjokoladebiter".

Sist redigert av nalana : 26-05-09 kl 14:01. Årsak: hadde en liten regnefeil (forskjellen mellom 70 og 86 % premium)
Gammel 24-05-09, 23:38   #99
Liv:)
Medlem

Liv:) sin avatar

Medlem siden: May 2009
Alder: 40
Liv:) er ny på veien

Dette var et særdeles interessant forsøk, og definitivt noe jeg må fortsette å følge med på. Er ikke så interessert i vektnedgangen deres jeg da, mer interessert i hvordan dere føler dere mht overskudd og energi, om dere sover godt og generell allmentillstand.

Rapporter ofte!

Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:54   #100
fjanni
Seniormedlem

fjanni sin avatar

Medlem siden: May 2008
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

da var jeg også med. :grine: jeg har ikke lyst. hahahaha. her blir det ingen meieriprodukter utenom smør så den dagsmenyen over her er ikke noe for meg.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Argh, er de siste kiloene vanskeligst? mocca75 Spørsmål og svar 35 27-06-08 22:17
Siste dag, siste 2 dager.. Fjonken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 08-06-06 12:39
Er di siste kiloene værst å få av??? Harefrøken Ketolysekuren 13 05-06-06 17:38
Hvordan bli kvitt de siste umulige kiloene Marianne Nyheter / media 8 12-01-05 19:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.