Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketosestix, bare juks?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-06-08, 20:57   #1
lkm
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2008
lkm er på en erverdig vei

Ketosestix, bare juks?

Lurer på om stiksene bare er juks...
De er lilla hele tiden, selv om jeg sprakk i går.. spiste pølse og pommes frites, sjokolade, soft is og potetgull. I dag spiste jeg en is, men den er like lilla selv om jeg har fått i meg alt dette. Jeg er vel ikke i ketose lenger etter å ha spist all denne "dritten"?

lkm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 21:15   #2
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketosestix, bare juks?

Ofte vil ikke dette gi utslag før kanskje i morgen så ville nok testet stickene flere dager på rad.. Men kanskje ett spørsmål for Torkil dette?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 21:15   #3
Pocahontas
Medlem

Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 50
Pocahontas er ny på veien
Wink

Hmmm...jeg har inget svar til deg, men jeg har en liknende bekymring. Tror ikke jeg har sprukket enda, men jeg har lurt ett par ganger (holdt på i litt over to uker). Det jeg lurer på er hvor lenge etter at man evt har gått ut av ketose - man ser utslag på stixen?
Jeg har mine bange anelser. Går sakte nedover, men har som sagt noen mistanker til meg selv og til stixene.

Noen med erfaring fra dette?
Er stixene til å stole på og hvor lenge etter en glipp ser man det på stixen`

Takker for svar,
Marianne

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 22:12   #4
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Har lest en eller annen plass at det kan ta noen dager etter sprekken før det viser, men er heller ingen ekspert. Noen kan være i ketose selv med sprekker, mens andre knapt kan gå over 15 gr karbs før de faller ut av ketose. Virker som det er veldig individuelt.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 15:56   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg er i ketose selv om jeg går over 30g karber pr døgn.
Går heller ikke ned i vekt om jeg ligger under 20.

Gammel 01-07-08, 16:52   #6
ailicec
Medlem

ailicec sin avatar

ailicec er på en erverdig vei

Jeg var også så usikker så jeg fikk min datter til å ta en stix(hun går ikke på kuren) og da var den hvit, jeg hadde rosa

2. 70kg
3. 68kg
4. 65kg
ailicec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 17:03   #7
Araya
Ubekreftet Medlem

Hvor: Finnmark
Alder: 43
Araya er på en erverdig vei

Jeg har fått min samboer til å ta en, og da var den hvit. Min er lilla. Så jeg tror at stix'ene fungerer.

Araya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skal i ketose igjen! Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 17:08   #8
fjanni
Seniormedlem

fjanni sin avatar

fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

hehe, forøvrig er det ikke stixen som bare er juks men sprekkene deres! (mine oxo) Jeg tror nok det kan ta litt tid før det ikke er ketoner i urinen, det samles jo opp litt urin over tid osv osv.. Uansett da... Test igjen i morgen, evt få noen andre til å tisse på de for å sjekke at de ikke er ødelagte på noe vis. Mine stix er beige som veggen her i dag fordi jeg hadde en sprekk på lørdag og delvis søndag...

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 21:35   #9
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Stixen fungerer!!!, men den viser kun at det er ketoner i urinen.
Man kan gå 12 timer uten å tisse da viser ketoner i urinen at det i hvert tilfelle var ketoner i urinen for 12 timer siden. har man sprukket går det noen timer før forbrenningen går over til normal forbrenning og det kan da fortsatt dannes noen ketoner i denne periode. Noen opplever således at EN sprekk, i forbindelse med ETT måltid, ikke gir utslag på stixene.
Jeg anbefaler ikke daglig bruk av stixene, men at man bruker en stix dan og vann når man er på kur. Så lenge man føler seg vel og følger dietten og går ned i vekt trenger man ikke bruke stix. Men står det stille, er det jo greit å vite at man fortstt er i ketose.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Bare et lite gledesutbrudd! Cilo Ketolysekuren 20 16-11-07 08:48
Jeg er bare så glad; takk til Torkil og Ketolyse! Villemo Ketolysekuren 22 23-08-07 06:54
Litt klaging og syting, bare! Lindabtn Ketolysekuren 15 22-08-07 18:38
Man kan spise hva som helst bare man holder seg under 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 10 09-08-05 22:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.