Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

"Sprekk" men byks i vektnedgangen..

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-07-08, 16:08   #1
Sense
Medlem

Sense sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sense er ny på veien

"Sprekk" men byks i vektnedgangen..

Før vi reiste på ferie så stod jeg stille i en hel uke, gikk litt opp og ned +/- 500 g fra dag til dag. Så hadde vi en utenlandstur på 5 dager hvorav vi i 4 av dem hadde en kontrollert sprekk. Spiste en del karbs (brød/bønner/ris/potet blant annet) samt drakk litt smirnov ice.

Da jeg kom hjem (mandag) stod vekta mer eller mindre på det samme som når vi dro. I går var jeg gått ned 200 gram i forhold til mandag og idag hele 1,1 kg i forhold til gårsdagens vekt Hvordan er dette mulig? Tenkte først at det kanskje er oppsamlet vann, men siden jeg ikke hadde gått opp så må jo det bety at jeg likevel har tatt av -hvis dette kun er vann...

Og så mener jeg at det var noen her inne som hadde samme erfaring, at hvis man står stille så kan noen med hell gi kroppen et lite "karbosjokk" noen dager, for å så oppleve at det igjen løsner... Er dette tilfelle, eller har jeg drømt?

Gammel 16-07-08, 16:30   #2
Demithor
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 38
Demithor er på en erverdig vei

Sv: "Sprekk" men byks i vektnedgangen..

Jeg hadde liknende erfaringer på de fleste av de sjeldne, kontrollerte karbodagene jeg hadde under mine tre måneder på ketolyse.

I mitt tilfelle bestod det av å ta èn dag med "normal" karbo-, lavt fettnivå i maten, en gang i blandt. Ingen mesking i søtsaker og potetgull ol. altså, men inntak av ris eller pasta sammen med magert kjøtt, for eksempel.

Demithor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 17:45   #3
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: "Sprekk" men byks i vektnedgangen..

Jeg har også opplevd dette, men ikke hver gang jeg gir kroppen karbosjokk (det har skjedd noen ganger til nå..) Det er ikke noe jeg gjør for å gå ned i vekt, og jeg anbefaler det ikke. Sjansen for at man går opp er så stor, og det er utrolig deprimerende å se at vekta går opp istedet for ned.

Rest if you must, but don't you quit.

JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Manglende resultat Suzi Lavkarbo generelt 5 02-08-07 23:11
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.