Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål ang. søtningsstoff

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-08-09, 10:20   #1
Bubble
Sperret

Medlem siden: Aug 2009
Bubble er på en erverdig vei

Spørsmål ang. søtningsstoff

Jeg har valgt å prøve Atkins-diett. Jeg ser at det står at man ikke sakl innta søtningsstoff som aspartam (eller hvordan det skrives), men at acesulfam-K er lov. Da er mitt spørsmål: De fleste light-bruser inneholder BÅDE aspartam og acesulfam-K. Kan jeg eller kan jeg ikke drikke Pepsi Max og Fanta Free? Fanta Free f.eks har jo 0,5 karbo per 100ml. Går det greit dersom jeg teller?

Bubble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 10:30   #2
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål ang. søtningsstoff

Hei,
Du må nok sjekke innholdsfortegnelsen på Fana Free en gang til, på min flaske står det aspartam og sakkarin.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 10:31   #3
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei igjen, så litt feil jeg begge inneholder jo aspartam. Søk på aspartam på forumet og du får en haug av gode grunner til å holde deg unna av helsemessige årsaker...

Gammel 16-08-09, 10:41   #4
Bubble
Sperret

Det står at jeg kan drikke lightbrus osm er søtet med Sucralose, men det finnes jo nesten ingen lightbrus som inneholder Splenda.

Gammel 16-08-09, 11:13   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

jeg drikker altid litt cola light i helga, for ekstra kos

den indeholder asparmtan , som nok ikke er særlig sunt for meg.. men det gjør ikke noe utslag på vekte, magen, eller noe annet ..

Gammel 16-08-09, 13:15   #6
Bubble
Sperret

Takk for svar, begge to Da kan jeg drikke meg ett glass Pepsi Max Liker den så godt Og så stilner den søtsuget.

Gammel 16-08-09, 13:36   #7
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Hei,
Husk at inntak av søtningsmidler kan være med på å opprettholde søtsuget. Når jeg passer på at jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg ikke noe problem med søtsug.

Gammel 16-08-09, 20:49   #8
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

De to første ukene skal man vel holde seg unna alt som heter søtningsmiddel? Etter det veit jeg ikke, men jeg ville uansett begrenset det til et minimum. Og etter to-tre uker uten brus smaker det faktisk ikke så godt som man husket

Emneord
atkinst induksjon brus

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kunstig søtningsstoff smosje South Beach 18 26-01-14 15:16
Søtningsstoff og vektstagnering Bixen Spørsmål og svar 0 14-05-09 13:10
Søtningsstoff Evah Spørsmål og svar 1 06-09-08 15:45
Søtningsstoff? Trinelise Ketolysekuren 12 27-01-08 12:46
Søtningsstoff Frank Spørsmål og svar 5 21-02-07 20:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.