Planlegge graviditet
Jeg oppdaget lavkarbo-jungelen i mars i fjor, og har siden den gang gått ned de siste seige kiloene i kombinasjon med trening. Jeg følger ikke ketolyse eller noe slikt, men spiser ganske strengt lavkarbo likevel; stort sett egg,maaaasssse ost,tillatte grønnsaker (blir stort sett brokkoli og blomkål,agurk og salat), creme fraiche, rømme og laks, reker, karbonadekjøttdeig osv. Holder meg stort sett til matvarer med under 5 gram karb pr 100 gram.
Jeg har lyst til å bli gravid snart, er 28 år. Har lest endel her inne og forstått det som at jeg kan fortsette som lavkarboer likevel? Noen som har noen erfaringer? Er redd for å leve på for ensidig kost;jeg spiser jo nå stort sett det samme hver eneste dag. Kroppen min trives med det, men mulig et foster i utvikling vil trenge noe mer..?
Jeg trener 4-5 ganger i uka, sykkel på treningsstudio, og litt styrke. Ønsket om å bli gravid går litt på tvers med ønsket om å holde vekten, hehe. Jeg er 1,70 høy og veier 55 kg, så jeg er jo absolutt ikke overvektig, men føler jo litt på det å gå 10-15 kg opp når jeg akkurat har gått dem ned...
Noen her inne som har opprettholdt både kosthold og treningsrutiner (selvfølgelig med forbehold) gjennom en graviditet?

|