Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stoler dere på diett.no?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-07-11, 02:02   #1
slankepia
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
slankepia er på en erverdig vei

Stoler dere på diett.no?

Tar dere alt som står der for "god fisk" eller er dere skeptisk? Er så lei av å måtte dobbelsjekke alt mulig:-p Står at jeg bare har spist 12g karbo i dag og det hadde jo vært helt topp siden jeg tilogmed har spist en salat i dag, men føler det var litt lite karbo :-S

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 02:08   #2
slankepia
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
slankepia er på en erverdig vei

Sv: stoler dere på diett.no?

kan ta et eksempel. den mener at i en hel avokado (165g) u/skall og stein inneholder bare 0,83 karbo.. er ikke det feil?

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 09:26   #3
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Stoler dere på diett.no?

I følge matvaretabellen har avocado 0.5 KH per 100 gram, så det ser ut til å stemme. Det finnes to typer avocado, en med lavt og en med noe høyere KH. Hass er den som er den mest vanlige i Norge og den med lavest KH.

Jeg stoler sånn passe på diett.no. Det er godt nok til mitt bruk i hvert fall, som ikke er så nøye på om det er litt slingringsmonn. Om jeg spiser 15 gram KH eller 20 gram KH syns jeg ikke det er så nøye liksom, så lenge jeg går ned i vekt og får den helsefremmende effekten som jeg er på jakt etter. Matvarer jeg bruker mye legger jeg inn selv.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 09:42   #4
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Stoler dere på diett.no?

Etter min erfaring er det mye feil hva karbo anngår hos diett.no, så jeg hadde ikke stolt på det om jeg kun skulle ha i meg 15 gram om dagen, nei.

Man kan uansett ikke si noe helt sikker om akkurat hvor mye karbohydrater det er i noe som helst, da det kan variere med sesong osv.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diett.no. Dere som har snøring ... Tiril77 Lavkarbo generelt 0 28-06-11 20:21
Dere som bruker diett.no Anyone Spørsmål og svar 5 26-05-11 10:22
Nye stoler lottesinverden Generell diskusjon 0 18-04-11 10:19
Hvilken diett er dere på? Anos Spørsmål og svar 19 09-03-11 22:20
Hva slagt diett går dere på? Fleskesilje Mer enn 30 kg overvekt 12 24-02-10 17:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.