Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Gjest
|
Erfaring med liberalt lavkarbokosthold og hard treningMin historie er temmelig enkel. |
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
Får starte med å gratulere med at du har funnet noe som fungerer for deg, og legge til at jeg er litt misunnelig på selvdisiplinen din når det kommer til trening. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Edit: En liten sidenote: Utholdenhetsatleter har generelt mye større dødelighet enn selv utrente, og det er et dose-respons-forhold der (altså mer utholdenhetstrening, høyere dødelighet). Da snakker vi spesielt om f.eks. marathonløpere. Dette er antagelig grunnet diverse stresshormoner og lignende som sliter på kroppen etter lange løp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gjest
|
Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!Kjenner ikke til Bjørn Ferry og om han er på lavkarbokosthold dessverre. Det vil alltid finnes unntak. Men å hevde at slanking gjennom trening er ineffektivt, ja da må du være forsker for å klare lire ut av deg slikt tull. I akademiaverdenen hvor man skal drive seriøs forskning kan man gjennom nitidige analyser og statistikk, samt utvalgskriterier bli nødt til å konkludere med resultater som er matematiske. Å komme frem til konklusjonen at trening er ineffektivt som slankemiddel må være noe av det mest provoserende sprøyt jeg har hørt...Du kan antakelig få helt motsatt resultat om utvalget var anderledes. Er hans utvalg de som lider av sykelig fedme, og følgelig ikke klarer hverken gå eller løpe noe særlig, eller er det de som skal gå ned 10-20 kg? Variantbegrensning vil være et nøkkelord her. |
![]() |
![]() |
#5 |
Gjest
|
Flott, da kan du fortelle meg hvordan ca 189 sykkelryttere klarer overleve 3 ukers etapperitt hvor de i snitt sykler 20 mil om dagen hver dag på et lavkarbokosthold og med trening i kun korte intervaller samt styrke. NB! Husk at de må ha et kosthold med ca 10 000 kcal i daglig inntak under rittet. Btw, selv med et slikt inntak så går de ned i vekt. Lance Armstrong hadde klær som var sydd spesielt til ham etterhvert som vekten gikk ned. |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!Jeg syns du sitter litt i glasshus når du forteller oss at vi ikke må ta for mye av på lavkarbo hypah, du virker jo rimelig nyreligiøs selv når det gjelder intensiv trening.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#7 |
Gjest
|
Godt sagt, nei sitter ikke i glasshus og er ikke nyfrelst på intensiv trening. Har vært familiær med det siden 2004, men i bølgedaler på frekvensen....hehe. Men jeg er temmelig imponert over slanking gjennom lavkarbo kosthold over særlig hvor hurtig resultatene kommer. Har jo rast ned i vekt selv gjennom 17 day diet som jo er lavkarbo så det holder. Så at det fungerer, jepp, ikke mye tvil om det. |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Jeg vet ikke helt hva det er du forsøker å diskutere på, vi kan vel enes om at styrke- og intervalltrening samt variert kosthold med tilstrekkelig protein og lite karbohydrater er bra..? Hva ellers gjør du her inne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gjest
|
Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!Plastbox: Ville bare fortelle en lykkelig "lsankehistorie" og hva som gjorde det for min del. Mulig den ikke ble oppfattet som lykkelig allikevel kanskje av mange her inne. |
![]() |
![]() |
#10 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Sv: Erfaring med liberalt lavkarbokosthold og hard treningFlyttet disse innleggene fra den opprinnelige tråden til en egen tråd, da den påfølgende diskusjonen ikke hadde noen relevans til trådens opprinnelige tema. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#11 |
Gjest
|
Sv: Erfaring med liberalt lavkarbokosthold og hard treningitte no problem det. orginaltråden kunne sikkert vært igjen, men det er ikke så nøye. |
![]() |
![]() |
#12 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Sv: Erfaring med liberalt lavkarbokosthold og hard trening
Det jeg tenkte var at du selv kunne kopiere den og lime den inn som et nytt innlegg i den opprinnelige tråden. Uten det første innlegget så mister jo denne tråden noe av meningen, og jeg får ikke både flyttet og beholdt innleggene. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#13 |
Gjest
|
Sv: Erfaring med liberalt lavkarbokosthold og hard treningÅåå....skjønner. |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |