Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan forhindre nøtteallergiSitter og ser på et britisk helseprogram - og de snakket om nøtteallergi.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forhindre nøtteallergiOg i morgen kommer en undersøkelse som viser at det lønner seg tilvenne barna tidlig for å unngå allergier. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Hvordan forhindre nøtteallergi
Akkurat dette har jeg også hele tiden trodd... At dersom man gir barna diverse mat tidligst mulig (etter seks måneder, selvsagt - med unntak av ting de IKKE skal ha før rundt året, som feks ren kumelk) så vil det forebygge allergi.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
Sv: Hvordan forhindre nøtteallergiDet gir i alle fall ingen mening å gi noen nøtter tidligst mulig for å forhindre nøtteallergi. Den beste måten å bli kvitt allergier på er å ikke spise matvarer som gir allergireaksjoner. Altså virker det logisk som mofe sier hun så på tv.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Alder: 45
Sv: Hvordan forhindre nøtteallergiThemonk: det siste du sier der er jeg jo helt enig i, jeg syns det er tullete når folk avblåser alle slags vitenskapelige undersøkelser med "jaja, alt er farlig" osv!! Det gjør jeg ALDRI. Det med nøtteallergien som jeg skrev virket faktisk logisk på meg, men så er jeg blond og da.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Sv: Hvordan forhindre nøtteallergiJeg vet ikke hva som er rett eller galt jeg - tenkte bare jeg skulle være litt grei og fortelle hva de sa..
![]() |
![]() |
#7 |
Gjest
|
Sv: Hvordan forhindre nøtteallergiPersonlig synes jeg det høres fornuftig ut å introdusere ny mat mens ungen fremdeles blir ammet, sånn at motstandskrafta som finnes i morsmelka får utøve sin magi. |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
Jeg siktet egentlig ikke til deg da jeg skrev den siste biten der da.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Hvor: M & R
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei det var vel heller meg du siktet til, eller generell siktelse. Blir bare så lei av at den ene undersøkelsen slår den andre ihjel. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 59
Sv: Hvordan forhindre nøtteallergiMulig jeg er helt på jordet nå, men allergi er da kroppens reaksjon på bestemte tilførte proteiner. Dette er noe som man ikke kan avvende kroppen med. Det ligger der fra starten av og er da ikke noe man kan tilvende. Er man allergisk mot noe kan man ikke tilvende seg til å bli ikke-allergisk. Er jo nettopp derfor man må være så forsiktig med å introdusere ting som nøtter og skalldyr til små barn.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#11 |
Supermoderator
Hvor: Akershus
Alder: 55
Sv: Hvordan forhindre nøtteallergiEnig Fjonken, det er mange av de små som er allergiske som vokser dette av seg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Alder: 59
Nettopp det jeg vil fram til. Man kan ikke gjennom å plage en allergiker med allergifremkallende stoffer få denne allergikeren frisk på sikt. Ergo er det kun medisiner og vern mot allergifremkallende stoffer som vil fungere. Nettopp som Georgine sier.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvordan steker jeg indrefilet? | Areola | Spørsmål og svar | 7 | 17-02-16 12:34 |
[Forum] Hvordan fungerer ryktesystemet? | Sugarpill | Spørsmål og svar | 4 | 14-12-07 11:04 |
Herpesutbrudd - hvordan behandle? | mofe | Fysisk og mental helse | 54 | 12-12-07 20:26 |
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap | HP | Vedvarende vekttap | 0 | 29-02-04 21:31 |