Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blir ikke mett uten melkeprodukter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-11, 20:22   #1
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Blir ikke mett uten melkeprodukter

Jeg har nettopp kuttet ut alt av meieriprodukter minus smør. Jeg hadde begynt å gå sakte men sikker opp i vekt, samtidig som jeg mistenker at et elveblestutslett på armen og litt røde flassende små flekker i ansiktet har en sammenheng med at jeg ikke tåler melkeprodukter så godt.

Tidligere har jeg hatt rikelig med ost,creme f, og fløte i tilegg/sammen med måltidene. Nå når jeg har kuttet dette føler jeg at jeg er sulten hele tiden.
Jeg bruker cocosa,smør og litt olivenolje som fettkilder (samt litt majones)
Andre tips?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:59   #2
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter.

jeg har det som deg.
jeg må faktisk innta 100 gr med krem uten søtning om kvelden for at hungeren skal gi seg.
ellers spiser jeg bare kjøtt for tiden for å få igang forbrenningen ordentlig.

  Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:05   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter.

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Jeg har nettopp kuttet ut alt av meieriprodukter minus smør. Jeg hadde begynt å gå sakte men sikker opp i vekt, samtidig som jeg mistenker at et elveblestutslett på armen og litt røde flassende små flekker i ansiktet har en sammenheng med at jeg ikke tåler melkeprodukter så godt.

Tidligere har jeg hatt rikelig med ost,creme f, og fløte i tilegg/sammen med måltidene. Nå når jeg har kuttet dette føler jeg at jeg er sulten hele tiden.
Jeg bruker cocosa,smør og litt olivenolje som fettkilder (samt litt majones)
Andre tips?

Hei om du liker avokado, så synes jeg at den metter godt (event. m/reker og majones)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:57   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter.

Ja, avocado er definitivt en god og mettende kilde. Liker du kokosmelk? Da kan du i tilfelle bruke den faste delen av melken som erstatning for pisket krem o.l. Evt lage en smoothie med avocado, kokosmelk, eggeplomme + hva enn du måtte ønske av tilleggssmak. Det er temmelig mektige saker

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:05   #5
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter.

Takk for tips!

Er egentlig ikke så glad i avokado, men å kamuflere den i en smoothie skal gå fint.

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:07   #6
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter.

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Ja, avocado er definitivt en god og mettende kilde. Liker du kokosmelk? Da kan du i tilfelle bruke den faste delen av melken som erstatning for pisket krem o.l. Evt lage en smoothie med avocado, kokosmelk, eggeplomme + hva enn du måtte ønske av tilleggssmak. Det er temmelig mektige saker

den blir skrevet ned nå i dette sekund, takk for tipset
bruker du en hel avokado el en halv til 1 porsjon?

  Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:30   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter.

Opprinnelig lagt inn av elsker lavkarbo, her.

den blir skrevet ned nå i dette sekund, takk for tipset
bruker du en hel avokado el en halv til 1 porsjon?

Jeg orker sjelden mer enn en halv, men det kommer jo veldig an på størrelsen på avocadoen
Man må ikke nødvendigvis bruke både avocado, kokosmelk og eggeplomme i smoothien samtidig, da. Det går fint å bare bruke to av dem f.eks. Bare slang ut et forslag på en måte

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:41   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter.

Kanskje du tåler geitost? Det finnes en hvit geitost som man kan skjære med ostehøvel. Ikke alle butikker har den men den skal finnes. Og det er jo en kremost av geit også i alle butikker. Ektefetaost er et annet alternativ.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 07:52   #9
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter.

tar alle på ordet jeg vettu lifejack hehe

  Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:45   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter

Avokado alene er litt mektig og kjedelig å spise, men om man moser den inn i en salat og husker å salte den litt er det noe helt annet. Veldig god med is-salat, agurk, tomat og løk, synes jeg. Og med litt sitronsaft over og dijonsennep. Som tilbehør til egg, fisk, kjøtt eller ost. Jeg bruker en liten avokado til en stooor salat.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:47   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter

Bruker du mer egg nå da som du har kuttet ut melkeprodukter? Det er jo en del fett i egg. Kan ellers anbefale deg å prøve en kaldpresset valnøttolje som erstatning for smør.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:59   #12
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter.

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Kanskje du tåler geitost? Det finnes en hvit geitost som man kan skjære med ostehøvel. Ikke alle butikker har den men den skal finnes. Og det er jo en kremost av geit også i alle butikker. Ektefetaost er et annet alternativ.

Geitost har jeg ikke prøvd (den hvite) kanskje det kan være noe. Den kremosten du nevner, er det snøfrisk du mener? Den inneholder 20% kumelk, men kan jo prøves etterhvert om man skal gjenninnføre litt melkeprodukter.

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:00   #13
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Bruker du mer egg nå da som du har kuttet ut melkeprodukter? Det er jo en del fett i egg. Kan ellers anbefale deg å prøve en kaldpresset valnøttolje som erstatning for smør.

Ja, det blir litt mer egg, bl.a eggmelk synes jeg er greit å lage.
Takk for tips

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:07   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter.

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Geitost har jeg ikke prøvd (den hvite) kanskje det kan være noe. Den kremosten du nevner, er det snøfrisk du mener? Den inneholder 20% kumelk, men kan jo prøves etterhvert om man skal gjenninnføre litt melkeprodukter.

Ja snøfrisk. Glemte at den inneholder litt kumelk. Men den harde, runde hvite geitosten er ren geit.Balsfjord heter den. http://www.tine.no/10967.cms

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:09   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir ikke mett uten melkeprodukter

Tofu er også en kilde til protein om du ikke er redd for soya. Og grønne oliven en kilde til fett. For ikke å snakke om linfrø.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp ... Jeg blir IKKE mett! anonymen Spørsmål og svar 11 23-08-11 14:05
Kjenner ikke at jeg blir mett ... somaya Lavkarbo generelt 0 13-03-10 12:39
Blir ikke mett Bindi Ketolysekuren 14 05-01-10 09:01
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok Mellon Lavkarbo generelt 1 27-04-09 10:26
Blir ikke mett - hjelp! Lys Spørsmål og svar 8 06-03-09 08:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no