Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Drukne seg selv pga stort vanninntak?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-11, 20:29   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drukne seg selv pga stort vanninntak?

Kroppen bruker 2,5l vann hver dag bare på å få de vanlige funksjonene til å fungere. Dette er når man IKKE er på diett. Ved anstrengelser trenger den mer. 4-5l ville jeg definitivt ikke bekymret meg for. (Kanskje heller at helseutdannede går rundt og feilopplyser på den måten... )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:35   #27
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Drukne seg selv pga stort vanninntak?

Føler meg ikke mye dårlig nei Carissima, så det går vel bra ja! Da jeg glemte å salte maten(selv om ernæringsfysiologen"min" hadde innstruert meg om å bruke mye salt i fase en og to...rødme rødme....)DA ble jeg syk da. Så ja, saltene må an ha Jeg er i bedre form enn på lenge nå, kvitter meg med overvekten og er happyhappyK

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 09:16   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Drukne seg selv pga stort vanninntak?

Nå er vel din situasjon ganske spesiell, Kanutten, og er vel ikke til sammenligning til andre på generell basis, selv om det jo er et poeng at man får i seg nok salter.
Jeg tar bare magnsium, men drikker litt farris/taffelvann og bruker en del mineralsalt. Jeg har et vanninntak på alt fra 3-6 liter om dagen, og sånn har det vært i sikkert fire år. Ingen plager med det! Om jeg drikker for lite, derimot, da føler jeg meg helt elendig! Jeg skulle ta en døgnurintest, og ettersom jeg var redd for at den skulle bli for full (haha), og ALT måtte være med, så drakk jeg nesten ikke vann fra sjutida på kvelden til morgenen etter. Jeg hadde direkte vondt i kroppen hele resten av dagen etter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:02   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Drukne seg selv pga stort vanninntak?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå er vel din situasjon ganske spesiell, Kanutten, og er vel ikke til sammenligning til andre på generell basis, selv om det jo er et poeng at man får i seg nok salter.
Jeg tar bare magnsium, men drikker litt farris/taffelvann og bruker en del mineralsalt. Jeg har et vanninntak på alt fra 3-6 liter om dagen, og sånn har det vært i sikkert fire år. Ingen plager med det! Om jeg drikker for lite, derimot, da føler jeg meg helt elendig! Jeg skulle ta en døgnurintest, og ettersom jeg var redd for at den skulle bli for full (haha), og ALT måtte være med, så drakk jeg nesten ikke vann fra sjutida på kvelden til morgenen etter. Jeg hadde direkte vondt i kroppen hele resten av dagen etter.

Neida, min situasjon var ikke så spesiell. Vanndrivende hjalp jo ikke. MEN forut for den tiden jeg ble pusk brukte jeg IKKE ketolysetabelettene, jeg spiste vanlig salt og drakk stort sett bare vann. Selv om jeg ikke var i ketose så har jeg stort sett opplevd lavkarbo som vanndrivende. Så det jeg egentlig ville frem til er å passe på å få i seg NOK av de RETTE saltene. Nytter ikke bare pøse på med natrium og tro at det er nok. Du FÅR faktisk ganske mye RETT salt ved å spise mineralsalt selv om det akkurat ikke er det beste saltet smaksmessig. Kaliummangel og magnesiummangel kan ha de samme symptomene med hundretusen maur i kroppen, prikking i fingrene og vondt i hodet. Da nytter det jo ikke om man så tar gram med magnesium hver dag når kroppen egentlig vil ha kalium.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stort vekttap pr uke ... Nurk Lavkarbo generelt 13 08-07-10 13:19
Høyt vanninntak kan gi blodsukkerstigning? Gracella Generell ernæringsdebatt 19 02-02-10 19:32
Vanninntak Anneliii Spørsmål og svar 5 08-04-07 07:46
Vanninntak Summer Spørsmål og svar 38 01-11-05 19:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no